menu

ثبت آگهی رایگان

توری در و پنجره

توری-در-و-پنجره

گروه بازار ساختمان: فرارسیدن فصل گرما با همه موهبت هایی که با خود به همراه دارد ، یورش جانوران مزاحم را نیز به ارمغان می آورد. همه می دانیم که بندپایان، عنکبوتیان ( رتیل و عنکبوت) ، حشرات زمینی و هوایی ساختمان ها را آماج هجمه های خود قرار می دهند و ما باید به دنبال راهی برای رهایی از این مشکل باشیم. به همه این موارد زیان هایی که حشراتی مانند سالک و آنوفل به انسان ها می زنند را نیز باید افزود؛ عنکبوت پشت قرمز هم وجود دارد (که در هر کشور گرمسیری ممکن است یافت شود ) و دارای زهری قوی است. همه مزاحمت های جانداران کوچک به سم آنها خلاصه نمی شود، بلکه انتقال آلودگی به اماکن عمومی را باید افزود.

تاکتیکی طبیعی

از زمان های دیرین هم بشر برای گریز از آزار جانوران موذی به دنبال راهی طبیعی بود تا هم خود آسیب نبیند و هم از نیش زهرآگین آنان، گریخته باشد. یک راه استفاده از کشنده های شیمیایی حاوی مشتقات سیانور است ، اما راه طبیعی هم هست که همان توری در و پنجره می باشد. اما سؤال اینجاست که این محصول در روند رشد خود از فرایند فناوری تا چه میزان تغییر کرده و اکنون باچه رویکردی می توان این محصول را در بازار دید.
ذکر این نکته ضروری است که مطالب عنوان شده در این گزارش تنها نظرات فعالان عرصه تولید و عرضه توری در و پنجره ساختمانی بوده و الزاماً نظرات نشریه نمی باشد.
غلامرضا یوسفیان؛ کارشناس در و پنجره در خصوص انواع توری و سیستم های آن می گوید: توری که از نوع فلزی گالوانیزه یا آلومینیومی ساخته شده یا از رشته های پلی استر و فایبر گلاس می باشد، می تواند قابلیت های این کالا را تنوع بخشد. اما این همه ماجرا نیست، آنچه قیمت این کالاها را تنوع بخشیده سیستم های مختلف توری است که گستره ای وسیع تر داشته و بر سه گونه اصلی تقسیم می شود.

کدام سیستم برای کدام کاربری و کاربرد

پژمان راکبی، (فروشنده ) رویکرد بیشتر خریداران را استفاده از توری های جمع شونده می داند که برای در نوع پلیسه اما برای پنجره توری رولینگ مناسب تر است. اما به اعتقاد وی سیستم مناسب برای درها همان پلیسه است. قاسم نژاد ممسنی می گوید : سیستم های توری در و پنجره به سه قسمت کلی تقسیم می شوند. اول ساده یا ثابت دوم لولایی و سوم که « به جمع شونده « یا «جمع شو» مشهور شده خود بر دو بخش است؛ اول توری رولینگ و دوم توری پلیسه که هر یک از آنها هم خود به سه نوع دیگر تقسیم می شوند.
نیما حمزه ای فروشنده دیگری است که می گوید: کاربری های مختلف ساختمان برای انتخاب توری رابطه مستقیمی دارد چرا که سیستم های غیر جمع شونده برای کاربری های تجاری و اداری مناسب تر است اما در خانه ها به دلیل اینکه در و پنجره ها کمتر از ساختمان های عمومی باز و بسته می شود از این رو می توان از توری های پلیسه استفاده کرد. چرا که فرسایش این سیستم در ساختمان های مسکونی کمتر روی می دهد.
این کارشناس می افزاید: سیستم توری رولینگ یا همان جمع شونده خودکار بر سه نوع است عمودی، افقی یک طرفه و در نهایت افقی دو طرفه است و به همان صورت سیستم های توری پلیسه نیز بر سه نوع عمودی ، افقی یک طرفه و افقی دو طرفه می باشد. با این حال تنها نکته ثابت در همه انواع توری های جمع شونده غیرفلزی بودن آنهاست.

تولیدی برای انواع توری ها

طه طباطبایی مدیر بازرگانی شرکت «توری ساز پیشرو پاسارگاد» با علاقه خاصی که به کار خود دارد محصولات شرکتش را بسیار متنوع معرفی می کند که قیمت آن بسته به نوع آن کالا ، در هر مترمربع از 45 هزار تا 95 هزار تومان در نوسان است که توری های ثابت و لولایی از قیمت پایین تری برخوردار می باشند. این کارشناس بازار رویکرد خریداران را به توری های جمع شونده می داند. وی با بیان این نکته که انواع توری های ما یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش دارند، تاکید دارد: غیر از پلی استر، که وارداتی است قاب آلومینیوم و سایر قطعات لازم را خودمان تولید می کنیم. طباطبایی ادامه می دهد: ما در شرکت دستگاه تزریق پلاستیک و خط رنگ و ..... داریم و تنها تولیدکننده توری هستیم که همه قطعات را خودمان تولید می کنیم.  

به دیگران هم آموزش می دهیم

بابک فروتن مدیر بازرگانی و تبلیغات شرکت پنجره پارسا که تولیدکننده توری های رولینگ و پلیسه است با اطمینان به خبرنگار ما می گوید: ما حتی می توانیم نحوه تولید توری را به دیگران نیز آموزش دهیم. وی قیمت هر مترمربع توری رولینگ را 95 و نوع توری پلیسه ای را از 125 هزار تومان برای هر مترمربع برای مصرف کننده اعلام کرده و می افزاید: بهترین محصول این شرکت توری آهن ربا دار پلیسه می باشد. وی ادامه می دهد: پارچه توری وارداتی شرکت ما از بهترین های تولید ترکیه است و همه قطعات فلزی و پلاستیکی آن را در داخل تولید می کنیم.

ناآشنایی مردم باتوری های جدید

مسعود سلیمانی مدیرعامل شرکت درپن توری ساز، بر کیفیت توری های فایبرگلاس تولیدی شرکتش تاکید دارد و معتقد است که شاید 50 درصد مردم تصور درستی نسبت به توری های در و پنجره ندارند و تنها توری های فلزی را می شناسند و این در حالی است که سیستم های توری در و پنجره نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است. وی بر نقش رسانه ها در اطلاع رسانی برای معرفی بیشتر این محصول تاکید دارد زیرا به نظر وی خیلی از مردم محصولات جدید در این زمینه را ندیده اند.

تعویض رایگان مشروط

احمد پیلوا مدیر فروش شرکت نوین توری ساز تاکید دارد: تنها توری های جمع شونده را تولید می کند چرا که بازار بیشتر بر این محصولات رویکرد دارد. پیلوا بازه قیمتی محصولات را برای هر مترمربع از 80 هزار تا 100 هزار تومان اعلام کرده و تاکید می کند : بیشتر توری های پلی استری تایوانی است و حتی آن بخش که از ترکیه وارد می شود هم در تایوان تولید می شود. این شرکت نیز محصولاتش را یک سال گارانتی کرد. مشروط بر اینکه اگر به عمد پاره نشود به رایگان تعویض می شود. پیلوا معتقد است برای کاربرد های عمودی توری های پلیسه چندان کارایی ندارد و کاربرد پلیسه بیشتر افقی است چرا که بستن آن سخت می باشد.

نرخ ارز فاکتور تعیین قیمت توری

شایان دانشوری از فعالان بازار توری و در و پنجره است که تاکید دارد: توری های فلزی در ایران تولید می شود و تنها برای سیستم های ساده و لولایی قابلیت استفاده دارد اما برای سیستم های جمع شونده کارایی ندارد و تنها باید از انواع پارچه ای آن استفاده کرد که همه انواع آن وارداتی است از این رو نیز به نرخ ارز وابستگی مستقیمی دارد.
از کیوان راعی که مأمور خرید یک بیمارستان است ، می پرسیم : آیا توری فلزی ارزان تر است که وی پاسخ می دهد: این چنین نیست که قیمت انواع توری های فلزی کمتر از پارچه ای آن باشد زیرا در توری فلزی نیز از آلومینیوم استفاده می شود که قیمت آن بر حسب وزن این فلز تعیین می شود.
آنچه گفته شد برای همه انواع کاربری ها نیست. قدرت حیدری که کارشناس بهداشت محیط می باشد به خبرنگار پیام ساختمان اظهار داشت: در برخی از کاربری های غیرمسکونی همان توری های فلزی مورد استفاده دارد. وی به کارخانه ها و مراکز عمومی که باید بهداشت در آنها به نحو شدیدی رعایت شود( مانند مراکز درمانی ، آشپزخانه ها و ....) اشاره و تاکید کرد: همچنان برای این اماکن باید از توری های آلومینیومی یا گالوانیزه استفاده کرد اما باید دانست که آنها را نمی توان مانند سیستم های رولینگ یا پلیسه جمع کرد.
ایمان نادریان، خریداری است که می گوید: اگر شما سلیقه خوب داشته باشید بدون در نظر داشتن قیمت قطعاً از انواع جمع شونده برای خانه خود استفاده می کنید. در پایان با هوشنگ حضرتی و رضا سلطانی از خریداران توری مواجه می شویم که معتقد هستند: محصولات توری پیشرو پاسارگاد بهتر از سایر کالاهای مشابه است.

از کجا می توان خرید

بسیاری از تولیدکنندگان در و پنجره و برای مثال در و پنجره های UPVC خدمات توری را نیز ارائه می کنند اما آنچه که باید در نظر داشت اینکه فنر برخی از توری های رولینگ معمولاً محکم بوده و برای سالخوردگان و کودکان ممکن است باز و بستن توری سخت باشد. از این رو باید در هنگام خرید این نکته را در نظر داشت.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×