menu

ثبت آگهی رایگان

تولید موفق نیازمند مدیریت خلاق و منعطف است

تولید-موفق-نیازمند-مدیریت-خلاق-و-منعطف-است

در اولین نگاه فکر نمیکنی که موسس و بنیانگذار برندی موفق در صنعت تولید پروفیل و در و پنجره دو جداره باشد. ابتدا تصور میکنی برای یک مدیریت موفق و پویا آنهم در شرایط فعلی بازار، بسیار جوان است. ولی هنگامی که از برنامه ها و دیدگاه هایش صحبت می کند، می پذیری که کاملا در قامت یک مدیر کارآفرین و موسس برندی مطرح می تواند قرار گیرد.

رضا کاظمی که از مدیران جوان و موفق کشورمان است یازده سال پیش یعنی در سال 86 با سرمایه اولیه 30 میلیون تومان ، برند هورامکورا به همراه یکی از شرکایش راه اندازی کرد.

این برند که تولید کننده در و پنجره یو پی وی سی، نما و شیشه های چند جداره است، از جمله برندهای مطرح داخلی در این بخش است که توانسته در مدت زمان دهساله جایگاه خوبی را در بازار وطنی کسب کند.

در همین ارتباط رضا کاظمی در گفتگویی صمیمی با نشریه پیام ساختمان با بیان اینکه تولید پروفیل تحت نام برند هورامکو، از سال 87 آغاز شده است ، گفت: در آن زمان من به همراه یکی از شرکایم، فعالیتمان را در حالی شروع کردیم که سرمایه و آورده اولیه مان، روی هم چیزی در حدود 30 میلیون تومان بود.

وی افزود: از آن سال تاکنون تولیدات برند هورامکو با یک شیب ملایم و رو به صعود ادامه پیدا کرده و امروز تعداد کارکنان در کارخانه و شرکت به 80 نفر رسیده است.

مدیرعامل هورامکو در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه میزان از نیاز بازار داخلی توسط برند هورامکو تامین می شود، اظهار داشت: آمار دقیقی ندارم ولی جز ده تولید کننده برتر پروفیل در بازار مصرفی کشور هستیم.

وی ادامه داد: البته باتوجه به خریدهای مناسبی که در بخش مواد اولیه داریم و نیز فروش بالایمان می توانیم با اطمینان بگویم که حجم بالایی از نیاز بازار را تامین می کنیم.

این کارآفرین معتقد است در کار تولید آنهم در شرایط سخت و بحرانی باید از یک مدیریت خلاق و منعطف بهره برد تا بتوان معضلات موجود بر سر راه تولید را از میان برداشت و محصولی ارائه داد که کاملا مورد نیاز و سلیقه مشتری باشد.

وی تاکید کرد : درکار تولیدی پس از مدیریت، کار گروهی و تقسیم کار نقش بسیار مهمی دارد چرا که مشکلات تولید صنعتی در کشور ما به اندازه ای زیاد و گاها پیچیده است که راهبری یک واحد صنعتی و نیز یک بنگاه اقتصادی از عهده یک نفر برنمی آید . بنابراین رویکرد دست اندرکاران هورامکو در شرایط بحرانی و غیر بحرانی کار گروهی و برخورداری از یک تیم خوب و کارآمد در امر تولید و فروش است.

کاظمی با اشاره به نبود امکانات و زیر ساخت های مناسب صادرات، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات عدیده از جمله عدم انتقال پول، نتوانستیم صادرات مستمر و قابل قبولی داشته باشیم.

به گفته این فعال صنعتی در حال حاضر به دلیل شرایط فعلی اقتصادی، امکان تولید در تیراژ بالا برای صنعت پروفیل کشورامکانپذیر نیست و مادامی که میزان تولید بالا نباشد قیمت تمام شده افزایش می یابد و همین موجب می شود که نتوانیم در بازارهای جهانی و در مقایسه با رقبای قدر، قدرت رقابت چندانی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چی شد که وارد این فعالیت شدید، گفت: هر کسی یک نقطه شروعی در ذهن خود دارد من نیزهمیشه دوست داشتم یک تولید کننده شوم و با توجه به اینکه رشته دانشگاهی من مهندسی مکانیک جامدات بوده است ترجیح دادم به فعالیت صنعتی و تولیدی وارد شوم و امروز خداوند را شکر می گویم که تولید کننده هستم.

وی در خصوص شرایط اقتصادی کشور و تاثیر آن بر میزان اشتغالزایی جامعه اظهار داشت: با وجودی که بیشتر واحدهای تولیدی پروفیل در حال حاضر با 30 تا 40 تن به کار ادامه می دهند ولی هورامکو 80 نیروی خود را در این شرایط حفظ کرده و سعی می کند با اعمال یک مدیریت اقتصادی که متناسب با شرایط روز تولید است، به فعالیت سرافرازانه خود بپردازد.

این کارآفرین به صنعتگران جوان توصیه کرد که قبل از ورود به هر کارتولیدی و صنعتی خوب مطالعه کنند و بدانند که پیشرفت در هر کاری تنها منوط به داشتن سرمایه و ماشین آلات نیست.

وی افزود: یک تولید کننده باید بپذیرد برای یک فعالیت صنعتی موفق ابتدا نیازمند یک تیم کاری خوب است که برای برای یک هدف مشترک که همان تولید خلاق است هم برنامه ریزی و هم تلاش خستگی ناپذیر لازم است.

به گفته کاظمی یک تولید کننده همچنین باید دیدی بلندمدت داشته باشد وحداقل برای ده سال آینده خود برنامه ریزی کند حتی کسب سود خود را نیزدر بازه زمانی بیش از 5 سال آینده ببیند.

وی رضایت مندی مشتری، تولید خلاق و کیفیت متعالی را سه اصل در موفقیت یک تولید دانست و گفت: قطعا این سه اصل ضریب ماندگاری کالای تولیدی را در بازار آنهم در هر شرایطی تضمین می کند.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 344

فهرست مطالب شماره 344

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×