menu

ثبت آگهی رایگان

پوشش های سلولزی

پوشش-های-سلولزی

تنوع و زیبایی رومالین و بلکا به عنوان پوشش سلولزی که زمان زیادی از تولید آن نمی گذرد باعث شده تا این محصول در معماری ساختمان جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کند و نقش مؤثری در بهبود کیفیت دکوراسیون بنا در عصر حاضر داشته باشد. تنوع رنگی این پوشش موجب شده، در بسیاری از موارد در ترکیب با پوشش های دیگر برای زیباسازی مورداستفاده قرار گیرد.

بهترین جایگزین برای رنگ و کاغذدیواری پوشش سلولزی ترکیبی ویژه از پالپ ها ، الیاف مصنوعی ، آراینده ها و سنگ های معدنی است که پس از ترکیب با آب به صورت خمیر در آمده و با ماله شیشه ای بر روی سطوح صاف ( گچ وخاک ، گچ سفید ، سیمان، رنگ روغنی و پلاستیک ، چوب ، شیشه، فلز و غیره ) اجرا می شود.

از جمله پوشش های مشابه پوشش سلولزی می توان به بلکا، پتینه، رومالین سیلکو و ... اشاره نمود.

مزایای پوشش های سلولزی

قابلیت اجرا روی ملات گچ وخاک از مهم ترین خواص پوشش های سلولزی این است که با استفاده از این نوع مصالح می توان مراحل گچ کاری و سفیدکاری ، بتونه کاری و نقاشی را از مراحل نازک کاری حذف نمود که می تواند تأثیر به سزایی در تقلیل هزینه ها و بالا بردن سرعت انجام کار داشته باشد

پوشاندن عیوب زیر کار این نوع پوشش نیازی به زیرسازی نداشته و تا حد زیادی ایرادات ناشی از وجود ترک های موضعی و ناهمواریهای سطح کار را مخفی می نماید.

عایق حرارتی و برودتی این محصول به علت بافت الیاف گونه عایق بسیار مناسبی جهت حفظ گرمای محیط میباشد و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تأثیر بسزایی دارد.

عایق صوت سطح بافت دار این پوشش عایق بسیار مناسبی جهت کاهش حجم صداهای مزاحم و مانع از انعکاس امواج صوتی به میزان قابل ملاحظه ای (30 الی 50 درصد) می باشد و اصطلاحاً محیط را آکوستیک مینماید .

وزن کم وزن این پوشش در هر مترمربع 400 تا 700 گرم است که در مقایسه با وزن گچ و رنگ در هر مترمربع بسیار سبک تر بوده و این امر باعث کاهش وزن مرده ساختمان می شود.

تنوع بسیار بالای رنگ این پوشش دارای تنوع بسیار بالای رنگ بوده و نیز میتوان از رنگ های ترکیبی استفاده نمود .

ایجاد آرامش محیطی به علت سطح بافت دار و زیبا و سازگار با محیط زیست فضایی بسیار گرم و جذاب و همراه با آرامش به فضای داخلی ساختمان می بخشد.

قابلیت شستشو این پوشش را میتوان به کمک کف شامپو فرش به آسانی تمیز نمود . البته در صورت تمایل میتوان این پوشش را با استفاده از رزین های مخصوص ضد آب نمود.

نداشتن بو و حساسیت پوشش های سلولزی چه در زمان اجرا و چه بعدازآن فاقد هرگونه بو می باشد.

عایق رطوبت این پوشش رطوبت محیط را جذب نموده و باعث تعدیل رطوبت میگردد و رطوبت جذب شده در شرایط معکوس جوی به محیط بازگردانده میشود. بنابراین جهت فضاهایی که از کولرهای آبی در آنها استفاده میشود، بسیار مناسب است.

عدم ترک خوردگی به دلیل خاصیت ارتجاعی ،مواد سلولزی ترک هایی که در اثر نشست ساختمان یا زلزله های خفیف در دیوار یا سقف ایجاد میشود را مخفی نگه میدارد.

مقاوم در برابر ضربه برخلاف رنگ و کاغذدیواری این پوشش به دلیل خاصیت ارتجاعی موضعی خود در برابر ضربات مقاوم است .

خاصیت آنتی استاتیک آنتی استاتیک بودن این نوع محصول باعث میشود گردوغبار ، دوده و ذرات معلق در هوا را به خود جذب نمیکند.

قابلیت اجرا به روی هر نوع زیر کار اعم از سنگ ، گچ ، رنگ روغن ، رنگ پلاستیک ، شیشه ، چوب ، کاشی ، سرامیک ، انواع فلز و . . .

سرعت اجرای بالا با استفاده از این پوشش هر اپراتور میتواند در حدود 15 مترمربع از این پوشش را در هر ساعت اجرا نماید .

قابلیت ترمیم سریع این پوشش برخلاف رنگ و کاغذدیواری در کمترین زمان و به راحتی قابل ترمیم به بهترین شکل می باشد.

بلکا بدون استفاده از فلز سنگین تهیه می شود که از این بابت تأمین کننده سلامت مصرف کنندگان می باشد. یکی از موارد مطرح در جوامع مدرن بشری بازیافت محصولات پس از پایان دوره مصرف است که ازاین جهت نیز بلکا به راحتی به چرخه طبیعت باز می گردد.

قیمت بلکا بستگی به متراژ ساختمان دارد

اجاقی یکی از فعالان در زمینه ساختمان در مورد قیمت پوشش بلکا برای ساختمان ها به خبرنگار ما گفت: قیمت بلکا بستگی به متراژ ساختمان دارد ، به عنوان مثال ساختمان های زیر 150 مترمربع ، هر متر 4500 تومان و برای ساختمان های بالای 150 مترمربع ، هر متر 4000 تومان قیمت دارد.

کنده نشدن از روی دیوار

احمدی که نقاش ساختمان است ، ضد صدا ، عایق گرما و سرما بودن بلکا را مهم ترین حسن این محصول می داند و در مورد قیمت آن در بازار به پیام ساختمان گفت: نوع ابریشمی این محصول کیلویی 12 هزار تومان و نوع معمولی آن کیلویی 8 هزار تومان قیمت دارد. وی افزود: تعدادی از کد رنگ ها در بازار وجود ندارد و باید آن را سفارش داد که حدود یک روز زمان دریافت آن طول خواهد کشید.

احمدی، تمیز نشدن یا به عبارتی کنده نشدن این پوشش از روی دیوار را مشکل اصلی این نوع پوشش ها دانست. با توجه به آنچه گفته شد این پوشش نیز همچون پوشش های دیگر بعد از مدتی که بر روی دیوار قرار گیرد مشکلات و محاسن آن آَشکار خواهد شد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 204

فهرست مطالب شماره 204

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×