menu

ثبت آگهی رایگان

نانو عایق، عایقی فوق پیشرفته

نانو عایق (Nanotechnology insulation) تنها عایقی است که به آسانی همانند رنگ بر روی انواع سطوح فلزی وغیر فلزی به وسیله ی پیستوله یا برس و رولهای نقاشی استفاده کرد.

به همین دلیل با صرفه هزینه نسبتاً کمی و بدون هیچ گونه تغییری چشم گیری در فضای ساختمان از هدر رفتن انرژی و ورود عامل های خارجی به داخل ساختمان یا بالعکس جلوگیری نمود.

به گزارش پیام ساختمان، نانوعایق ها انواع مختلفی دارند که نوع GP برای سطوح غیر فلزی و نوع PT برای سطوح فلزی استفاده می شود و جهت عایق ساختمانهای مسکونی ، تجاری، مخزن ها، لوله های انتقال نفت و گاز و صنعت کشتی سازی بکار گرفته می شود.

نانو عایق ها جدیدترین عایق های حرارتی تولید شده در جهان می باشند که با استفاده از این فناوری ساخته شده اند و دارای کمترین میزان انتقال حرارت در میان تمام عایقهای ساخته شده تاکنون هستند و بازده بالای آنها بسیار زیاد است. این عایق حفاظ مناسبی در جهت جلوگیری از انتقال گرما شامل: تشعشع ، جابجایی و همرفتی می باشد. عایق (NAX-XOO) کامپوزیتی پیشرفته از مواد سرامیکی و همچنین پلیمری در ابعاد نانومتری می باشد که می تواند بازتابش بازه گسترده ای از امواج حرارتی را داشته باشد.

عایق های نانو ضد آب هستند و بر پایه ساختار شیمیایی ارگانوسیلان (دوستار طبیعت و قابل حل در آب است) ساخته شده اند. فناوری نانو در حال حاضر یکی از ابزارهای موثر و مقرون به صرفه برای افزایش بهره وری انرژی و جلوگیری از نفوذ عوامل خارجی در ساختمان ها می باشد.

این عایق برای ساختمان های نوساز و قدیمی قابل اجراست و عملکرد آن بصورت جذبی می باشد. نانو عایق توانایی نفوذ به ریزترین منافذ جسم مورد نظر ( ذرات 5 الی 200 نانومتر ) را دارد ولایه ای پوششی را در خود جسم در برابر نفوذ آب ایجاد می کند، کاری که سایر عایق های مشابه قادر به آن نیستند.

این پوشش راهی مناسب برای افزایش مقاومت حرارتی است که مانند یک رنگ استفاده شود و هر سطحی با پیچیده ای های هندسی را نیز براحتی عایق میکند و این یکی از بارز ترین ویژگی های نانو عایق هاست. بدون آنکه تغییری چشم گیر و محسوسی در ظاهر ساختمان ایجاد کند.

این محصول بصورت مایع است وتنها عایقی محسوب می شود که امکان نصب و پوشش دیوارها، توسط هر نوع وسیله رنگ آمیزی را براحتی دارد. لذا با صرف هزینه و زمان زیادی و بدون هیچ گونه تغییری در فضای ساختمان می توان از اتلاف انرژی به آسانی جلوگیری نمود .

خاصیت چسبندگی بالا این عایق، امکان پوشش تمام سطوح را فراهم می کند و از خوردگی آنها نیز جلوگیری می کند . لذا استفاده از آن برای لوله های گاز و آب گزینه ی بسیار مناسبی است .

اگر بخواهیم بصورت خلاصه ویژگی های نانوعایق ها را ذکر کنیم میتوانیم از اجرای آسانآن بر روی تمامی سطوح با اشکال مختلف و هزینه ی بسیار پایین و براحتی هرچه تمام تر اشاره کنیم.

همچنین این عایق ها بدلیل پوشش یکپارچه بر روی دیواره ها بدور درز می باشند که این امر باعث می شود هیچ نقطه ای در این میان باعث هدر رفتن انرژی نباشد.ویژگی بعدی این عایق عدم نفوذ پذیری در مقابل آب و یخ زدگی است. این عایق در مقابل دمای بالا و نور آفتاب مقاومت خوبی دارد و بخاطر پوشش رنگی و مایع خود برای درزهای انبساطی بسیار کاربردی است. و شرایط دمایی بالا نیز هیچ آسیبی به خواص مکانیکی نمیرساند. این عایق دارای قابلیت تنفس است و چسبندگی فوق العاده ای دارد. نانو عایق ها در برابر مواد شوینده، روغن و بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم هستند و آسیبی نمیبینند. و برای اجرا و نصب نیز نیازی به حرارت و مشعل ندارد

از دیگر ویژگی های این نوع عایق ها، تعمیر سریع و آسان در صورت آسیب دیدن لایه به هر دلیلی است و خود عایق نیزنسبت به دیگر عایق ها ظاهر بهتری دارد، زیبا و تزئینی است و از نظرهزینه نیز ارزان است و سرعت اجرا بالایی دارد.

کاربرد و موارد استفاده این عایق نیز مختلف است که در اینجا به چند مورد آن بسنده می کنیم. عایق کاری انواع سطوح و قسمت های مختلف ساختمان از قبیل: پشت بام، بالکن، تراس، حمام، دستشویی، آشپزخانه (زیر کاشی) همچنین مخازن آب، کانال های آب، مخازن بتنی پرورش ماهی، پشت بام سبز، فونداسیون ها و دیوارهای میانی، پارکینگ ها، تعمیرگاه ها، کارخانجات، ورزشگاه ها، نمایشگاه ها و پیاده روها و به طور کلی محل های عبور و مرور را شامل می شود.

در نتیجه می توان گفت این عایق به راحتی بر روی انواع سطوح نشسته و بخوبی تمامی منافذ را بپوشاند. این عایق در جلوگیری از نفوذ آب، رطوبت و گرما نیز کارایی بالایی از خود نشان می دهد و میتوان گفت جز بهترین عایق های تولید شده تاکنون در جهان است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 337

فهرست مطالب شماره 337

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×