menu

ثبت آگهی رایگان

عایق هواژل

عایق-هواژل

هواژل، عایق جدیدی نیست. درواقع در دهه 1920 برای ساخت آن تحقیقاتی صورت گرفت و در سال 1932 در مورد آن مطالبی در نشریات علمی چاپ شد. این ماده از

هواژل، عایق جدیدی نیست. درواقع در دهه 1920 برای ساخت آن تحقیقاتی صورت گرفت و در سال 1932 در مورد آن مطالبی در نشریات علمی چاپ شد. این ماده از یک ژل به دست می آید که در آن قسمت مایع ژل با گاز جایگزین می شود. هواژل سبک ترین ماده جامد شناخته شده در جهان است که وزن سبک ترین نمونه ساخته شده از آن تنها سه برابر هواست. این عایق در صنایع لوله کشی بسیار کاربرد دارد. فرآیند تولید هواژل شامل استخراج بخش مایع ژل با استفاده از روش خشکاندن فوق بحرانی می باشد.

اخیراً شرکتی که درزمینهٔ ساخت وساز فعال است تصمیم گرفته از این فن آوری در عایق سازی خانه ها استفاده کند. اما مشکل عایق های هواژل، گران بودن آن هاست. هواژل ها نسبت به عایق های معمولی پشم شیشه یا فوم، 2 تا 3 برابر گران تر هستند. البته استفاده آن در طولانی مدت، از هزینه های مربوط به انرژی به مقدار قابل توجهی می کاهد.

عایق های هواژل به علت اینکه اجازه عبور بخارآب را از درون خود می دهند، در برابر آتش مقاوم هستند و این نوع عایق می تواند تعداد خانه های مسکونی که دچار حریق می شوند را به حداقل برساند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 272

فهرست مطالب شماره 272

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×