menu

ثبت آگهی رایگان

توری در و پنجره

توری-در-و-پنجره

تابستان که فرا می رسد همراه با گرمای آن سر و کله حشرات مزاحم نیز پیدا می شود. بخصوص هنگام شب که گاه خنکی هوا تو را وسوسه می کند تا پنجره را باز بگذاری و بی توجه به هوای مصنوعی سیستم های خنک کننده از وزش باد ملایم شبانگاهی بهره ببری اما این موجودات مزاحم با نیش زدن های مداوم خود خواب را بر تو حرام می کنند و تو نیز برای رهایی از شر این جانوران موذی چاره ای نداری جز اینکه دست به دامان توری ها شوی.

توری ها که بیشتر پارچه ای هستند، به آسانی نصب می شوند اما مقاومت کمتری نسبت به توریهای فلزی دارند. در بازار ایران می توان انواع توریهای فلزی را یافت . نوع فلزی توری از گالوانیزه، آلومینیوم و یا از رشته های پلی استر و فایبرگلاس می باشد. البته این کالاها نسبت به متریال هایشان قیمت متفاوتی دارند. آنچه قیمت این کالاها را تنوع بخشیده، سیستم های مختلف توری است که گستره ای وسیع تر دارند .

در ادامه مطالب کالای برتر نشریه ، در این شماره بازار توری در و پنجره را مورد بررسی قرار می دهیم. لازم به ذکر است که نظرات مطرح شده از سوی مصاحبه شوندگان الزاماً نظرات پیام ساختمان نیست و از نظرات موافق یا مخالف جهت چاپ در نشریه استقبال میکنیم.

انتخاب توری مناسب

احمدرضا شیخی ، فروشنده در مورد سیستم های توری موجود در بازار به پیام ساختمان گفت: رویکرد بیشتر خریداران به استفاده از توریهای جمع شونده است که برای درها نوع پلیسه و برای پنجره توری رولینگ مناسب تر است، اما به اعتقاد من سیستم مناسب برای درها همان پلیسه است.

قاسم نژاد ممسنی نیز گفت : سیستم های توری در و پنجره به سه قسمت کلی تقسیم میشوند؛ اول ساده یا ثابت دوم لولایی و سوم « به جمع شونده » یا «جمع شو» که خود بر دو بخش است؛ اول توری رولینگ و دوم توری پلیسه که هر یک از آنها هم خود به سه نوع دیگر تقسیم میشوند.

وی افزود : کاربریهای مختلف ساختمان با انتخاب توری رابطه مستقیمی دارد چراکه سیستم های غیر جمع شونده برای کاربریهای تجاری و اداری مناسب تر است اما در خانه ها به دلیل اینکه در و پنجره ها کمتر از ساختمان های عمومی باز و بسته می شود می توان از توری های پلیسه استفاده کرد چون فرسایش این سیستم در ساختمان های مسکونی کمتر است.

نژاد ممسنی ادامه داد: سیستم توری رولینگ یا همان جمع شونده خودکار بر سه نوع است عمودی، افقی یک طرفه و در نهایت افقی دو طرفه . همچنین سیستم های توری پلیسه نیز مشتمل بر سه نوع عمودی ، افقی یک طرفه و افقی دوطرفه می باشد. بااین حال تنها نکته ثابت در همه انواع توریهای جمع شونده غیرفلزی بودن آنهاست.

توری بدون نیاز به شستشو

طیبی ، فروشنده در مورد توری تولیدی شرکت آریس گفت: این شرکت توری ضد حشرات پنجره دوجداره تولید میکند که دارای قابلیت های منحصربه فردی نسبت به انواع مشابه می باشد. وی افزود: این نوع توری ها در سه نوع ثابت ، پلیسه ای و رولینگ عرضه می گردند و جنس توریهای استفاده شده از UV-Fiberglass می باشند.

طیبی ادامه داد: توریهای ثابت قابلیت بازشدن نداشته و تنها در هنگام شستشو قابل جدا شدن از فریم می باشند. توریهای رولینگ دارای فریم ثابت بوده ولی توری آنها متحرک است و برحسب نوع توری به صورت کرکره ای قابلیت جمع شدن را دارد . توری پلیسه ای پنجره دوجداره UPVCنیز که نسل جدید توریهای پنجره دوجداره UPVC می باشد به صورت مکانیکی در دو نوع آلفا (نوع حرکت عمودی و بیشتر پنجره های کم ارتفاع ) و بتا ( نوع حرکت افقی و برای پنجره های ارتفاع بلند و در ) تولید میشود.

این فعال بازار توری با اشاره به اینکه این نوع توری از جنس فایبرگلاس بوده که دوده، چربی و گردوغبار را به سختی به خود میگیرد ،افزود: به همین دلیل توری نیازی به شستشو نداشته و در صورت نیاز به نظافت تنها با یک جاروبرقی تمیز می شود. این نوع توری دارای یک قاب محافظ بوده که در هنگام عدم نیاز به توری در آن قاب جمع میشود ، ضمن اینکه برخلاف توریهای رولینگ محدودیت های ابعاد را ندارد.

تورمی مقاوم به حرارت

احمدی، نمایندگی فروش محصولات شرکت آریا ترک یراق گفت: این شرکت نماینده رسمی فروش محصولات شرکت VORNE ترکیه در ایران است که تنوع بسیاری در زمینه سیستم های توری ثابت و لولایی دارد . همچنین پروفیل های آلومینیومی جهت ساخت توریهای ثابت و لولایی در و پنجره و نیز توری فایبرگلاس و اتصالات پلاستیکی مربوطه را به بازار عرضه می کنیم. وی در مورد رنج قیمت توری فایبرگلاس پنجره گفت: این توری تشکیل شده از الیاف شیشه با پوشش پلاستیکی و ضخامت نخ 0.28mm ، رج 16 × 18 و وضوح دید 65 درصد و مقاوم در برابر دمای 36- تا 125+ سانتیگراد می باشد که طول تاقه 30 متری آن 96 هزار تومان است .

توریهای ثابت و لولایی ارزان ترند

رضا علمداری، از فعالان بازار توری و در و پنجره در مورد محصولات شرکت «توری ساز پیشرو پاسارگاد» به پیام ساختمان گفت: محصولات تولیدی این شرکت در سه تیپ کلی توریهای پلیسه (آکاردئونی) در مدل های پلیسه عمودی، افقی تک لنگه و افقی دولنگه است که مناسب با کلیه شرایط جوی بوده و بر اساس نوع کاربری، دارای مدل های مختلف با رنگ های متنوع می باشد. وی در مورد مزایای محصولات این شرکت گفت: این محصولات دارای محفظه نگه دارنده توری در زمان بسته بودن می باشد، نسبت به توریهای سنتی کاملاً اقتصادی و به صرفه است، جنس توری فایبرگلاس بوده و قابلیت عدم جذب چربی و باکتری را دارا می باشد، ضمن اینکه قابلیت مونتاژ آسان حتی بدون یراق آلات اضافی را دارد

علمداری ادامه داد: شرکت ما اولین و بزرگ ترین تولیدکننده توریهای در و پنجره در سطح ایران است که امکاناتی از قبیل تولید پروفیل آلومینیوم مطابق قالب های اختصاصی، خط رنگ الکترواستاتیک، دستگاه تزریق پلاستیک Easy Master، دستگاه اکسترود پلاستیک، دستگاه RollPack و تولید تور پلیسه را در اختیار دارد. درحالیکه دیگر تولیدکنندگان توری فقط مونتاژ توری را انجام میدهند و همه اقلام مصرفی خود را از واسطه ها یا کارگاه های تولیدی دیگر تهیه میکنند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به این وجه تمایز، محصولات این شرکت از لحاظ کیفیت همیشه حرف اول را میزند.

به دیگران آموزش ساخت توری میدهیم

بابک فروتن، مدیر بازرگانی و تبلیغات شرکت پنجره پارسا که تولیدکننده توریهای رولینگ و پلیسه است به خبرنگار ما میگوید: ما حتی می توانیم نحوه تولید توری را به دیگران نیز آموزش دهیم. وی قیمت هر مترمربع توری رولینگ را 95 و نوع توری پلیسه ای را از 125 هزار تومان به بالا برای هر مترمربع اعلام کرده و می افزاید: بهترین محصول این شرکت توری آهن ربا دار پلیسه می باشد. وی ادامه میدهد: پارچه توری وارداتی شرکت ما از بهترین محصولات ترکیه است و همه قطعات فلزی و پلاستیکی آن را در داخل تولید می کنیم.

تعویض رایگان اما مشروط

احمد پیلوا، مدیر فروش شرکت نوین توری ساز به پیام ساختمان گفت: ما تنها توریهای جمع شونده را تولید میکنیم چراکه بازار بیشتر به این محصولات رویکرد دارد. وی بازه قیمتی محصولات را برای هر مترمربع از 80 تا 100 هزار تومان اعلام کرد و افزود : بیشتر توریهای پلی استری تایوانی است و حتی آن بخش که از ترکیه وارد میشود هم در تایوان تولید میشود. این شرکت نیز محصولاتش را یک سال گارانتی کرده، مشروط بر اینکه اگر به عمد پاره نشود به صورت رایگان تعویض میشود. پیلوا معتقد است؛ برای کاربرد های عمودی توریهای پلیسه چندان کارایی ندارد و کاربرد پلیسه بیشتر افقی است چرا که بستن آن سخت میباشد.

نظر خریداران

نگین شکوه ، خریدار توری به پیام ساختمان گفت: اگر شما فردی با سلیقه باشید بدون در نظر داشتن قیمت قطعاً از انواع جمع شونده توری برای خانه خود استفاده میکنید. مسعود رستمی، خریدار توری معتقد است: محصولات توری پیشرو پاسارگاد بهتر از سایر کالاهای مشابه است . وی ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان در و پنجره و برای مثال در و پنجره های UPVC خدمات توری را نیز ارائه میکنند اما آنچه باید در نظر داشت اینکه فنر برخی از توریهای رولینگ معمولاً محکم بوده و برای سالخوردگان و کودکان ممکن است باز و بستن توری سخت باشد. ازاین رو باید در هنگام خرید این نکته را در نظر داشت.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 189

فهرست مطالب شماره 189

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×