menu

ثبت آگهی رایگان

شیشه سکوریت

شیشه-سکوریت

گروه بازار ساختمان: حتماً شیشه های بلند و قدی فروشگاه ها را در سطح شهر دیده اید که بدون قاب هم نقش در و هم نقش نما را برای ساختمان ایفا می کنند. شیشه هایی که با ضربات آرام نخواهند شکست و با فشار شدید حتی اگر خرد شوند به قطعات کوچکی تبدیل می شوند که مانند شیشه های ساده، خطرناک و برنده نیستند.
مواد اصلی برای تولید شیشه سکوریت تفاوت چندانی با شیشه های عادی یا ساده ندارد بلکه زمان های تولید و حرارت دادن به مواد اولیه شیشه و سپس نحوه خنک کردن آن است که می تواند یک شیشه فلوت درجه یک را به شیشه ای سکوریت یا ایمن برای نصب در ساختمان تبدیل کند. شیشه ای که هم شفافیت و درخشندگی شیشه های عادی را دارد و هم با ضربات شدید حتی اگر خرد شود ذرات آن برنده نیست و برای اطرافیان ایمن محسوب می شود. بااین حال این شیشه با شیشه های لمینیت که دارای لایه ای از کامپوزیت برای ضد ضربه یا ضد گلوله کردن شیشه است متفاوت می باشد.
یکی از تفاوت هایی که شیشه های سکوریت با شیشه های عادی یا ساده دارد عملیات حرارتی از گرم کردن یکنواخت جام شیشه تا دمای سرخ شدن می باشد. شیشه سرخ شده با هوای سرد به هر دو سطح شیشه سریعاً سرد می گردد. این کار موجب می شود در برابر ضربات نه چندان شدید مقاومت بالایی داشته باشد. در ادامه سلسله گزارش های پیام ساختمان تحت عنوان «کالای برتر» در این شماره از نشریه شیشه های سکوریت را در گفتگو با فعالان بازار این محصول بررسی می کنیم. لازم به ذکر است؛ مطالب عنوان شده اظهارات مخاطبان بوده و نظر نشریه نمی باشد.

چرا شیشه سکوریت

شیشه در مقایسه با سایر کالاهای ساختمانی که برای نما استفاده می شود دارای مزیت های بسیاری است که یکی از آنها شفافیت و عبور دهنده نور است. قابلیت دیگر این محصول عدم خش پذیری آن می باشد و این مزیت در مکان هایی مانند اتاق های عمل ، آزمایشگاه ها و ... بسیار ضروری است. شاید پلاستیک دارای شفافیت باشد اما مشکل این است که پلاستیک خش پذیر است و بزرگ ترین مشکل این کالا در رقابت با شیشه است. مشکلی که شیشه ساده دارد احتمال شکسته شدن و خطرات ناشی از آن است که می تواند مرگبار هم باشد که این چالش با شیشه های سکوریت برطرف شده است.
در صورت شکستن شیشه سکوریت، شیشه به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شود که قدرت برش ندارند و خطر صدمه را کاهش می دهد. شیشه سکوریت برای سازه های بدون قاب مانند در ورودی یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد، قابل استفاده است. شیشه سکوریت قابلیت برش یا فرم دهی را ندارد و تمامی فرایندها مانند برش، سوراخ کردن یا کونیک کردن و... باید قبل از سکوریت کردن شیشه انجام گیرد.

نگاهی به بازار سکوریت

شرکت «سیستم ساختمانی کاما» فروشنده شیشه های سکوریت است و پیام فیروزه نه تنها مدیرعامل این شرکت است بلکه آگاهی کاملی از صنعت و بازار دارد. وی در گفتگو با پیام ساختمان تاکید کرد: درهای ریلی و لولایی از جنس شیشه سکوریت به ویژه برای کاربردهای ورودی ساختمان است که بر اساس سفارش مشتری، به بازار عرضه می شود. شیشه های سکوریت ساده با قیمت هر مترمربع 40 تا 50 هزار تومان و تولید داخل است. وی در خصوص قیمت شیشه های سکوریت طرح دار اظهار داشت: قیمت هر مترمربع از این شیشه ها که وارداتی است از 200 هزار تومان تا یک میلیون تومان می باشد.
این کارشناس بازار شیشه خاطرنشان کرد: یکی از چالش های بازار این کالای ساختمانی ، عدم استفاده از دستگاه های دقیق برش مانند واتر جت ( برش شیشه با آب) است که به جای آن الماس زنی یا ایجاد برش و سوراخ به صورت دستی انجام می شود که طبعاً دقت بالایی هم ندارد.
  این درست است که شیشه های سکوریت به معنای شیشه های امن و ایمن است اما شیشه هایی نیز هستند که برای مقابله با ضربات چکش و حتی گلوله استفاده می شود نوع دیگری شیشه نیز وجود دارند که لمینیت نام دارد. لایه ای از لمینیت به قطر 1.52 میکرون میان دو شیشه سکوریت قرار می گیرد. لمینیت های» ایی وی ای» و» پی وی بی» نیز از شیشه های لمینیت هستند.

جایگزین شیشه در خانه های سوپر لوکس

پیام فیروزه در خصوص اینکه چرا بر مصرف شیشه تاکید دارد، درحالی که با پلاستیک های خاصی نیز می توان نما و تصویر شفافی از فضای مقابل داشت، گفت: شیشه قیمت کمتری نسبت به پلاستیک دارد تا جایی که قیمت پلاستیک 5 برابر قیمت شیشه است. وی ادامه داد: قیمت هر پنل 1.20 در 2.20 متری نوعی از پلی کربنات ها معادل 2میلیون تومان است.

شیشه های جمع شونده

جهان جاوید فر، مدیرعامل شرکت شیشه «لیان» در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما تولیدکننده شیشه های جمع شونده هستیم که در فضاهایی مانند آلاچیق یا بالکن ( تراست)کاربرد دارد. وی درباره قیمت محصولات شرکتش اظهار داشت: قیمت هرمتر مربع شیشه های جمع شونده 200 هزار تومان است و برای نصب هر مترمربع شیشه هزینه ای معادل 20 تا 40 هزار تومان نیز برحسب وضعیت متراژ و سختی کار دارد. وی با بیان اینکه این نوع شیشه ها مانند کرکره باز و بسته می شود و در اروپا نیز با استقبال مواجه شده است، اظهار داشت: این نوع شیشه ها بیشتر برای خانه های لوکس یا در ساختمان های اداری و تجاری با کاربری خاص مانند هتل ها و تالارهای پذیرایی قابلیت استفاده دارد. و دارای بورس خاصی نیست اما نکته جالب این است که شما می توانید از تولیدکننده بخواهید سکوریت کردن شیشه را با چه مشخصات و ویژگی هایی انجام دهد. همچنین ابزار زدن و سوراخ کاری های لازم باید طبق سفارش مشتری انجام می شود.

تولیدکنندگان سکوریت

عبدالهی مدیر فروش شرکت «خم قریشیان» تولیدکننده شیشه های نشکن، سکوریت و دوجداره معتقد است: قیمت شیشه ها برحسب نوع و سایز آن متفاوت است.
در بازار شیشه می توان تایل های شیشه ای تولید داخلی را نیز دید .یکی از شرکت های عرضه کننده که به صورت دست ساز است اقدام به تولید تایل های شیشه ای کرده است «آریا پرداز کوشا» می باشد . هاشم امیری در مورد قیمت این کالا گفت: قیمت هر کاشی یا تایل شیشه ای بر حسب اندازه و رنگ آن متفاوت است و از یک تا 30 هزار تومان تنوع قیمت دارد.
شاید بسیاری از متقاضیان بازار از تنوع کالاها و امکاناتی که می تواند در بازار شیشه یافت شود اطلاع نداشته باشند اما آنچه مهم است اینکه بر خلاف تولید انبوه انواع شیشه در ایران، درهای سکوریت به خاطر قفل و یراق آلات به واردات وابستگی بسیار زیادی دارد. در حالی که برعکس ایران قابلیت صادرات شیشه های سکوریت و در های شیشه ای را دارد .


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×