menu

ثبت آگهی رایگان

دیوار پوش کامپوزیتی چرمی یا بلکا؟

دیوار-پوش-کامپوزیتی-چرمی-یا-بلکا

گروه معماری ودکوراسیون : درشماره های قبلی نشریه به معرفی دیوارپوش های سه بعدی ، چوبی و کاغذ دیواری پرداختیم . در این شماره ، سراغ دیوارپوش های کامپوزیتی یا فایبرگلاس ، دیوارپوش چرمی و بلکا رفته ایم تا پرونده دیوار پوش ها را در صفحه کالای مناسب ببندیم . درشماره بعدی نشریه سراغ انواع نماهای ساختمانی خواهیم رفت .

مزایای پانل دیوار پوش کامپوزیت فایبرگلاس

دیوارپوش های کامپوزیتی در دو نوع نماسنگ و چوب تولید می شوند و نمای سنگ واقعی یا چوب واقعی را نشان می دهند . از مزایای این نوع دیوارپوش نسبت به بقیه انواع این محصول قابلیت نصب راحت تر را می توان ذکر کرد .
مهدی کرمی ، مدیر عامل شرکت "آپادانا کامپوزیت" درباره محصولاتش به خبرنگار پیام ساختمان گفت : شرکت ما اولین تولیدکننده پانل های دیوارپوش باطرح سنگ وچوب برجسته است . این پنل ها در22مدل زیبا و متنوع و درابعاد130×230تولید و دردکوراسیون نمای داخلی وخارجی ساختمان قابل استفاده است . وی درباره مزایای محصولاتش می گوید : این دیوارپوش نمای واقعی سنگ را دارد ، عایق گرما وسرما ، وزن سبک ، مقاوم دربرابرضربه ، ضخامت2تا4میلی متر ، بدون نیازبه زیرسازی ، دوام طولانی ، قابلیت تغییررنگ ، نصب سریع از جمله خصوصیات این محصول است وکیفیت محصولات جهت صادرات نیز تایید شده است .
وی درباره قیمت دیوارپوش های کامپوزیتی طرح چوب گفت؛ هزینه آنها متری 45 تا 60 هزار تومان است . البته طرح سنگی آن 70 هزار تا 120 هزار تومان در هر متر قیمت دارد . وی درباره قیمت محصولات پس از افزایش نرخ ارز گفت : کلیه محصولات ما بعد از نوسانات نرخ ارز 20 درصد گران تر شده است .
کرمی درباره برندهای مطرح تولید کننده دیوارپوش کامپوزیت افزود : شرکت ما اولین شرکتی است که در این زمینه فعالیت می کند و اکثر شرکت ها از طرح های ما استفاده کرده اند . البته شرکت "آراد پنل" هم چند سالی است که در این زمینه فعالیت می کند . رجبی نیز که در میدان پالیزی فروشگاه کاغذ دیواری و دیوارپوش دارد ، درباره قیمت محصولات خود گفت : دیوارپوش های کامپوزیتی ما از متر مربعی 100 هزار تومان به بالا قیمت دارد .
علی رفیع دوست که نمایندگی پخش کامپوزیت را بر عهده دارد ، درباره ویژگی های دیوارپوش کامپوزیت می گوید : ضدآب و عایق ، جلوه بصری عالی ، مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش ، قابلیت فرم دهی و کاربری بر روی کلیه سطوح ، حداقل انبساط وانقباض ، دارای توجیه اقتصادی وقابلیت تلفیق با مصالح دیگراز جمله ویژگی های این نوع دیوارپوش است .

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش های چرمی امکان تزئین دیوارها و عایق بندی آنها را فراهم می سازد و بسیار مناسب برای اماکن خصوصی وعمومی ، سالن های کنفرانس ، ادارات ، دفاتر خصوصی و هتل ها است . تایل های چرمی قابل نصب برروی درهای ورودی اتاق ها و سالن های کنفرانس نیز می باشد . عایق بندی دیوارها با این تایل ها برای جلوگیری از ورود سر و صدای محیط به داخل سالن ها و اتاق های کنفرانس می باشد تا مدیران شرکت ها در محیطی کاملا آرام به برگزاری جلسات مهم خود بپردازند . قیمت هر متر مربع دیوارپوش چرمی حدود 60 تا 70 هزار تومان است . به گفته اکثر توزیع کنندگان ، برندهای مطرح تولید کننده دیوار پوش چرمی ، آذرآبادگان و چرم نما هستند .

دیوارپوش های سنگی

از دیوارپوش های پر مصرف در صنعت ساختمان بوده و به علت تنوع در طرح و رنگ و نوع بافت خیلی مورد استفاده قرار می گیرد . در فضاهای داخلی معمولاً از سنگ های با ضخامت کم و با تنوع بیشتر مانند سنگ های آنتیک ، الماس تراشه ، اسید شور و . . . استفاده می شود . به علت قیمت بالاتر سنگ ، این نوع دیوار پوش از بقیه انواع دیوارپوش ها به غیر از چرم گران تر است و از متری 100 تا 150 هزارتومان دربازار وجود دارد .

دیوارپوش های مخملی و اسفنجی

نوع جدید دیوار پوشی که شرکت "آراد پنل" به بازار عرضه کرده است ، دیوار پوش مخملی و اسفنجی است که جنس آن پلی استایرن است و روی آن مخمل پاشیده اند .
مهندس صالح ، مدیر عامل شرکت درباره این محصول می گوید : این نوع دیوار پوش از متری 45 هزار تومان به بالا قیمت دارد و کیفیت آن بسیار خوب است و در مدت 5 دقیقه دیوارخانه مخملی می شود . از مهم ترین ویژگی های این محصول نصب بسیار راحت آن است .

دیوارپوش های سلولزی ، بلکا ، رومالین

این نوع پوشش تشکیل شده از الیاف مصنوعی ، سلولز ، رزین های ساختمانی ، آراینده های معدنی ، پیگمنت های مقاوم ، روان کننده ها و سایر افزودنی هایی است که به صورت خمیر و با استفاده از ماله های فلکسی گلاس بر روی سطح کار اجرا می شود . این پوشش دارای خواص بسیار زیادی بوده و در واقع می توان از آن به عنوان بهترین و زیباترین جایگزین برای رنگ و کاغذ دیواری نام برد . از مهمترین خواص این محصول آن است که با استفاده از این نوع مصالح می توان مراحل گچ کاری و سفید کاری ، بتونه کاری و نقاشی را از مراحل نازک کاری حذف نمود که می تواند تأثیر به سزایی در تقلیل هزینه ها و بالا بردن سرعت انجام کار داشته باشد .
این نوع دیوارپوش به صورت گسترده با نام های تجاری متفاوت در بازار موجود بوده و تقریباً در اکثر فضاها از آن استفاده می شود . از ویژگی های آن می توان به پوشانندگی سریع و کامل ، تنوع در طرح و رنگ و عایق و صوت حرارت ، کاهش بازتاب نور ، عایق رطوبت ، سرعت اجرای بالا ، بی نیاز از زیرسازی ، قابلیت شستشو ، عدم جذب گرد وغبار ( خاصیت آنتی استاتیک ) ، عدم ترک خوردگی و مقاومت در برابر ضربه ، صرفه اقتصادی قابلیت ترمیم اشاره کرد .
بابک قلی پور که در زمینه بلکا فعالیت می کند ، در خصوص مزایای این دیوارپوش به خبرنگار ما گفت : فلزات سنگین مانندpb- hg- zn- as- co- cu- cl- cd که سرطانزا هستند ، در ترکیبات بلکا وجود ندارند ، مورد تایید موسسه بیولوژی آلمان ، موسسه مطالعات و بررسی مواد برلین ، مرکز سلامت و بهداشت روسیه ، مرکز بررسی های مواد و تکنولوژی تولید دانشگاه استانبول و دارای تاییدیه از مراکز معتبر کشور استرالیا است و تامین کننده سلامت مصرف کنندگان می باشد . وی درباره قیمت بلکا می گوید : قیمت هر متر مربع بلکا 3500 تومان به بالاست و برای متراژهای مختلف فرق می کند .


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×