menu

ثبت آگهی رایگان

چگونه-رنگ-استخر-شنا-را-کنترل-نماییم

چگونه رنگ استخر شنا را کنترل نماییم

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه دکتر استخر

چگونه جلوه بصری استخر را دگرگون نماییم؟

رعایت اصول زیبایی‎شناسی چه تاثیری بر جذابیت و گیرایی و استخر دارد؟

فاکتورهای اساسی موثر بر رنگ استخر کدام‎اند؟

کروماتراپی (رنگ درمانی) چیست؟

رنگ استخر، تاثیر بسزایی بر جذابیت وگیرایی آن دارد. این مهم، یک فاکتور کلیدی در طراحی کلی استخر می‎باشد که می‎تواند جلوه بصری آن را دگرگون نماید. استخر شنا باید محیط اطراف خود را برجسته و یک نقطه کانونی جذاب فراهم نماید. از آنجا که امروزه رعایت اصول زیبایی ‎شناسی ارجحیت یافته است، توجه به رنگ استخر، اهمیت فراوانی دارد.
در این مقاله، به بررسی فاکتورهای اساسی موثر بر رنگ استخر خواهیم پرداخت: شرایط جوی، معماری، آستر استخر و رنگ‎آمیزی مصنوعی.
شرایط جوی
اگر چه آب، شفاف است، ولی شرایط جوی می‎تواند سبب ایجاد تفاوت در درخشندگی و رنگ آن شود. تنها شدت تابش نور خورشید می‎تواند به طور چشمگیری باعث دگرگونی ظاهر استخر گردد. مثلاً هنگام شنا در پرتوهای تابناک، آب به رنگ آبی مایل به سبز دیده می‎شود و یا هنگام عبور ابرها از بالای استخر، درخشش محو شده و آب زلال‎تر می‎گردد. به این دلیل، باید به محل قرارگیری استخر و همچنین آب و هوای محلی توجه نمود. استخری که در معرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرد، نور را بیشتر منعکس می‎نماید.
طراحی استخر و محیط اطراف
دو استخر مشابه را در نظر بگیرید؛ یکی با پوشش گیاهی و شاخ و برگ‎های سبز در اطراف و دیگری با پوشش سنگ‎ فرش در اطراف. نمود آب بین دو استخر، قطعاً متفاوت خواهد بود. استخر با پوشش گیاهی، در نتیجه بازتاب از گیاهان، ته ‎رنگ سبز خواهد داشت، در حالی که استخر با پوشش سنگ‎ فرش، به رنگ آبی کلاسیک و سنتی دیده خواهد شد. سنگ‎فرش قرمزرنگ و یا عسلی، رنگ کبود طبیعی ایجاد خواهد نمود.
سایز و عمق استخر نیز نقش خود را خواهند داشت. هر چه استخر بزرگتر و عمیق‎تر باشد، رنگ آب، زنده‎تر دیده خواهد شد.
سه روش جهت کنترل رنگ استخر عبارت‎اند از:
آستر یا اندود استخر
هر چند شرایط جوّی و طراحی استخر، هر دو بر رنگ آب تاثیر دارند، اما آستر یا اندود استخر، با اختلاف، بیشترین اثر را دارند و رنگ کلی مشاهده‎شده را مشخص می‎نمایند. پیش از انتخاب سایه‎بان باید دقت نمود که رنگ‎های مختلف، نتایج متفاوتی در پی خواهند داشت.
– آبی
با انتخاب رنگ آبی کلاسیک و استاندارد، اشتباه نخواهید کرد. آستر آبی در کلیه شرایط جوّی و پیرامونی، نتیجه‎بخش خواهد بود: از تخته و سنگ‎فرش گرفته تا انواع پوشش گیاهی.
– فیروزه‎ای یا لاجوردی
برای استخری با ظاهر یک تالاب استوایی، رنگ‎های ماسه‎ای (بژ یا کرم) برگزیده می‎شوند که با منعکس‎نمودن نور، یک نمای مُجلّل فیروزه‎ای ایجاد می‎نمایند.
– سیاه
انتخابی نامتعارف اما ممکن. آستر سیاه، شفافیت آب را از بین می‎برد و آن را مانند آینه، بازتابنده می‎نماید.
– طبیعی
چنانچه می‎خواهید آب، طبیعی، زلال و فراتاب به نظر برسد، از آستر و اندود سبز رنگ استفاده نمایید. ضمناً رنگ‎های خاکستری تیره یا آنتراسیت، حس شنا در رودخانه، برکه یا دریاچه را منتقل می‎نمایند.
نورپردازی
گامی که آستر و اندود استخر اجرا شود، دیگر راه بازگشتی نیست؛ اما روش‎های تصنعی‎ ای وجود دارند که می‎توان رنگ آب را تغییر داد. با نصب لامپ‎های رنگی به همراه حباب‎های LED ، می‎توان رنگ آب را به دلخواه، تغییر داد. این روش نورپردازی، تحت عنوان کروماتراپی (رنگ‎درمانی) شناخته می‎شود و ایده از آن‎جا ناشی می‎گردد که رنگ‎های مختلف، اثرات سودبخشی بر ذهن، روح و جسم دارند.
رنگینه‎ها
چنانچه دنبال یک روش آسان و ارزان برای تغییر موقت رنگ آب می‎گردید، می‎توانید از رنگینه ‎ها استفاده نمایید که راه‎حلی سریع و مقرون‎به‎ صرفه هستند و رنگ آب را برای چندین روز دگرگون می‏‎نمایند.

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی
در تهران ، البرز و شمال ایران

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت WWW.DRPOOL.IR

ایمیل INFO@DRPOOL.IR DRPOOL.IR@GMAIL.COM

کانال تلگرام DRPOOLGROUP

اینستاگرام DRPOOL.IR

مدیر گروه دکتر استخر : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×