menu

ثبت آگهی رایگان

کف پوش

کف-پوش

در دکوراسیون داخلی پوشش کف اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است و کف اتاق را پایه اصلی طراحی داخلی می نامند. برای انتخاب پوشش کف باید به میزان رفت وآمد توجه داشت. در مکان های پر رفت وآمد از کف پوش های سخت و بادوام و در جاهای کم رفت وآمد از کف پوش های تزئینی استفاده می شود.

انتخاب جنس کف پوش تحت تأثیر فاکتورهایی مثل قیمت، دوام، عایق بندی بر اساس صدا، راحتی و نحوه نگهداری آن است. بعضی از انواع کف پوش نباید پایین تر از سطح زمین نصب شوند و در جایی که رطوبت وجود دارد نباید از لمینت یا چوب های سخت استفاده کرد.

انواع مختلفی از کف پوش ها در بازار عرضه می شود که شامل لمینت، چوبی، پی وی سی، صنعتی، مرمر، چرمی، ارتجاعی و غیره است که هرکدام ویژگی و کاربری های خاص خود را دارند.

مناسب برای هر نوع آب و هوا

خانم جاوید، کارشناس فروش شرکت ایران سبز درباره کف پوش بامبو می گوید: کف پوش بامبو یکی از انواع کف پوش های چوبی محسوب می شود. باید توجه داشت که در حقیقت بامبو یک چوب سخت نبوده و نوعی نی است. این نوع کف پوش مزایای زیادی دارد؛ سبک و مقاوم، دارای تنوع رنگ و زیبایی طبیعی، مقاوم در برابر آتش، سازگار با محیط زیست، آنتی استاتیک و آنتی آلرژیک بوده و تغییر سایز ندارد.

وی معتقد است از نظر مقاومت، کف پوش بامبو به سختی چوب بلوط است که معمول ترین چوب مصرفی برای کف پوش است و می توان در مکان های پرتردد از آن استفاده کرد. مهم ترین خصوصیات بامبو این است که نسبت به سایر کف پوش های چوبی کمتر منبسط می شود و از همین رو برای هر نوع آب و هوایی مناسب است. قطعات کف پوش بامبو می توانند به صورت عمودی یا افقی بریده شوند که ترکیب آنها در حالت افقی بسیار زیباتر است.

این کارشناس می گوید: کف پوش ها از تنوع زیادی برخوردارند مثلا برخی محصولات با استفاده از باریکه های بامبو روی لایه ای از لاتکس پرس شده و سبک، منعطف و عایق صوتی است و به دلیل انعطاف و وزن کم هم برای پوشش کف و هم برای دیوار به کار می رود.

نصب سریع

کارشناس شرکت وینیفکس در خصوص انواع کف پوش این طور توضیح می دهد که؛ براساس نوع کاربرد کف پوش ها و خواسته و نیاز مشتری کف پوش ها تقسیم بندی می شوند مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستانی و مهدکودک ها. وی ویژگی مهم کف پوش ها را در کلاس تردد آنها می داند که مشتری باید متناسب با آن خرید انجام دهد.

نکته دیگری که این کارشناس به آن اشاره کرد استفاده و خرید برند معتبر و دارای ضمانت و همچنین شیوه نگهداری است که ضامن کیفیت است. این کارشناس افزود: در کشور ما انواع کف پوش از تولیدات داخلی گرفته تا محصولات وارداتی از کشورهای چین، تایوان و کره خریدار دارد و فروش آن از مترمربعی 16 هزارتومان تا 43 هزار تومان متغیر و به شکل کارتنی است.

وی مزایای کف پوش را نصب سریع و طرح زیبای چوبی دانست و معتقد است: کف پوش ها برخلاف سنگ و سرامیک شکننده نیستند و رنگ و طرح چوب گرمای دل نشینی به فضای خانه خواهد داد. این کارشناس با بیان این مطلب که کف پوش ها مدرن بوده و بسیار تمیز است، اظهار داشت: لمینت های چوبی نیز به عنوان کف پوش عایق گرما و سرما بوده و چسبانده نمی شود مانند پازل نصب می شود و حتی می توان با جابه جایی قطعه های کف پوش را جدا کرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 240

فهرست مطالب شماره 240

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×