menu

ثبت آگهی رایگان

باید روشن شود دستاورد ما از شرکت در نمایشگاه چه بوده است؟

باید-روشن-شود-دستاورد-ما-از-شرکت-در-نمایشگاه-چه-بوده-است

مهندس محمد حمیدیه مدیرعامل شرکت میراب پروفیل با نشان تجاری هافمن، در گفتگو با نشریه پیام ساختمان، در مورد اهداف برگزاری نمایشگاه‎های تخصصی گفت: اساس و قاعده برگزاری نمایشگاه های تخصصی و همچنین دلایلی که از برگزاری این گونه نمایشگاه‎ها، هم در کل دنیا و هم در کشور ایران وجود دارد، اهداف و دستاوردهایی فراتر از تعاریف ابتدایی بازاریابی و توسعه بازار و امثال آن می‎باشد، که اهم شاخص‎های آن توسعه برندها و تولیدکنندگان در عرصه فراملی و بین‎المللی علاوه بر عرصه‎های داخلی، کارآفرینی، حل و فصل مشکلات و معضلات اقتصادی مرتبط با آن صنعت، و بسیاری دیگر از پارامترهایی است که بیان آن در این مقال اندک نمی گنجد.

وی افزود: با کمال تاسف باید عنوان کنم، کلیت و کم‎وکیف نحوه اجرای نمایشگاه تخصصی در و پنجره تهران و همچنین روش مدیریت اجرایی و مالی برگزارکنندگان در ادوار گذشته تاکنون به‎گونه‎ای بوده است که توقعات دست اندرکاران این صنعت را در سطح بسیار نازلی پایین آورده است.

مدیر مجموعه هافمن ضمن اشاره به وضعیت نمایشگاه در و پنجره در سالیان گذشته اظهار داشت: در سال‎های قبل، حتی به همان اهدافی که در بازاریابی به دنبال آن هستیم، قانع بودیم که علاوه بر محقق نشدن آن اهداف، برای تولیدکنندگان محزر و مشخص شده است که گویا برگزارکنندگان نه تنها در پی اهداف متعالی بیان شده نیستند، بلکه از برآوردن اهداف ابتدایی و سطحی نیز عاجز می‎باشند. و تصور ما، وجود این ذهنیت است که «برگزاری نمایشگاه به یک عنصر صد در صد انتفاعی و صرفا ابزاری برای کسب درآمدهای غیر متناسب با اهداف مذکور تبدیل شده است». آرزو می کردیم ای کاش این دوستان، شرکت‎کنندگان را حداقل به دیده مشتری می نگریستند که حتی از این نوع نگرش نیز عاجز می‎باشند. رفتارها و پاسخ‎هایی که در پی درخواست‎های انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی از طرف این عزیزان ارائه شده است موید و استناد عرایض بنده می‎باشد.

محمد حمیدیه با دسته‎بندی کردن مشکلات موجود در شش مقوله، به تشریح جزئیاتی از این موضوع پرداخت و بیان داشت: برای روشن شدن کامل موارد ناچارم به جزئیاتی بپردازم تا موارد برای مخاطبان محرز و مشخص گردد:

اول: همانند تمام نمایشگاه‎های دنیا برگزارکننده نمایشگاه تخصصی، باید خود از تخصص و علم لازمِ آن صنعت برخوردار باشد. به نظرم این مورد شامل تمام صنایع می‎باشد.

دوم: ساز‎و‎کاری جهت تجزیه و تحلیل نتایج و بازخورد حاصله از برگزاری نمایشگاه از طریق شرکت کنندگان، توسط برگزارکننده وجود ندارد. سوال این است که پس از صرف هزینه‎هایی این چنین گزاف، دستاورد ما چه بوده است؟ فارغ از پاسخ ما که «مایوس کننده است»، انتظار می‎رود برگزارکننده نسبت به این موضوع حساس باشد که این چنین نیست.

سوم: تاریخ و ساعات نمایشگاه نامناسب است. توضیحات و استدلال‎های مستدل و مشروحی در این رابطه وجود دارد. لیکن گویا در تنظیم تاریخ و زمان انتفاع و راحتی برگزارکننده مد نظر است و اهداف و نظرات شرکت‎کننده محلی از اعراب ندارد.

چهارم: انتظار می‎رود پس از صرف انرژی، برنامه‎ریزی، زمان و هزینه‎های گزاف، اطلاع‎رسانی مناسب از نظر کمی و کیفی در تمام سطوح جامعه و بازار از مصرف‎کننده گرفته تا مسئولان رده بالا توسط برگزارکننده صورت گیرد که متاسفانه چنین امری تا به حال محقق نشده است.

پنجم: خدمات اجرایی و رفاهی مناسب و متناسب با اهداف، بودجه و انگیزه‎های شرکت‎کنندگان و بازدیدکنندگان ارائه نمی‎شود.

ششم: به ادعای برگزارکننده، این نمایشگاه، یک نمایشگاه بین‎المللی است، بنابراین انتظار می‎رود شرکت‎های رده بالا از کشورهای صاحب صنعت در آن حضور یابند؛ حال آنکه چنین نیست و نهایتا چند شرکت دست چندم در آن مشارکت می‎کنند یا نمی‎کنند! گویا منظور از پاسخ غیر مسئولانه برگزارکننده مبنی بر اینکه «اگر شما شرکت نکنید، بسیاری دیگر هستند که شرکت کنند» همان شرکت‎هایی است که عرض کردم.

وی ادامه داد: موارد و ایرادات مذکور طی سنوات متمادی و در جلساتی متعدد، از طرف انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی، با مسئولان مربوطه مطرح گردیده که به‎هیچ‎ کدام از این موارد ترتیب اثر داده نشده است و به نظرم بهترین و ساده‎ترین ابزار اعتراض به این بی‎مهری‎ها، عدم شرکت در نمایشگاه می‎باشد.

مدیرعامل شرکت میراب پروفیل پیرامون تاثیر صدور این اطلاعیه اظهار داشت: نهایتا انتظار داریم صدور این اطلاعیه تاثیری مثبت و مسئولانه ای داشته باشد. به هر صورت هدف ما از شرکت در نمایشگاه توسعه بازار، حل‎و فصل و معضلات مرتبط با صنعت، هم‎فکری و تشریک مساعی با همکاران، مسئولان و مصرف‎کنندگان و توسعه کارآفرینی به‎عنوان یک هدف غیرمستقیم است. بدیهی است که نمایشگاه تنها یک ابزار، از ابزارهای متعارفی است، که در بازار و صنعت موجود می‎باشد.

مدیریت مجموعه هافمن در پایان در خصوص مراجع بالاتری که می‎توانند به این مشکلات رسیدگی کنند، گفت: مراجعی بالاتر جهت رسیدگی به این موضوع وجود دارد که این امر به شرایط و اوضاع بازار و صنعت بستگی داشته و رسیدگی و پیگیری موارد به تصمیم ما و شرایط و اوضاعی که عرض کردم منوط می باشد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 348

فهرست مطالب شماره 348

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×