menu

ثبت آگهی رایگان

بلوکAAC هزینه های ساخت و ساز را کاهش می دهد

خودتان را معرفی نمایید و در مورد زمینه فعالیتتان توضیحاتی بفرمائید؟

حسن رضازاده سقایی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بتن سبک کیمیای بهروزی هستم. کارخانه بتن سبک کیمیای بهروزی در سال 1395 با سرمایه ای بالغ بر 250 میلیارد ریال با هدف تولید مصالح نوین و استاندارد در راستای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از توان فنی داخلی و مواد اولیه مرغوب استانی و ملی احداث و راه اندازی شده است.

- جناب مهندس شما که خود سبقه طولانی در ساخت مسکن و دیگر ابنیه در استان تهران و قم را دارید چه شد که به فکر تاسیس این کارخانه افتادید؟

یکی از بزرگترین دلایل، مشکلات کار با مصالح مشابه و سنتی موجود در بازار بود اعم از قیمت بالا، دور ریز بالا، حمل مشکل، وزن بالا و ...می باشد، که بلوک های AAC تمامی این مشکلات را مرتفع کرده است.

از آنجایی که یکی از الزامات توسعه شهرها، ساخت بناهایی است که در کوتاهترین زمان و با کیفیت بالا و هزینه کم، ایجاد آسایش و راحتی برای مصرف کنندگان و با کمترین میزان مصرف انرژی ساخته شود و همچنین مباحث 18 و 19 که از ملزومات صنعت ساختمان است، نیز باید رعایت گردد،بنابراین با بهره مندی از بلوک های AAC به تمام این خواسته ها خواهیم رسید.

همین دلایل بنده و همکارانم را بر آن داشت تا در استان قم که از لحاظ سوق الجیشی مرکز اتصال 17 استان می باشد برای رفاه حال مصرف کنندگان این واحد تولیدی را بنا کنیم.

- مگر این بلوک های شما چه مزایایی دارد؟

اولین مزیتش سبکی آن است که در هر سازه بین 20% تا 30% وزن سازه را کاهش می دهد که موجب صرفه جویی در میلگرد، آهن و ... خواهد شد. این بلوکها عایق بسیار عالی در برابر دما می-باشد و تبادل دما با محیط بیرونی را نسبت به مصالح دیگر جایگزین، بصورت چشمگیر کاهش می دهد از طرفی موجب مصرف کمتر انرژی در زمستان و تابستان و به طبع آن کاهش هزینه های مصرف کننده می¬شود.

همچنین این بلوکها در مقابل صوت نیز عایق هستند و تا حدود 50dB صوت رادر بلوک های با عرض 15ساتی متر از خود عبور نمی دهد به گونه ای که مشکل ساختمان های پرجمعیت که تعداد واحدهای زیاد دارند را حل می کند.

خاصیت بسیار خوب دیگر این بلوکها این است که در مقابل زلزله و حریق بسیار مقاوم بوده و آتش پادی را قادر است بیش از مصالح مشابه دیگر تحمل کند. همچنین سرعت چینش دیوار با این مصالح از سرعت بیشتری نسبت به دیگر محصولات جایگزین برخورداراست که تمام این قابلیت ها موجب صرفه جویی در هزینه ها ، انرژی و زمان اجرا برای سازندگان ونیز صرفه جویی و آرامش برای مصرف کنندگان نهایی می¬شود .

وی ادامه داد: برای برش دادن آن می توان از اره چوب بری بهره برد، در صورتیکه مقاومت فشاری آن از تمامی محصولات جایگزین بیشتر است همچنین در هنگام برش کار و شیار زنی اصلاً خرد نمی شود و باقی¬مانده آن را نیز می توان برای پوکه کف هم استفاده کرد. این محصول دوستدار محیط زیست بوده و به علت پر بودن حجم آن از نفوذ حشرات جلوگیری می کند. از مزایای دیگر این بلوک¬ها می توان به حمل و نقل آسان، نصب راحت و پایدار لوازم و اشیاء بر روی دیوار با استفاده از پیچ و میخ و ... اشاره کرد.

آقای مهندس با توجه به قابلیت های بسیار بالای محصول بازار آن را در آینده چطورپیش بینی می کنید ؟

هم اکنون به علت قدمت بالای این محصول در کشورهای غربی ( حدود 100 سال) بازار 70 درصدی در این کشورها متعلق به بلوک های AAC می باشد که با همت تولیدکنندگان عزیز و پشتیبانی مسئولان محترم به زودی سهم 3 درصدی این بلوک ها از بازار داخل به 20 درصد و در سال های آتی به بیش ازاین افزایش پیدا خواهد کرد .

- از لحاظ قیمتی محصول شما قابلیت رقابت با محصول مشابه را دارد ؟

در حال حاضر قیمت تمام شده، یک سیستم دیوار در کل ساختمان است که برای سازندگان مهم و حیاتی است که قیمت تمام شده محصول ما در این فرآیند کمتر از دیگر محصولات می باشد.

- با این وضعیت به عنوان یک کارشناس توصیه بنده به همه سازندگان از این به بعد همین بلوک¬ها خواهد بود. آقای مهندس مجموعه شما به صورت مستقیم و غیرمستقیم چند فرصت شغلی ایجاد کرده است ؟

مجموعه ما در فاز نخست خود به صورت مستقیم 70 نفر و غیر مستقیم برای 150 نفر ایجاد اشتغال کرده و چندین واحد تولیدی مواد اولیه که به حالت راکد و نیمه تعطیل در آمده بودند را به فعالیت و پویایی رسانده است.

- مهمترین رمز ماندگاری و موفقیت محصول شما در بازار چیست ؟

معرفی کامل محصول و آموزش اجرای صحیح کار با این محصول و کیفیت محصول ارائه شده، راز موفقیت ما در برآورده کردن نیازهای هموطنان عزیز ما است.

- در پایان اگر مورد خاصی هست که در مصاحبه به آن اشاره نشده بفرمائید؟

در پایان امیدوارم با اتکا به نیروی متخصص داخلی و مواد اولیه مرغوب و فراوان که در کشور موجود است، در ایجاد اشتغال و افزایش ارزش افزوده و تبدیل مواد اولیه به مصالح نوین استاندارد گام برداریم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 9752

فهرست مطالب شماره 9752

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×