menu

ثبت آگهی رایگان

عشق به وطن، چراغ راهگشا در شرایط سخت

عشق-به-وطن-چراغ-راهگشا-در-شرایط-سخت

رامین میزانی دومین نسل از مدیران شرکت شیمیایی رازی است.

او در حال حاضر رئیس هیات مدیره شرکت شیمیایی رازی است، و در گفتگو با نشریه پیام ساختمان از تاسیس و فعالیت شرکتی گفت که امروز بعد از گذشت 38 سال، یکی از موفق ترین برندهای ایرانی درداخل و خارج کشور است.

وی که از سال 1368 وارد صنعت تولید چسب های خانگی و ساختمانی شده،تصریح کرد: فعالیت شرکت شیمیایی رازی در زمینه تولید انواع چسب ها و رزین های صنعتی، خانگی و ساختمانی است.

میزانی با اشاره به اینکه شرکت شیمیایی رازی در سال 1359 توسط مهندس گنجی بنیانگذاری شده است، اظهار داشت: ایشان که رشته فعالیتشان شیمی بوده،به منظور قطع وابستگی کشور در بخش چسب های ساختمانی، صنعتی و خانگی به خارج از کشور، اقدام به راه اندازی این واحد تولیدی کرده است.

وی ادامه داد: البته در آن سالها شرکت های دیگری هم در این زمینه فعال بودند که به لحاظ تکنولوژیکی و خطوط تولیدی قدیمی و سنتی بودند. همچنین این شرکتها عموما تولید کننده برخی چسب های سنتی و نه صنعتی بوده اند.

میزانی با بیان اینکه تاسیس شرکت رازی در ایران زمینه ورود فناوریهای تولید بسته بندیهای جدید از جمله تیوپی را فراهم کرد، تصریح کرد: با آغاز بکار شرکت شیمیایی رازی، مدیران وقت تصمیم به استفاده از بسته بندی تیوپی از جنس آلومینیومی و پلاستیکی برای تولیدات شرکت گرفتند. از این رو در ابتدا این نوع بسته بندی را به صورت کالای نهایی از آلمان خریداری می کردند ولی پس از مدتی با واردات ماشین آلات تولید این بسته بندی، خط تولیدی آن را در واحد رازی راه اندازی کردند.

به گفته این مدیر کارآفرین راه اندازی خط تولیدی تیوپ های پلاستیکی و آلومینیومی توسط رازی موجب شد تا گامهای بلندی برای به روز سازی صنعت بسته بندی ایران در بخش بسته بندیهای تیوپی برداشته شود.

میزانی در پاسخ به این پرسش که میزان تولیدات شرکت شیمیایی رازی چقدر است، توضیح داد: سالیانه 35 هزار تن انواع چسب در شرکت شیمیایی رازی تولید و عرضه می شود که بزرگترین ویژگی این تولیدات کیفیت بالا و نوآوری در آن است.

وی تاکید کرد: مدیران و دست اندرکاران شرکت شیمیایی رازی در طول نزدیک به چهار دهه گذشته همواره سعی کرده اند که تولیدات را به لحاظ کیفی در سطحی نگه دارند که رضایت مصرف کننده همیشه در حد مطلوب تامین شده باشد و ما این مهم را از بازخوردهای مشتریان و ماندگاری در بازار به وضوح دریافت کردیم.

میزانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نشان( برند) رازی به عنوان یک سرمایه ملی باید برای آیندگان حفظ و نگهداری شود، تصریح کرد: حضور تولیدات رازی در نمایشگاههای خارجی از جمله اروپایی نشان داده که به لحاظ کیفیت و بسته بندی محصولات شرکت شیمیایی رازی هیچ چیز از محصولات صاحب نام جهانی کم ندارد و به راحتی می توان در بازارهای بین المللی در صورت حمایت های دولتی سهم شایسته و در خوری را کسب کرد.

وی در زمینه صادرات محصولات رازی به خارج از کشور نیز گفت: در گذشته تولیدات رازی به کشورهای CIS، حاشیه خلیج فارس و عربی صادر می شد ولی مدتی است به دلیل برخی از مشکلات، صادراتمان کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: یکی از این مشکلات، نحوه تبدیل ارز صادراتی به ریال است و مشکل دیگر عدم وجود قراردادهای دو جانبه میان ایران با کشورهای مختلف در خصوص نرخ تعرفه واردات کشورهای مقصد است.

میزانی که دانش آموخته رشته شیمی است، در پاسخ به این پرسش که رویکرد مدیران گذشته و حال رازی در مواجهه با مشکل و شرایط بحرانی چیست، گفت: درشرکت شیمیایی رازی اتاق فکری وجود دارد که از طریق آن افراد مختلف دیدگاهها و نظرات خود را در خصوص ارتقای شرایط کار، تولید، بازاریابی و کسب رضایت مندی مشتری ارائه می دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر اتاق فکر،یکی دیگر از رموز موفقیت شرکت شیمایی رازی، ارتباط و تعامل بسیار خوب مدیران شرکت با تولید کنندگان و تامین کنندگان بین المللی انواع چسب در جهان است.

به گفته میزانی دید باز، عملکرد خوب،تعاملات سازنده بین المللی، سه اصل موفقیت مدیران در رازی بوده و هست.

وی افزود: موسسان و مدیران رازی عاشق تولیدند و در طول این سالها با وجود تمام مشکلات، رازی را پویا نگه داشتند. عشق به تولید، عشق به وطن و دید باز همیشه چراغ راهگشای مدیران رازی در تمام سختیها و شرایط بحرانی بوده و هست.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 347

فهرست مطالب شماره 347

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×