menu

ثبت آگهی رایگان

هر آنچه در رابطه با شومینه های گاز سوز باید بدانید

هر-آنچه-در-رابطه-با-شومینه-های-گاز-سوز-باید-بدانید

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با نکاتی کاربردی در هنگام انتخاب شومینه های گازی با شما صحبت کنیم. هنگام انتخاب این شومینه ها لازم است به یک سری نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

شومینه های گازسوز

شومینه های گازسوز این روزها یکی از انواع محبوب به حساب می آیند. زیرابه نسبت شومینه هایی که با چوب می سوزند، مقرون به صرفه تر خواهند بود و می توان از آن ها در تمامی خانه های استفاده کرد. این شومینه ها به دودکش نیاز دارند تا دی اکسید کربن را به خارج از منزل هدایت کنند. علاوه بر این طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح های مختلف از این نوع شومینه ها در بازار وجود دارد که تقریباً می توان گفت همه سلیقه ها را پوشش می دهد.

مزیت های شومینه های گازسوز به نسبت دیگر شومینه ها

راحتی: این شومینه نیازی به انبار کردن چوب ندارد و شما هر زمان که اراده کنید، از آن استفاده خواهید کرد.

کارکرد: تنها با فشردن یک دکمه می توانید آن را روشن نمایید. تنوع: این شومینه در بازار طراحی و مدل های بسیار گسترده ای را دارد.

انعطاف پذیری: شما می توانید این شومینه ها را پس از خرید به هر شکلی که خودتان بیشتر می پسندید، درآورید. انواع کاشی، سنگ و یا حتی چوب قابل پیاده سازی برای تزیین شومینه های چوبی است.

قابلیت اطمینان: در طراحی شومینه های گازی، برای واقع نبودن انرژی هم چاره ای اندیشیده شده است. ترموستات در این شومینه ها می تواند انرژی را ذخیره کند و درنتیجه حتی در حالتی که برق هم نباشد می توان از آن ها استفاده کرد.

مطالب مهم در مورد شومینه

مسائل فنی در این شومینه ها از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. لوله های سیمانی می توانند جایگزین مناسبی برای دودکش های آجری باشند. دودکش شومینه باید به طور مستقیم تا بالای بام ادامه داشته باشد. قرار دادن شیر گاز شومینه در خارج از آن می تواند احتمال خطر آتش سوزی را تا میزان بسیار زیادی کاهش دهد. گاهی به دلیل ارتفاع زیاد دودکش و شومینه گازها حرکت بازگشتی به داخل خانه دارند. به همین دلیل ارتفاع نباید زیاد باشد. واشر شومینه باید مرتباً چک شود. گاهی اوقات گردوخاک می تواند باعث اختلال در عملکرد شومینه شود.

به منظور جلوگیری از خطر نشتی گاز، شومینه باید مجهز به ترموکوپل و شیر جداگانه برای قطع و وصل گاز باشد. آتش دان آجری شومینه باید به گونه ای ساخته شود که گازهای حاصل از احتراق به سهولت به بیرون هدایت شود. از طرفی، جهت دهنده گازهای حاصل از احتراق به سمت بالا و از طریق دودکش تعبیه شده (در بخش فوقانی) باشد. دودکش واتش دان درست در یک راستا باشند تا دودهای خطرناک وارد فضای اتاق نشود. برای خروج آسان و ایمن گازهای سمی و خطرناک حاصل از احتراق، حداقل از دودکشی به قطر 15 سانتی متر استفاده شود. اگر از مدل های کم مصرف تر تهیه کنید، حتماً در هزینه های انرژی شما صرفه جویی خواهد شد.

ویژگی های خانه و شومینه

اگر منزل شما کاشانه ای است، پیشنهاد می کنیم به جای شومینه های گازی از مدل های برقی و تبخیری استفاده کنید. میزان مساحتی که برای گرم کردن در نظر دارید، با ابعاد شومینه ارتباط مستقیم دارد.

شیر، دودکش، رنگ شعله

دودکش شومینه باید بدون شکستگی و یا درز تا بالای بام ادامه داشته و دارای کلاهک H باشد. شیر گاز شومینه را در پایان فصل سرما بسته و خروجی آن را برای جلوگیری از ورود اشیاء و موجودات با درپوش مسدود کنید. رنگ شعله می تواند گاهی هشداردهنده باشد، رنگ زرد شعله نشان دهنده تولید گاز دی اکسید کربن است

تاریخچه شومینه

تاریخچه شومینه شاید بتوان قدمتش به پیدایش آتش برمی گردد از زمانی که بشر آتش را کشف کرد و از آن در گرمایش و پخت وپز از آن استفاده نمود شومینه شکل گرفت و تا آنجا که ما یادمان است کرسی و منقل و کرسی می توان نام برد. کرسی چهارپایه چوبی است که در زیر آن منقلی پر از زغال و آتش است که در زیر این چهارپایه قرار داده می شود و روی آن را پتو یا لحافی می اندازند و اهالی منزل دورتادور آن می نشینند چاله کرسی وسیله ای است از حلی یا مفرح ساخته شده و در زیر کرسی قرار داده می شود علت نام گذاری ان هم چاله ای بود که وسط اتاق کنده بودند

شومینه درون دیواری

شومینه درون دیواری که در درون دیوار تعبیه می شود برای نگه داشتن آتش و سیستم گرمایش خانه است هرچند ازآن جهت پخت وپز هم گاهی استفاده می کنند هم اکنون این شومینه ها بیشتر جنبه زیبایی و آرایه پیداکرده است آتش در مجمر یا آتش دان قرار می گیرد؛ گازها و ذرات ناشی از آتش، از طریق دودکش یا لوله هایی خارج می شوند. شومینه ها از امکانات مرکزی خانگی هستند، چراکه شعله ها و صدای ترق وتوروقشان آرام بخش است، حتی هنگامی که بدان ها برای گرما یا پخت وپز نیاز نباشد. طاقچه بالای شومینه ها کانون توجه آرایه گری داخلی است

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 326

فهرست مطالب شماره 326

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×