menu

ثبت آگهی رایگان

آب-بندی-استخر

آب بندی استخر

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب

یکی از بهترین روش های آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب استفاده از دستورالعمل زیر میباشد. در روش پیشنهادی ذیل جهت آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب، استفاده از محصولات آب بندی نظیر ملات آب بندی RCM، چسب بتن آب بند MCP و عایق رطوبتی MCI توصیه شده است. یکی از مزیتهای این روش آب بندی استخر و مخازن آب، عملکرد بسیار خوب محصولات مذکور در آب بندی سازه هایی از این دست میباشد. در ضمن این که در ارائه این پیشنهاد فنی قیمت تمام شده روش آب بندی بسیار به صرفه تر از استفاده از محصولات مشابه خواهد بود.

لازم به توضیح است تمامی محصولات آب بندی پیشنهادی در این روش آب بندی تولید داخلی بوده و کیفیت همگی آنها توسط شرکت دانش بنیان فرازپایه گارانتی میشود.

اجرای ماهیچه سیمانی
اولین گام پیشنهادی در روش آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب، اجرای یک ماهیچه سیمانی با استفاده از یک ملات آب بند است. چرا که به طور کلی در هنگام اجرای سازه ی استخر و یا مخزن آب، در محل اتصال دیواره ها به کف مخزن معمولا #ماهیچه_سیمانی اجرا نمیشود. لذا یکی از بهترین روش های آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب اجرای یک ماهیچه سیمانی با استفاده از یک ملات آب بند مانند #ملات_ترمیمی_الیافدار #RCM و یا با استفاده از ملات و یا بتن آماده که با استفاده از یک افزودنی آب بند مانند چسب بتن آب بند MCP آماده شده باشد، به دو روش ذیل توصیه میشود.

البته بتن آب بند را میتوان با استفاده از افزودنی ژل میکروسیلیس نانوژل نیز تهیه نمود.

روش اول: اجرای ماهیچه سیمانی با استفاده از #ملات_ترمیمی_الیافدار #RCM
در مرحله اول آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب میبایست با استفاده از ملات آب بند RCM نسبت به اجرای یک ماهیچه با ضخامت حدود 5 تا 7 سانتیمتر اقدام نمود. ملات آب بند RCM یک پودر آماده پایه سیمانی شامل مواد پلیمری و فیلرهای معدنی مخصوص و الیاف pp (پلی پروپیلن) بوده که صرفا با اختلاط آن با آب ملات آماده ای حاصل خواهد شد که علاوه بر داشتن مقاومتهای مکانیکی بالا چسبندگی فوق العاده ای به زیرکار سیمانی و بتنی خواهد داشت.

استفاده از #ملات_ترمیم_کننده #آب_بند #RCM کمک فراوانی به بهبود خواص آب بندی استخر نیز میکند. لذا استفاده از آن به ویژه در آب بندی استخرها و آب بندی مخازن کوچک هم برای ماهیچه کشی و هم به منظور اجرای عملیات نرمه کشی و زیرسازی بدنه مخزن توصیه میگردد.

همچنین خاطر نشان میسازد به جهت جلوگیری از ترک خوردگی در ماهیچه مذکور و مسلح کردن ملات آب بند اجرا شده، توصیه میگردد درقبل از خشک شدن ملات اجرا شده در محل کنجها بر روی آن همانند تصویر ذیل از #نوار_فایبرگلاس #FARA_TAPE استفاده نمود.

همچنین میتوانید در هنگام خواباندن مش فایبرگلاس بر روی ماهیچه های سیمانی اجراشده برای چسبیدن بهتر مش بر روی ماهیچه مقداری از دو جزء پودر و مایع #عایق_رطوبتی_MCI را با نسبت مشخص شده در بسته بندیهای محصول با هم مخلوط کرده و پس از قرار دادن مش فایبرگلاس بر روی ماهیچه سیمانی، نسبت به اجرای #عایق_رطوبتی مخلوط شده به وسیله یک قلموی رنگرزی اقدام نمایید.

روش دوم: اجرای ماهیچه سیمانی به روش سنتی با استفاده از ملات و یا بتن آماده
خاطرنشان میسازد در شرایطی که ابعاد مخزن بزرگ بوده و به واسطه مصرف بالای #ملات_ترمیمی_الیافدار #RCM هزینه آن مقرون به صرفه نباشد میتوانید از روش ذیل جهت ماهیچه کشی استفاده نمایید.

در صورت کوچک بودن ابعاد مخزن معمولا ملات آب بند ماهیچه کشی و نرمه کشی را می توانید با ترکیبی از سیمان و پودرسنگ و در برخی موارد مقداری چسب بتن (در اینجا #چسب_بتن_ویژه #super_MCP توصیه میشود)، آماده کنید. دستور مصرف تهیه ملات آب بند جهت نرمه کشی و ماهیچه کشی در مشخصات فنی موجود بر روی بسته بندی چسب بتن MCP درج شده است. و در صورت بزرگ بودن ابعاد مخزن میتوان بتن آماده ای را با عیار 350 تا 400 تهیه نمود و با جایگزین نمودن 10 تا 20 درصد وزن آب داخل بتن با #چسب_بتن_ویژه #Super_MCP نسبت به اجرای ماهیچه کشی اقدام کرد.

همان طور که در بالا ذکر شد، در این روش توصیه میگردد بلافاصله بعد از اجرای ماهیچه سیمانی و یا بتنی نسبت به پوشاندن سطح ماهیچه اجرا شده با استفاده از نوار فایبرگلاس #FARA_TAPE اقدام گردد و در همان زمان مقداری #عایق_رطوبتی_MCI آماده شده (ترکیب جزءمایع و پودر عایق رطوبتی MCI) را بر روی آن اجرا نمایید.

پس از خشک شدن کامل ماهیچه های اجرا شده نسبت به اجرای مراحل بعدی آب بند استخر بر اساس روش ذیل اقدام گردد.

پرکردن سوراخهای میان بولت در دیواره ی بتنی مخازن
در صورتی که سوراخهای میان بولت با استفاده از #بولت_آب_بند پر نشده باشد. بهتر است برای پر نمودن جداره ی میانی دیوار از یک #فوم_پلی_یورتان استفاده شود و نهایتا قسمت انتهایی سوراخ میان بولت را به عمق 7 تا 10 سانتیمتر را با استفاده از ملات آب بند #RCM پر نمایید. همانطور که در بالا ذکر شد ملات آب بند #RCM یک ملات ترمیمی آماده بوده که حاوی پلیمرهای چسباننده میباشد و اتصال ملات جدید را به دیواره ی بتنی قدیمی محکمتر میکند.

در صورت نیاز به کاهش هزینه های اجرایی میتوان جهت پرکردن سوراخهای میان بولت از ترکیب یک #گروت_سیمانی با #چسب_بتن (#چسب_بتن_ویژه_MCP) به جای ملات آب بند #RCM استفاده نمود.

زیرسازی سطوح دیواره های استخر و مخازن با استفاده از ملات آب بند RCM
از آنجایی در برخی مواقع، سطح دیواره استخر و مخازن آب کاملا صیقلی نشده است و جهت اجرای عملیات آب بندی مخازن آب نیاز به پرداخت و لیسه ای کردن دارد و در برخی موارد سطوح بتنی شن نما شده و دارای درز و ترکهای حاصل از شرایط اجرایی هستند، میتوانید از ملات آب بند RCM جهت ترمیم و زیرسازی این سطوح استفاده نمایید. لازم به ذکر است ابزار مربوطه جهت صاف کردن و پرداخت سطح سیمانی اجرا شده در پکیج ارسالی به صورت رایگان تقدیم میگردد.

پرکردن درزهای انبساط استخر و مخازن آب
در آب بندی استخر و مخازن آب باید به این نکته توجه داشته باشید در برخی موارد استخرها و مخازن آب با درزهای انبساطی طراحی و اجرا شده اند. در صورتی که در استخر و مخزن آب درزهای انبساط طراحی و اجرا شده باشد، میبایست به منظور #آب_بندی_درز_انبساط از یک #درزبند_الاستیک با انعطاف پذیری مناسب استفاده کرد. معمولا استفاده از #ماستیک_پلی_یورتان (#PU_Mastic) جهت آب بندیدرز انبساط مخازن به دلیل داشتن خاصیت الاستیسیته بالا بهترین گزینه است. در برخی موارد کارفرما مایل به استفاده از #ماستیک_قیری_سرداجرا جهت پر نمودن این درزهای انبساط میباشد ولیکن با توجه به مقاومت چسبندگی و شیمیایی پایین این ماستیکها استفاده از آن به ویژه در مخازن آب شرب توصیه نمیگردد.

اجرای #عایق_رطوبتی_MCI و یا #عایق_رطوبتی_الیافدار #RCI
در مرحله نهایی عملیات آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب پس از گذشت حداقل 48 ساعت از اجرای ماهیچه پایه سیمانی با استفاده از یک ملات آب بند در محل کنجها، نسبت به اجرای #عایق_رطوبتی #MCI ویا #عایق_رطوبتی_الیافدار #RCI اقدام میگردد. #عایق_رطوبتی MCI# یک عایق رطوبتی دو جزیی بوده که شامل یک جزء پودری و یک جزء مایع میباشد. همانطور که در دستورالعمل موجود در کاتالوگ این ماده اشاره شده است میبایست نسبت به اختلاط دو جزء پودر و مایع اقدام نمود و پس از اختلاط کامل ماده حاصله به صورت رنگ با استفاده از قلم مو و یا غلطک رنگرزی قابل اعمال بر روی سطح میباشد.

در اجرای عایق رطوبتی MCI رعایت نکات اجرایی مندرج در بسته بندی محصول الزامی میابشد.

این عایق رطوبتی را در دودست به فاصله زمانی حدودا 2 الی 3 ساعت از اجرای دست اول اجرا نموده و پس از 72 ساعت از زمان اجرای لایه دوم نسبت به آبگیری استخر اقدام نمایید.

مقایسه نهایی استفاده از عایقهای رطوبتی موسوم به عایق نانو و عایق رطوبتی MCI جهت آب بندی استخر
عایق رطوبتی MCI یک عایق رطوبتی جدید میباشد که علاوه بر داشتن رزینهای آب بند در ساختار جزء مایع با حضور نانوذرات موجود در خود کمک فراوانی به آب بندی استخر مینماید. از این رو عایق رطوبتی MCI علاوه بر این که یک عایق رطوبتی پلیمری و یا به قولی یک آب بند پلیمری است، میتوان به عنوان یک عایق نانو نیز از از آن یاد کرد. یکی از تفاوتهای بارزی که عایق های نانو موجود با عایق رطوبتی MCI دارند، بی رنگ بودن عایق های نانو موجود در بازار است.یعنی پس از اجرای این دست از عایق های رطوبتی شما رنگی روی سطح نمیبینید.

معمولا این عایق های رطوبتی یا بر پایه رزین بوده که یک لایه نازک بر روی سطح ایجاد میکنند که دوام زیادی در دراز مدت ندارد. و یا بر پایه مواد آبگریزی مانند سیلیکونها بوده که بیشتر به داخل سطوح سازه نفوذ نموده و سازه را آبگریز میکنند نه آب بند. در صورتی که عایق رطوبتی MCI علاوه بر داشتن نانوذرات آب بند با ایجاد یک پوشش محافظ با ضخامت 1/5 تا 2 میلی متر موجب آب بندی کامل سطوح دیواره استخر شده و آن را در برابر نفوذ آب کاملا آب بند میکند.

همچنین لازم به ذکر است عایق های رطوبتی موسوم به عایق نانو را معمولا به تنهایی نمیتوان جهت آب بندی سازه ای مانند استخر استفاده نمود. معمولا این عایق های نانو با ترکیب سیمان و پودر سنگ به عنوان یک ملات آب بند بر روی سطوح مختلف اجرا میشوند. در چنین صورتی ملات اجرا شده بر روی سطح بسیار صلب و شکننده بوده و با کوچکترین نشستی در سازه دچار ترک خوردگی میگردد. در صورتی که با استفاده از عایق رطوبتی MCI به واسطه انعطاف پذیری بالای این محصول، در نشستهای جزیی به راحتی بر روی ترکهای با قطر 1/5 میلی متر پل زده و آب بندی سازه دچار مشکل نمیشود.

با ما تماس بگیرید

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×