menu

ثبت آگهی رایگان

عایق رطوبتی

عایق-رطوبتی

گروه ساخت و ساز: عایق بندی رطوبتی ساختمانها که تا چهل سال گذشته به صورت سنتی، با آسفالت و قیر گونی انجام میگرفت، با پیدایش عایقهای رطوبتی و مزیتهای فراوان آنها شکل جدیدی پیداکرده و از حالت سنتی خود خارج شدند.امروزه در بیشتر ساختمانها چه در مرحله پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویسها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی انجام میگیرد. در این میان ایزوگام به سرعت فراگیر شد و در کشور ما مورد استقبال قرار گرفت و به مرور زمان هم عایقهای رطوبتی دیگری هم پا به عرصه گذاشتند تا آرام آرام قیرگونی از چرخه عایقها حذف شود.
ما در این شماره میخواهیم برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان برای انتخاب عایقهای رطوبتی بهتر ، با فعالان این زمینه گفتگویی داشته باشیم .البته همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم نظرات مصاحبه شوندگان الزاما نظر نشریه نیست و مخاطبان گرامی می توانند با پیشنهادات و انتقادات خود ما را یاری نمایند.

25 سال گارانتی

سعید یاوری، مدیر فروش شرکت چتر پیروز گام آسیا به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما پس از سالها تحـقیق و آزمـایش متخصصین و مهندسین خود موفق گردید؛ عایق رطوبتی با کیفیت بسیار بالا و با نام تجاری ساتراپ با شعار محافظ و نگهبان شهر تولید کند. وی افزود: خاصیت ارتجاعی، انعطاف پذیری بالا و مقاومت مکانیکی قابل توجه از ویژگیهای این محصول به شمار میرود. این محصول شامل یک غشای چهار میلیمتری از قیر اصلاح شده با پلیمر SBS به همراه یک لایه تقویت کننده" پـلی استر اسـپون باند" و پشم شیشه نسوز (تیشو نخ دار) میباشد. درجه کشش ساتراپ تا بیش از 1000 درصد قابل افزایش میباشد و این محصول انعطاف پذیری بسیاری در دمای 30 - درجه و حرارت بیش از 120 درجه دارد.
یاوری ادامه داد: این محصول پلیمری از نوع SBS با رعایت استانداردهای داخلی و خارجی عرضه میگردد، کیفیت محصول و نصب آن از تاریخ اجرا به مدت 25 سال دارای گارانتی می باشد و شرکت ما هرگونه خسارت احتمالی در این مدت را جبران مینماید که از طرف شرکت در قالب قرارداد و کارت گارانتی صادر و به کارفرما تحویل میگردد. وی در پایان گفت: ساتراپ با توجه به مقاومت و انعطاف پذیری بالا جهت عایق کاری مخازن آب، استخرها و کف سرویسهای بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجا که ویژگیهای این محصول در دمای بسیار پایین نیز محفوظ میماند، این عایق جهت مناطق سردسیر بسیار مناسب میباشد و از جمله مزایای آن میتوان به نفوذ ناپذیری قوی، استحکام کششی بالا، توانایی انطباق تغییر شکل، انقباض و ترک خوردگی، تطبیق با شرایط اقلیمی سردسیر و محلهایی که دارای زمستانهای بسیار سرد هستند، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر سوراخ شدن، مقاوم در برابر پارگی و چسبندگی بسیار بالا به انواع سطوح و ... اشاره کرد.

کمترین آسیب

مهدی بادبزنچی، قائم مقام مدیر عامل شرکت ایزوگام شرق هم در رابطه با محصولات تولیدی این شرکت گفت: در حال حاضر ما ایزوگام معمولی را متری 6300 تومان و آلومینیومی را متری 6900 تومان عرضه می کنیم که قیمت اجرای هر متر آن هم 1700 تومان است. وی افزود: کاری که توسط نمایندگیهای خودمان صورت بگیرد، دارای 7 سال ضمانت است و چنانچه مشکلی پیش بیاید، خسارات را پرداخت میکنیم . خوشبختانه تاکنون هیچ شکایتی درباره کیفیت کارمان نداشته ایم.
بادبزنچی ادامه داد: قیر به عنوان یکی از مواد اولیه ما از بورس داخل تأمین میشود و سایر مواد اولیه از جمله آلومینیوم را از چین وارد میکنیم.وی خاطرنشان کرد: کار صحیح و تعهدی که به مردم داریم ما را متمایز میکند و در تمام دورانی که فعالیت کرده ایم ، گرانترین قیمت را به مردم دادهایم، کمترین آسیب و بیشترین فروش را داشته ایم.

100 سال عمر مفید

سلیمان اکبریان، مدیر عامل شرکت ژئوپلاست نیز گفت: پوششهای ما پلی اتیلنی است که در مقابل اسیدها فوق العاده مقاوم بوده ، به هیچ عنوان آب در آن نفوذ نمیکند ، عمر بسیار بالایی دارد و به راحتی به سطح میچسبد و قابلیت اجرا در زیر فونداسیون را هم دارد. وی افزود: محصول ما حدود 100 سال عمر مفید و 10 سال گارانتی دارد و قیمت هر متر مربع آن به حدود 20 هزار تومان میرسد اما به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به ایزوگام دارد؛ ضمن اینکه قبل از تحریمها و گرانی دلار حتی قیمتهای ما از ایزوگام هم پایینتر بود.
وی خاطر نشان کرد: محصولات ما وارداتی است و با وجود تحریمها، بسیاری از واردکنندگان دست از کار کشیدند اما شرکت ژئوپلاست کماکان این محصول را از ترکیه وارد میکند.اکبریان ادامه داد: یکی از مهمترین مزیتهای محصول ما این است که چنانچه سطح عایقبندی به هر دلیلی آسیب ببیند و آب به زیر سطح نفوذ کند، مصالحی به کار رفته که آب را زهکشی میکند.

ثبت در سازمان ملی استاندارد

مریم مقصود لو، مدیر کنترل کیفی شرکت صنعت بام گلستان نیز در گفتگو با پیام ساختمان گفت: شرکت ما تولید کننده و مجری ایزوگام با دو نام تجاری عایق بام شرق و حفاظ بام هیلکان است که هر دو در سازمان ملی استاندارد به ثبت رسیده اند.
وی افزود: محصولات ما 10 سال ضمانت کارخانه و 5 سال ضمانت بیمه ایران دارد و تا به حال با شرکتهای ساختمانی مختلف در بحث مسکن مهر همکاریهای مطلوبی داشته ایم.
مقصودلو، در پاسخ به این سؤال که مواد اولیه مورد نیاز شما از کجا تأمین میشود، گفت: قیر مورد نیاز ما از داخل کشور تولید میشود اما موادی مانند فویل و تیشو را از چین وارد میکنیم؛ البته اخیراً برخی شرکتهای داخلی اقدام به تولید تیشو کرده اند و ما هم چندین بار از آنها خرید کرده ایم.

خصوصیات ایزوگام مرغوب

علی میرزایی یکی از مجریان ایزوگام نیز در رابطه با ویژگی ایزوگامهای مرغوب گفت: ایزوگامهای نامرغوب بوی نامطبوعی از گازوئیل صنعتی دارند که این بو به دلیل استفاده مواد پلیمری و یا پودرهای معدنی به جای پلیمر و یا قیر مرغوب است.
وی افزود: روش دیگر در تشخیص ایزوگام مرغوب این است که دست خود را بر روی قسمتی از ایزوگام که لایههای خارجی آن را پوشش ندادهاند، بکشید و در صورتی که مواد سیاهرنگ ایزوگام به دست منتقل نشود، مشخص میشود که در این نوع ایزوگام از مواد پلیمری و قیر مرغوب استفاده شده و کیفیت ایزوگام خوب است. از دیگر راههایی که میتوان ایزوگام مرغوب را از نامرغوب تشخیص داد این است که لایه عایق با هر قدرت کششی پاره نشود و در صورت تا شدن از پشت، نشکند. وی گفت: ایزوگام انجام شده پس از اولین بارندگی خود را نشان میدهد و اگر در این مرحله مشکلی نداشته باشد تا سالهای زیادی دوام میآورد و میانگین عمر یک عایق خوب 15 سال است.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×