menu

ثبت آگهی رایگان

کدام دیوار پوش چوبی بهتر است؟

کدام-دیوار-پوش-چوبی-بهتر-است

گروه معماری ودکوراسیون:از نخستین روزی که بشر به ساخت سرپناه برای خود روی آورد ، به این موضوع اندیشیدکه چگونه فضای زندگی خود و به خصوص دیوارها را تزیین نماید. این تلاش ها به ابداع دیوارپوش های متفاوت منجرگردید. دیوارپوش های متنوعی از قبیل دیوارپوش های سنگی،چرمی وچوبی ،کاغذ دیواری،رنگ، رومالین و بلکا در بازار وجود دارند که در این شماره از نشریه به معرفی دیوارپوش های چوبی و نسل جدید دیوار پوش ها با نام 3dpanel می پردازیم.

دیوار پوش های چوبی

استفاده از چوب به عنوان دیوار پوش، قدمتی به اندازه ساخت اولین کلبه های چوبی دارد. چوب به خاطر طرح و نقش و رنگ خاص خود آرامش و امنیت خاصی به فضا می بخشد، ولی امروزه به علت گران بودن قیمت و نیز حفاظت محیط زیست، از چوب های مصنوعی مانند MDF , HDF و... یا دیوار پوش های P.V.C با روکش های طبیعی یا مصنوعی بسیار استفاده می شود. این نوع دیوارپوش ها عایق صوت و دما بوده و در برابر ضربه مقاوم هستند و نیز به راحتی و بدون نیاز به زیرسازی اساسی قابل نصب و اجرا می باشد.دیوارپوش های چوبی در گذشته از خارج کشور وارد می شد ولی حدود 4 سال است که ایران در این زمینه خودکفا شده و مواد اولیه را هم خودش تولید می کند.
بالاتر از خیابان سهروردی شمالی، سمت میدان پالیزی که بروی، راسته تولید کنندگان کاغذ دیواری،دیوار پوش و پارکت است که در آنجا می توانی انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنی.

دیوارپوش پلکسی

وارد یکی از فروشگاه ها می شوم. رحیمی- فروشنده - سرش خلوت است و به سوالات من با اشتیاق جواب می دهد. وی می گوید: دو نوع دیوارپوش "ام دی اف" و "پلکسی "در مغازه ما وجود دارد که دیوار پوش پلکسی پلیمری است و قیمت آن از متری 80 هزار تومان شروع می شود و بستگی به این دارد که یک جداره یا سه جداره باشد یا داخل آن از مواد طبیعی استفاده شده باشد و قیمت های مختلفی دارد. قیمت دیوارپوش MDF هم متری 40 تا 50 هزار تومان است.وی دیواپوش پلکسی را چون ضد آب است، برای محیط های مرطوب توصیه می کند.

دیوارپوش های PVC ارزان تر از MDF

گلزار که درحوالی میدان پالیزی فروشگاه دارد، درباره خصوصیات دیوارپوش های pvc ، می گوید: این نوع دیوارپوش ها در دو مدل روکش دار و چاپی تولید می شوند. دیوارپوش های "پی وی سی" با داشتن ضخامت 8 میلی متر و عرض 20 سانتی متر و طول 6 متر و دارای مشخصات فنی؛ قابلیت انعطاف پذیری بالا جهت نصب بر روی هر گونه سطح،عدم تغییر رنگ روکش پی وی سی در برابر نور محیط،عایق صدا،گرما،سرما و رطوبت،گزینه ای مناسب جهت کاربرد در مناطق مرطوب کشور (شمال و جنوب)،دارای طول عمر و مقاومت ارتجاعی بالا در برابر ضربه،سهولت در نصب سریع و آسان و سبک سازی سازه ساختمانی،تنوع در طرح و رنگ (بیش از 30 طرح و رنگ حرارتی)،مقاوم در برابر عوامل خورنده،.مقاوم در برابر فشار و ضربه های وارده ،سبک و با کیفیت،نصب آسان روی تمامی سطوح، قابل شستشو با انواع مواد شوینده است.
از وی می پرسم؛ این نوع دیوارپوش برای چه ساختمان هایی مناسب است؟ می گوید: پی وی سی قابلیت نصب بر روی دیوار و سقف اماکنی چون؛ منزل مسکونی، دفتر اداری، راه پله ساختمان ها، ادارات دولتی، بانک ها، اتاق ها و سالن های کلینیک ها و بیمارستان ها،رستوران ها، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه را دارد. قیمت آن هم از 21000 تومان تا 30 هزار تومان است.
دیوارپوشMDF گران تر از PVC است و قیمت آن از متری 29هزار تومان به بالا است. این فروشنده برند های مطرح در زمینه دیوارپوش MDF را "آلما" و "کرونوگیرین" و برند مطرح PVC را "داتیس" معرفی می کند.

دیوار پوشMDF با روکش PVC

بهادری، نماینده پخش و فروش دیوارپوش MDF از AGE می گوید: دیوارپوش MDF با مقاومت سایشی ، مقاومت نوری و مقاومت در مقابل مواد شیمیایی و مقاومت رطوبتی بسیار بالا دارای بیش از 20نوع رنگ بندی زیباست. دیوارپوش های MDF ما با روکش PVC از جنس چوب و ضد رطوبت است و قیمت هر متر مربع آن 35 هزار تومان است و قیمت دیوارپوش های HDF چینی که در بازار هستند، هر متر مربع 50 هزار تومان است. همچنین قیمت دیوارپوش های پلی استایرن کره ای- که صد در صد ضد رطوبت هستند- هر مترمربع 100 هزار تومان است.

نسل جدید دیوار پوش های سه بعدی

محسن جهاندوست، از شرکت یکتا ستاره فیروزه ای با نام تجاری فرزیب (فراتر از زیبایی) تولید کننده نسل جدید دیوارپوش های سه بعدی تولید شده به روش "تزریق پلیمر" درباره دیوارپوش های جدید شرکت می گوید:دیوارپوش های جدید پلیمری هستند به نام ABS . پلیمرهای قبلی که در بازار وجود داشتند در چین و ایران با استفاده از ABS روکش می شدند که زیر آن مواد چوبی و پایه های چوبی از جمله پلی کربنات وجود داشت. در حال حاضر دیوارپوش های ما صد در صد ABS است و قابلیت هایی از قبیل 100 درصد ضد ضربه بودن،مقاومت فشاری بسیار بالا،قابل شستشو،نصب راحت ، رنگ های متنوع و بادوام وضد موریانه را دارد.رنگ این دیوارپوش ها رنگ اتومبیلی است که در برابر uv و نور خورشید و اسیدها کاملا مقاوم است.اندازه آن هم 50 در 50 و 25 در 50 است تا قابلیت نصب بهتری داشته باشد. وی قیمت این دیوارپوش ها را متر مربعی 85 هزار تومان با اجرای آن ذکر می کند و درباره برندهای مطرح در زمینه تولید دیوارپوش سه بعدی در بازار می گوید: شرکت چینی با برند bobu در حال حاضر مطرح است که کیفیت چندانی ندارد.شرکت دیگری به نام "پادیر" نیز به صورت دستی به تولید این محصول می پردازد.

نظر مصرف کنندگان

علی رسولی، مدیر عامل شرکت "آرسس" برندهای مطرح تولید کننده دیوارپوشPVC را آذران پلاستیک وپرشین پلاست ذکر می کند و می گوید:دیوارپوش PVC عایق حرارتی و سبک است و استحکام بالایی دارد و قیمت آن هم بین 20 تا 30 هزار تومان است که قیمت مناسبی می باشد. کرم فر نماینده پخش و فروش، دیوارپوش" داتیس ایرانیان" و "آکیان "را برندهای خوبی می داند . محسنی که برای خرید دیوارپوش به میدان پالیزی آمده در این باره می گوید:من همیشه از تولیدات" آذران پلاستیک " خرید می کنم و از کیفیت و قیمت آن راضی هستم.البته برخی فروشندگان "داتیس ایرانیان" را هم پیشنهاد می دهند. در شماره بعدی سایر دیوارپوش ها را معرفی می کنیم.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×