menu

ثبت آگهی رایگان

گرم کردن خانه با کفپوش های گرمایشی

این نوع سیستم در زیر کف ساختمان که معمولاً در زمان ساخت و یا نوسازی انجام می شود، کار گذاشته می شود. سیستم گرمایش از کف به وسیله گرم کردن کف زمین ساختمان عمل گرمایش را انجام می دهد.

دو نوع اصلی گرمایش از کف وجود دارد:

گرمای تابنده الکتریکی دارای یک جریان الکتریکی است که به عنصر حرارتی وصل می شود.

گرمایش هیدرونیکی (Hydronic‎) ‏ از آب داغ استفاده می کند و از طریق یک سیستم لوله گذاری پیچ در پیچ آن را در سطح کفپوش پخش می کند.

هر دو نوع مزایا و معایب خود را دارند، و این مسئله به این موضوع بستگی دارد که می خواهید در چه تعدادی از فضاهای خانه خود از این سیستم استفاده کنید. اگر می خواهید کل خانه را نوسازی کنید، سیستم هیدرونیکی انتخاب مناسبی است.

اما اگر فقط می خواهید این ویژگی را به حمام خود اضافه کنید، سیستم الکتریکی مناسب تر است چراکه نصب آن در فضاهای کوچک ساده تر است و به دلیل نازکی کابل ها سطح تمام شده از نظر ارتفاع با سطح قبلی یکسان است.

اما به طور کلی با توجه به هزینه بالاب برق در کشورمان استفاده از روش آب داغ بهترین و با صرف ترین روش می باشد.

نصب سیستم گرمایش از کف

برای نصب سیستم گرمای تابنده الکتریکی شما به یک متخصص گرمایش از کف و یک نصاب کف نیاز دارید.

این دو در کنار هم کار می کنند تا کابل های گرمایشی یا لوله های عبوری آب گرم را که در درون یک فضای کاملا عایق بندی شده کار بگذارند. این سیستم میان لایه هایی از ملات و سپس پوشش کف ساندویچ می شود. با برقراری جریان الکتریکی یا گردش آب گرم در لوله ها به وسیلهٔ یک پمپ حرارت آن به کف زمین انتقال داده می شود. حرارت هدایت داده شده به کف زمین انرژی خود را به صورت تابشی به محیط اطراف انتقال می دهد.

مواد و مصالح کف برای سیستم گرمایش از کف

برای پوشاندن کف تایل های سنگی،کاشی های سرامیکی و چینی بهترین پوشش برای سیستم های گرمایش از کف هستند و رسانای دما هستند.

چوب به سرعت به تغییرات دمایی واکنش نشان نمی دهد و به همین دلیل انتخاب خوبی برای این سیستم نیست.

کنترل دما در سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف به یک کنترل الکترونیکی وصل می شود که دارای یک ترموستات است. این کنترل ها براساس شرکت سازنده تنوع و گوناگونی زیادی دارند. برخی از این کنترل ها دارای تایمر برنامه پذیر هستند که در ماه های سرد که شما نمی توانید تصور کنید که از تخت خواب گرم خود وارد حمام سرد شوید بسیار کاربردی می شوند.

ایمنی سیستم گرمایش از کف

اکثر سیستم های مربوط به کفپوش های گرمایشی نیازمند یک مدار محافظتی اختصاصی هستند.

همچنین نگران سوختن پاهای خود نباشید، چراکه سیستم های گرمایشی موجود در بازار همگی دارای ویژگی هایی هستند که از زیاد گرم شدن کف جلوگیری می کنند.

قیمت سیستم گرمایش از کف

دو نوع هزینه وجود دارد: قیمت سیستم و هزینه استفاده از گرمایش از کف. خوشبختانه محصولات جدید در هر دو قسمت مقرون به صرفه هستند.

هزینه گرمایش از کف به متراژ لوله استفاده شده بستگی دارد. سال ها پیش سیستم های گرمایشی کف یک امکان لوکس شمرده می شد، اما امروزه هزینه کلی گرمایش از کف تقریبا با اجرای رادیاتور برابری می کند.

البته این نکته را هم توجه داشته باشید که نیازی نیست که شما از این سیستم در کل خانه استفاده کنید می توانید گرمایش از کف را فقط به یک فضای خاص مثل حمام اختصاص دهید و حسی متفاوت از گرمایش را در آن فضا تجربه کنید.

اگر به ترموستات سیستم گرمایشی برنامه دهید که مثلا فقط در صبح روشن شود هزینه استفاده از آن به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

کاشی های سنگی، چینی، و سرامیکی گرما را برای مدت زیادی درخود نگه می دارند که این مسئله باعث می شود تا پس از خاموش کردن سیستم حمام تا مدتی گرم بماند.

ارزش افزوده ملک دارای گرمایش از کف

برای استفاده از مزایای کفپوش های گرمایشی حمام حتما نباید ساکن یک منطقه برفی بود. حتی در یک منطقه خلیجی، هوا آن قدر سرد می شود که استفاده از سیستم های گرمایشی کف معقول و مطلوب باشد.

اگرچه سیستم گرمایش از کف به تنهایی باعث فروش خانه نمی شود، اما به آن ویژگی می بخشد که خریداران به آن علاقه زیادی دارند، به ویژه زمانی که نصب آن به طور کامل انجام شده باشد. سیستم گرمایشی کف از آن دسته چیزهایی است که وقتی آن را داشته باشید دیگر نمی توانید بدون آن زندگی کنید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 342

فهرست مطالب شماره 342

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×