menu

ثبت آگهی رایگان

اوج اقتدار در هجوم تحریم ها

اوج-اقتدار-در-هجوم-تحریم-ها

در شرایط بحرانی امروزی که کشور مورد هجوم تحریم های خارجی و نیز خود تحریمی داخلی قرار گرفته است، هستند مدیران متعهدی که با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای به موقع و عبور از چالش ها مانند سنگربانی سختکوش در جبهه های اقتصادی، نام ایران را در درسطح جهانی پرآوازه می کنند.

مهندس محمود مومنی مدیر عامل کارخانجات صنایع کاشی و سرامیک الوند است از جمله همین مدیران است.

وی که تولید هدفمند و صادرات محور را وظیفه ملی و شرعی هر مدیر کارآفرین و فعال صنعتی می داند، در مدت زمان کوتاهی که از سخت ترشدن تحریم ها می گذرد، با درایتی مثال زدنی، اقدام به راه اندازی کمیته مقابله با تحریم ها در واحدهای تولید الوند کرده است.

این کمیته که اعضای آن تمامی کارکنان الوند از کارگرساده خط گرفته تا مدیران ارشد است، توانسته 60 پروژه بهبود در تمام زمینه های تولید تا بازار را تعریف و عملیاتی کند

به گفته مومنی هدف از تشکیل این کمیته این است که چطور می توانیم از تمامی امکانات موجود داخلی استفاده کرده و تولید و صادرات خود را در شرایط هجوم تحریم ها با اقتدار به پیش ببریم.

به گزارش پیام ساختمان، مهندس محمود مومنی مدیرعامل کارخانجات الوند در یک بعد ازظهر پاییزی درگفتگویی صمیمانه با خبرنگار ما، ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت اقتصاد صادرات محورگفت: تبدیل شدن به یکی از برندهای معتبر دنیا و تسخیر بسیاری از بازارهای بین المللی اروپایی و آمریکای جنوبی هیچ گاه اتفاقی رخ نمی دهد بلکه قطعا تحقق این مهم به واسطه عملکرد یک تیم مدیریتی بسیار کاردان و دقیق ونیز کارکنانی با همت بالا درخط تولید صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضرکارخانجات الوند یکی از بزرگترین و موفق ترین واحدهای تولیدی است که توانسته با وجود 130 واحد تولیدی فعال در صنعت کاشی و سرامیک در کشور، نزدیک به 3 درصد از نیازبازار داخلی را تامین کند.

به گفته مدیرعامل کارخانجات الوند، محصولات این واحد تولیدی به کشورهای آلمان، روسیه، پاکستان،آذربایجان، مکزیک، کنیا، اسپانیا، ایتالیا و ... نیز صادر می شود.

این مدیر کارآفرین کشورمان با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی می توان با درایت، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: در این برهه از زمان سخت تحریم، نه تنها تعدیل نیرویی نداشته بلکه راندمان تولید خود را نیز افزایش داده ایم.

مهندس مومنی با اشاره به اینکه شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند با بیش از 30 سال سابقه در تولید کاشی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این صنعت در کشور است، تصریح کرد: هم اکنون این شرکت حدود 7 میلیون و 400 هزارمتر مربع انواع مختلف محصولات کاشی و سرامیک دیوار، کف و گرانیتی (پرسلانی) با افکت های ویژه، فاخر، لوکس و لاکچری همچون پرسلان های فول پولیش گلیز و ... تولید می کند که این تولیدات با دارا بودن طرح های زیبا و رنگ های متنوع، پاسخگوی سلیقه های گوناگون جامعه و مورد تائید کیفی مهندسین و پیمانکاران می باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما در این 40 سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد تجربیات گرانسنگی در خود اتکایی و استقلال بدست آورده ایم، افزود: تمام تلاش ما براین است که با کنترل هزینه ها و تکیه بر توانمندی های داخلی، وابستگی به خارج از کشور به حداقل ممکن برسد و به این منظور و به جهت مقابله با فشارهای موجود و گذر از شرایط نابسامان اقتصادی ستادی به نام "ستاد مقابله باتحریم ها" تشکیل دادیم.

مهندس مومنی در پاسخ به این پرسش که علت موفقیت الوند در تولید و صادرات چیست، پاسخ داد: از همان ابتدای تاسیس کارخانجات الوند، مدیران مجموعه نگاه توسعه ای داشتند و سنگ بنای این واحد تولیدی را بر تولید صادرات محور و ارتقای کیفی گذاشتند. همین رویکرد موجب شد تا امروز الوند به یک جایگاه واقعی و اصیل برسد.

این مدیر کارآفرین باتوجه به صادرات کاشی الوند به کشورهای مختلف اروپایی ،آسیایی و آمریکای جنوبی گفت: تولیدات الوند از نظر کیفی قدرت رقابت با مشابه های مطرح اروپایی رادارد در حالی که قیمت محصولات ما یک سوم قیمت آنهاست.

مهندس مومنی در پاسخ به این پرسش که آینده صنعت کاشی و سرامیک ایران را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت 700 میلیون متر مربعی که در صنعت کاشی و سرامیک کشور ایجاد شده است، باید بگویم که از نظر صادرات هدفمند ما هیچ کار اصولی و پایه ای را در صنعت کاشی ایران انجام ندادیم.

وی افزود: در حال حاضر نگاه دست اندرکاران صنعت کشور به ویژه صنعت کاشی و سرامیک، نگاهی سنتی و غیر کارشناسانه به بازارهای جهانی است، از این رو در طول این سالها نتوانستیم جایگاهی ویژه در بازار جهانی این محصول بدست بیاوریم.

به گفته مومنی نه تنها کار شاخصی در امر صادرات کاشی و سرامیک انجام نشده بلکه در مواردی حتی حرکت های ضد صادراتی هم انجام شده که به اعتبار صنعت کاشی و سرامیک ایران خدشه جدی وارد شده است.

وی در این باره توضیح داد که به طور نمونه فقدان نظارت بر صادرات، موجب شده تا کاشی و سرامیکی کم کیفیت و نامرغوب با عنوان کاشی های یک دو و سه دلاری (به ازای هر متر مربع) به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر شود و در نتیجه اعتبار صنعت کاشی ایران در معرض تهدید جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای جهش صادرات غیرنفتی در کشور، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی از طریق سفارتخانه های ایران در اقصی نقاط جهان است.

وی ادامه داد: سفیران ایران می بایست با رایزنی های گسترده اقتصادی در کشور محل خدمت خود، ضمن استخراج اطلاعات کاربردی از بازارآن کشور، امکانی را فراهم آورند که مسیر ورود به بازار کشورها برای کالاهای مرغوب ایرانی فراهم شود.

مومنی دراین زمینه به عملکرد سفیریک کشور همسایه اشاره کرد و گفت: سفیر یاد شده با برگزاری مهمانی و گردهمایی های مداوم در محل سفارتخانه، علاوه بر اینکه زمینه آشنایی بازرگانان و تولید کنندگان دو کشور را فراهم میکرد، سعی می کرد تا در یک محیط دوستانه اطلاعات مویرگی از بازار کشور محل خدمت خود و چگونگی راهیابی ماندگار به این بازار را نیز استخراج کند.

وی ادامه داد: نتیجه آن شد که سفیر یاد شده توانست در مدت نه چندان طولانی، درهای بازار کشور محل خدمت خود را بر روی کالاهای وطنی اش بگشاید.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 352

فهرست مطالب شماره 352

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×