menu

ثبت آگهی رایگان

چگونگی نصب وان حمام

وان ها به دو شکل هستند. یا ساده طراحی می شوند و تنها فضای استراحت و دراز کشیدن را دارند و یا ساختار آنها با تعبیه یک موتور و برخی ورودی ها به یک جکوزی هم تغییر ماهیت می دهد. ساختار هر یک از این دو متفاوت است ولی نصب هر کدام با هم متفاوت چشم گیری ندارد.

مزیت های استفاده از وان در خانه

طبیعتا داشتن وان کمی هزینه ها را بالاتر خواهد برد. اما وقتی بدانیم که استحمام بسیار بهتری در وان می توانید داشته باشید و اینکه استفاده از وان برای افرادی که دارای کمر درد و پا درد هستند بسیار مناسب است

نحوه کار گذاشتن وان حمام آپارتمانی

وان های آپارتمانی و خانگی تفاوتی با هم ندارند این دو هر کدام یکی هستند و تنها تفاوت انها در ابعاد و همچنین مجهز بودن به جکوزی و یا نبودن آنها است.

لوله کشی وان حمام

برای اینکه بتوانید وانی در حمام خود تعبیه نمایید بهترین حالت این است که قبلا مسیری مجزا برای وان حمام خود لوله کشی کرده. برای این منظور در لوله کشی فاضلاب حمام خود باید یک رایز مخصوص وان حمام با قطر 45 در نظر بگیرید و در لوله کشی آب هم باید مسیر لوله آب و تعبیه یک دوش را پیش بینی کرده باشید.

هر چند اگر این پیش بینی نشده باشد بعدا هم می توان با استفاده از خط رایزر کفشور حمام و اطلاحاتی این کار را انجام داد ولی به نظر می رسد با توجه به خطراتی که برای آب بندی حمام دارد و هزینه های بالاتر کمتر به صرفه باشد. از این رو بهتر است قبلا لوله کشی شده باشد.

برای این منظور یک لوله با قطر 45 و با استفاده از یک سیفون همانند کفشور حمام باید برای وان حمام در نظر گرفته شود. بهترین حالت این است که فواصل استاندارد یعنی حدود 40 سانتی متر از هر طرف دیوار برای خروجی آب وان در نظر گرفته شده باشد.

نصب وان حمام آپارتمانی 2

بهتر است برای فاضلاب وان حمام مطابق با شکل سیفون در نظر گرفته شود.

کار گذاشتن وان خانگی

طبیعتا برای نصب وان در حمام باید فضای کافی داشته باشید. ابتدا باید ابعاد مورد نظر خود را بررسی و سپس وان را خریدای نمایید زیرا وان انعطاف پذیر نیست و نمی توانید آن را کوتاه و بلند کنید.

بهتر است نصب وان را حتما به یک متخصص واگذار کنید. عموما برای نصب وان و جکوزی از چسب های ضد آب مانند چسب اکواریوم استفاده می شود. وان بهتر است به دیوار نصب شود تا بعدا بر اثر استفاده مشکلی برای آن بوجود نیاید.

معمولا ما ایرانی ها از وان برای استحمام هم استفاده می کنیم و به همین دلیل بهتر است وان به یک دوش هم مجهز باشد. بنابر این در هنگام لوله کشی آب گرم و سرد خانه بهتر است لوله کش یک محل برای دوش وان در نظر گرفته باشد. در بیشتر حمام های امروزی به دو دلیل وان را در پشت درب های شیشه ای تعبیه می کنند.

دلیل اول اینکه از نظر دکوراسیونی زیبا تر است و دومین دلیل اینکه حمام بخار بگیرد و شرایط استحمام بهتر شود.

مراحل نصب وان

وان را تراز کنید

اولین اقدام برای نصب وان قرار دادن آن در محل نصب و سپس تراز کردن آن است. اغلب حمام ها شیبی دارند که این شیب از صاف قرار گرفتن وان جلوگیری می کند. اگر وان دارای پایه های تنظیم بود باید بوسیله پایه ها و اگر نبود بوسیله تکه سنگ ها و یا هر جسم سخت دیگری وان را تراز در حمام قرار دهید.

برای اینکه اطمینان یابید که وان تراز قرار گرفته است از یک تراز بنایی استفاده کنید و سپس با رگلاژ کردن پایه ها وان را دقیقا تراز کنید. وقتی وان تراز شود باید به راحتی تمامی آب داخل وان خارج شود از این رو بهتر است کمی آب داخل وان بریزید و سپس تخلیه کنید تا از شرایط تخلیه آب و تراز بودن وان اطمینان یابید و در ضمن از ارتفاع مناسب پایه ها هم مطمئن شوید.

محل پانل ها را تنظیم کنید

وان ها دارای بست هایی مانند هستند. این بست ها بوسیله پیچ رگلاژ در جای خود قرار می گیرند. ابتدا بست ها را جای بزنید و بعدا لایه بالای پانل را در بین لبه وان و تکیه گاه گذاشته و از دو طرف پانل و لبه را به یک اندازه تعبیه و سپس با پیچ خودکار پانل ها را به بست محکم کنید.

در هر زمان می توانید با پیچ رگلاژ پانل وضعیت آن را کمی تغییر دهید. برای اینکه بتوانید سیفون را نصب کنید و وان را در محل خود ثابت کنید باید این پانل ها را فعلا باز کنید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 338

فهرست مطالب شماره 338

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×