menu

ثبت آگهی رایگان

کدام کفپوش برای منزل شما مناسب تر است؟

کدام-کفپوش-برای-منزل-شما-مناسب-تر-است

یک کارشناس کفپوش های پی وی سی گفت: درصورتی که سیستم گرمایش از کف دارید، به هیچ وجه از کفپوش های پی وی سی استفاده نکنید.

خدام در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، با بیان اینکه تنها ویژگی کفپوش های پی وی سی ، قابل شستشو بودن آن است، اظهار داشت: البته برای شستشوی کفپوش های PVC هرگز نباید از دستگاههای بخارشور استفاده کرد، و تنها می بایست از دستمال های خیس و یا تی مرطوب بهره برد.

وی افزود: جنس کفپوش های پی وی سی از پلاستیک است، از این رو نسبت به آتش و یا گذاشتن یک شی داغ مثل قابلمه غذا بسیار آسیب پذیر است.

این کارشناس نصب و اجرا با اشاره به اینکه کفپوش های پی وی سی بیشتر طرح چوب است، تصریح کرد: ضخامت کفپوش های یاد شده دو میلیمتر است و قیمت آن از 35 تا 55 هزار تومان متغیر است.

وی ادامه داد: البته هزینه چسب و نصب آن، متری 12 هزار تومان است که به صورت جداگانه محاسبه و دریافت می شود.

کفپوش پی وی سی مقرون به صرفه تر از دیگر کفپوش ها

خدام با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده خرید و نصب کفپوش های پی وی سی مقرون به صرفه تر از کفپوش های دیگری چون پارکت و لمینت است، اظهار داشت: البته نصب کفپوش های پی وی سی بر روی سنگ و سرامیک امکانپذیر نیست و باید یک روز قبل از نصب، کارشناسان مربوطه برای سیمان کشی کف ساختمان اقدام کنند.

وی افزود: هزینه سیمان کشی کف بنا نیز، به صورت جداگانه محاسبه می شود و تعرفه خاصی ندارد چرا که کارشناس باید پس از مشاهده کف ساختمان در مورد قیمت سیمان کشی آن اعلام نرخ کند.

عمر کفپوش های پی وی سی دو تا سه سال

وی با اعلام اینکه عمر و ماندگاری کفپوش های پی وی سی دو الی سه سال است، گفت: زمان نصب برای واحدهای زیر 100 متر یک روز است و از آنجایی که کف ساختمان باید یک روز قبل هم سیمان کشی شده باشد، بنابراین زمان اجرا و نصب به دو روز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای سیمان کشی برای نصب کفپوش های پی وی سی باید تمام وسایل قرار داده شده بر روی کف ساختمان به طور کامل به محل و فضای دیگری منتقل شود.

باورهای غلط درباره پارکت و لمینت

یک کارشناس اجرا و نصب پارکت گفت: مقاوت پارکت های موجود در بازار در برابر ضربه و سایش بسیار پایین است و آنچه در مورد ضد ضربه بودن آنها به مشتری گفته می شود، کاملا غیر واقعی است.

خلیلی در گفتگو با پیام ساختمان گفت: متاسفانه از سوی برخی از فروشندگان در خصوص مقاومت پارکت و لمینت توضیحات غیر واقعی به مشتری داده می شود که این مسئله موجب می شود دید افراد نسبت به ویژگی این کالاها تا حدودی اغراق آمیز باشد.

وی افزود: از آنجایی که پارکت از چوب طبیعی و لمینت از جنس ام دی اف است، بنابراین هر دو اینها در مقابل ضربه، آتش و رطوبت بسیار آسیب پذیر هستند.

کفپوش مناسب برای رطوبت

این کارشناس با اشاره به اینکه در محل هایی که رطوبت وجود دارد، بهتر است بجای پارکت و لمینت از کفپوش استفاده شود، اظهار داشت: جنس کفپوش از پلاستیک است و در مقابل آتش و ضربه آسیب پذیر است.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از این پوشش ها ازانتقال سرما جلوگیری می کند، تصریح کرد: پارکت و لمینت حالت عایق دارد و از انتقال سرما جلوگیری می کند.

قیمت کدام کفپوش مناسب تر است؟

وی به مقرون به صرفه بود انواع پوشش های کف اشاره کرد و گفت: اول کفپوش و بعد لمینت قیمت بسیار پایین تری نسبت به پارکت دارد و بهتر است در شرایطی که میزان هزینه کرد در اولویت متقاضی وجود دارد، از دو مورد یاد شده استفاده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارزانترین کفپوش با هزینه نصب و اجرا از 40 هزار تومان شروع می شود در حالی که نرخ پارکت در ارزانترین حالت با نصب از 100 هزار تومان است.

خدمات پس از فروش کفپوش

خلیلی با بیان اینکه یکی از مشکلات خریداران انواع پوشش های کف، این است که هیچ خدمات پس از فروشی ندارند، اظهار داشت: متاسفانه این ضعفی است که در بازار این کالاها وجود دارد و در صورت هرگونه خرابی پس از نصب، درجه این اقلام در حد جنس یکبار مصرف پایین می آید.

لمینت، کفپوشی با ویژگی ضد موریانه

یک کارشناس فروش کفپوش های ساختمانی گفت: مغز لمینت از چوب فرآوری شده می باشد و به دلیل استفاده از رزین در ساختار، ضد موریانه و حشرات موذی است.

رئیسی در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با بیان اینکه کفپوش لمینت به لحاظ شکل ظاهری و تنوع رنگ متنوع تر و شکیل تر از سایر کفپوش ها نظیر پی وی سی است، گفت: این نوع کفپوش در مقابل نور،گرما و رطوبت مقاوم است و قابل استفاده در بناهایی است که سیستم گرمایش از کف دارد.

وی افزود: لمینت، قابل استفاده در ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری می باشد، همچنین به دلیل دارا بودن سیستم کلیک در چهار طرف به سرعت قابل اجرا است.

قیمت لمینت از 82 هزار تومان شروع می شود

رئیسی با اشاره به اینکه استفاده از لمینت با قیمت مناسب بسیار مقرون به صرفه بوده و به راحتی بر روی تمام سطوح صاف با هر متریالی قابل اجرا است، اظهار داشت: برای نصب لمینت لازم است، فوم کار شود که در حال حاضر قیمت آن به ازای هر متر 4 هزار تومان محاسبه می شود.

وی ادامه داد: البته اجرای فوم مربوط به زمانی است که کف واحد، پستی، بلندی و ناصافی نداشته باشد که در این صورت باید یک روز قبل از نصب لمینت، زیر سازی کف صورت گیرد که آن هم هزینه جداگانه ای دارد.

به گفته این کارشناس فروش در حال حاضر قیمت لمینت در بازار ایران از 82 هزار تومان شروع می شود و تا 120 هزار تومان متغییر است

وی با اشاره به اینکه زمان اجرا و نصب لمینت نسبت به کفپوش های دیگر کوتاهتر وهزینه آن ارزانتر است، تصریح کرد: به طور مثال برای نصب لمینت در یک واحد 100 متری یک روز زمان لازم است.

ریئسی در خصوص نحوه تمیز کردن لمینت نیز گفت: برای تمیز نگه داشتن این نوع کفپوش میتوان از تی مرطوب، و حتی بخار شور استفاده کرد ولی باید بدانیم که نباید آب به مدت طولانی بر روی لمینیت باقی بماند که این مسئله منجر به آسیب رسیدن به این نوع کفپوش می شود.

وی افزود: لمینیت ضریب سایش بالایی دارد و در مورد اجسام نوک تیز و آتش نیز تا حدی مقاومت دارد.

قرنیز ام دی اف مقرون به صرفه است

رئیسی در خصوص هزینه خرید، نصب و اجرای لمینت در یک واحد 100 متری گفت: در مورد یک واحد 100 متری به صورت تقریبی 90 مترنصب قرنیز لازم است که اگر قرنیز پی وی سی استفاده شود، شاخه ای 17 الی 18 هزار تومان و اگر قرنیز ام دی اف مصرف شود شاخه ای 37تا 38 هزار تومان قیمت دارد . به گفته این کارشناس فروش، در صورت استفاده از قرنیز ام دی اف، میزان مصرف قرنیز کمتر می شود.

وی ادامه داد: به طور نمونه در یک واحد 100 متری 30 الی 32 شاخه قرنیز لازم است که اگر از قرنیز ام دی اف استفاده شود میزان آن به 20 شاخه کاهش می یابد.

وی همچنین قیمت نصب و اجرای لمینت در یک واحد 100 متری را به صورت تقریبی 700 هزار تومان بیان کرد و اظهار داشت: همچنین در یک واحد 100 متری اگر از ارزانترین لمینت به نرخ 82 هزار تومان استفاده شود، هزینه خرید و تهیه این کفپوش به 8 میلیون و 200 هزار تومان میرسد که با احتساب هزینه نصب و اجرای فوم این رقمی به 9 میلیون و 100 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 344

فهرست مطالب شماره 344

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×