menu

ثبت آگهی رایگان

عایق های رطوبتی

عایق-های-رطوبتی

عایق رطوبتی لایه پیش ساخته ای است که به صورت سنتی و مدرن با قیر و گونی یا رول با شیت در طول، عرض و ضخامت مورد نیاز و با پوشش های فلزی و ساده تولید می شود. متداول ترین عایق های مصرفی در ایران که از دیرباز موجود بوده قیرگونی است و ایزوگام به عنوان پدیده جدید صنعتی و متکی به علم، تجربه و تکنولوژی در جهت ایمن سازی هر ساخت و سازی در برابر رطوبت در بازار مورد استفاده قرار گرفته است.

در ادامه سلسله مطالب پیام ساختمان تحت عنوان کالای برتر در این شماره از نشریه به بررسی بازار عایق های رطوبتی پرداخته ایم، با این توضیح که مطالب عنوان شده اظهارات مصاحبه شوندگان است و پیام ساختمان از نظرات موافق و مخالف برای چاپ در نشریه استقبال می کند.

انواع عایق های رطوبتی

مشرف، یکی از فروشنده های عایق های رطوبتی است که در توضیح این محصول به خبرنگار ما گفت: عایق های رطوبتی به دو نوع سنتی و مدرن تقسیم می شوند. نوع سنتی آن یکی از متداول ترین عایق های مصرفی در ایران است و در اکثر شهرهای کشور مواد اولیه این عایق کاری به وفور یافت می شود. مواد موردنیاز در این عایق، گونی و قیر است که گونی موردنیاز از کشورهای خارجی وارد شده و در سه اندازه مختلف گونی درجه یک، درجه دو، درجه سه در بازار وجود دارد.

وی عایق های رطوبتی مدرن را برشمرد و افزود: عایق رطوبتی با قابلیت انعطاف زمینه جدیدی برای مصرف امولسیونی پلیمر پایه آب ساخته شده از قیر است که همچنان به عنوان رایج ترین روش پوشش کف مورداستفاده قرار می گیرد. کاربرد قیر یا آسفالت دشوار و مستلزم صرف وقت زیاد است حتی امولسیون های ساخته شده از قیر نیز تغییر اندکی را در دشواری این کاربرد ایجاد نموده اند.

از جمله مزایای این عایق می توان به ویژگی هایی نظیر عدم آلودگی و آسیب های فیزیولوژی ، کاربرد ساده، رنگ پذیری، عدم آتش سوزی و چسبندگی خوب نسبت به سطوح مختلف اشاره کرد.

ایزوگام هنوز پرطرفدارترین عایق است

سهرابی یکی از تولیدکنندگان عایق های رطوبتی است که از بازار این محصول به خبرنگار ما گفت: بازار عایق های رطوبتی بخصوص ایزوگام در کشور از استقبال خوبی برخوردار است.

او درباره انواع عایق های رطوبتی اظهار داشت: عایق شیروانی از نامش پیداست و روی پشت بام ها و سقف های شیروانی ، عایق کاری سقف شیروانی با عایق های رنگی نانوایزوکاور سطحی رنگی و صد درصد عایق کاری شده ایجاد می کند و علاوه بر عایق کاری باعث زیبایی ساختمان نیز می شود. همچنین این عایق ها از نظر قیمتی قابل رقابت با عایق های سنتی بوده و کاملا از نظر اقتصادی به صرفه است. با مواد عایق کاری نانوایزوکاور می توان نماها و سقف های قوس دار و گنبدی شکل یا چندوجهی های نامنظم را به راحتی عایق کاری کرد و تمام درزها و منافذ را پوشاند درحالی که با عایق های سنتی این نوع عایق کاری سخت است.

سهرابی در ادامه به عایق نمای داخلی و نمای خارجی اشاره کرد و گفت: عایق کاری دیوارها و نماهای در معرض باران و رطوبت با عایق های نانوایزوکاور قابل اجراست که نمایی رنگی و طرحی شکیل از آن به دست آورد. در عایق کاری استخر نیز حوضچه های صنعتی و کشاورزی با مواد عایق کاری نانوایزوکاور به راحتی با قلمو و فرچه قابل اجرا بوده و علاوه بر آب بندی کامل استخر می توان با قیمتی مناسب سطحی رنگی و طراحی شده نیز به دست آورد. عایق کاری با مواد آب بندی نانوایزوکاور به راحتی روی تمامی سطوح و مقاطع مانند استخرهای سیمانی، بتنی، رنگ شده، ایزوگام شده و هر مکان دیگری قابل اجراست.

همچنین، عایق کاری آب نما با مواد عایق کاری کریستالی نانوایزوکاور قابل اجرا بوده و پس از اجرا روی آب نماها کاملا بی رنگ شده و سطحی شفاف تر از حالت اولیه نیز در صورت نیاز می توان به دست آورد. همچنین برای آب نماهایی که نیاز به رنگ شدن یا طراحی دارند نیز می توان از مواد رنگی یا سفید نانوایزوکاور استفاده کرد و کار رنگ و آب بندی آب نما را با قیمتی مناسب با محصولات نانوایزوکاور به طور همزمان انجام داد.

سهرابی در خصوص عایق کاری پشت بام گفت: عایق کاری پشت بام با مواد عایق کاری سفید، رنگی، مواد کریستالی نانوایزوکاور روی تمامی سطوح از قبیل سیمان، بتن، ایزوگام فویل دار و بدون فویل، کاه گل، موزاییک و سرامیک و ... قابل اجرا بوده و چون علاوه بر عایق رطوبت عایق حرارتی نیز هست از گرم شدن ساختمان در تابستان و سردتر شدن در زمستان جلوگیری نموده و به دلیل وزن کم و سبکی باعث سنگین تر شدن و نشست ساختمان نمی شود. از عایق های نانوایزوکاور می توان برای لوله های موتورخانه ها استفاده کرد و از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری کرد. عایق های نانوایزوکاور عایق رطوبت صد درصد و تا چهل درصد نیز عایق حرارت هستند و از هدررفت انرژی جلوگیری می کنند. عایق کاری چوب و فلز نیز با مواد عایق کریستالی نانوایزوکاور که پس از اجرا بی رنگ شده و در صورت تمایل می توان سطحی براق تر به دست آورد. برای عایق کاری کلبه های چوبی و آلاچیق ها و سازه های چوبی می توان از مواد عایق کاری نانوایزوکاور با قیمتی مناسب بهره برد.

مزایای عایق های رطوبتی مایع

چسبندگی بالا به سطوح زیرین از قبیل بتن، ملات، آجر، کاشی، سطوح فلزی و غیره

کاربرد آسان بدون نیاز به نصاب های ماهر

مقاوم در برابر اشعه UV و تغییرات آب و هوایی

بدون تغییر رنگ

انعطاف پذیری بالا

پوششی یکپارچه و بدون درز و بدون نیاز به درزگیر برای پر کردن شکاف ها

غیر سمی و غیرقابل اشتعال، بدون حلال و دوستدار محیط زیست

هزینه پایین

تنوع رنگ

موارد کاربرد عایق مایع

عایق نمودن استخرها، مخازن آب آشامیدنی، مجاری و کانال های انتقال آب و فاضلاب عایق نمودن محیط های مرطوب مانند حمام ها ، آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی عایق نمودن تمامی انواع بام ها، تراس ها، بالکن ها و باغچه های روی تراس ها و غیره زیرسازی ها، فونداسیون ها، پل ها، تونل ها، کانال ها و غیره جهت دور لوله های فلزی و بتنی انتقال آب لوله های در حال کار با ترک خوردگی ناگهانی به صورت رنگ برای نمای ساختمان ها (به جای کنیتکس و در رنگ های مختلف)

قیمت عایق های رطوبتی از جنس نانو مارک ماریسیل با انواع عایق سفید 250 - ماریسیل 250 با قیمت 300 هزار ریال، عایق سفید 300 -ماریسیل 300 با قیمت 320 هزار ریال، عایق سفید- الاستولیکوئید با قیمت 180 هزار ریال، عایق قیری 600 - ماریسیل 600 با قیمت 330 هزار ریال، عایق قیری لاستیکی – یونولاستیک با قیمت 180 هزار ریال، عایق کنج، درز -ماریسیل Detail با قیمت 360 هزار ریال، پرایمر 710 -ماریسیل 710 با قیمت 390 هزار ریال، پرایمر 750 - ماریسیل 750 با قیمت 390 هزار ریال، پوشش 420 -ماریسیل 420 باقیمت 990 هزار ریال در بازار موجود است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 257

فهرست مطالب شماره 257

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×