menu

ثبت آگهی رایگان

تغییر دکوراسیون با پرده

تغییر-دکوراسیون-با-پرده

اگر به دنبال یک راه سریع و آسان برای تغییر دکوراسیون در منزل خود هستید، ما به شما تغییر دکوراسیون با پرده را پیشنهاد می کنیم. تغییر پرده آسان ترین راه برای ایجاد یک تنوع جدی در دکوراسیون است.

پرده ها اصولاً بخش عظیمی از دکوراسیون یک اتاق را شامل می شوند و مسئول تنظیم دیگر اجزای دکوراسیون در آن فضا می باشند. به هر حال، شما باید به رنگ و بافت پارچه پرده نیز دقت کنید. برای مثال، هنگامی که از رنگ قرمز برای پوشاندن رنگ های دیوار یک اتاق استفاده می کنید، می توانید از پرده هایی به این رنگ یا رنگ های هم خانواده قرمز برای بهتر شدن حال فضای موجود استفاده کنید.

اگر رنگ مبل یا دیوارهای شما خنثی است، می توانید از رنگ های الهام بخش برای پرده ها استفاده کنید. توجه نمایید که هرگز نباید از رنگ های خنثی برای پرده ها استفاده کنید زیرا دکوراسیون را خسته کننده و کسالت آور جلوه خواهد داد. همچنین شما می توانید از رنگ های سایه روشن برای ایجاد احساسی دراماتیک در فضا بهره گیرید.

اگر از پرده هایی با پارچه های طرح دار استفاده می کنید، به هیچ وجه نگران نباشید، در بسیاری از موارد، این سبک بسیار ایده آل بوده و احساس شادابی و سرزندگی را در فضا القا خواهد نمود.

استفاده خلاقانه از پرده در دکوراسیون

از مزیت های استفاده از پرده در دکوراسیون این است که لازم نیست از پرده ها فقط و فقط برای پنجره های پذیرایی استفاده کنیم . شما می توانید آن را در موارد مختلف به کار گیرید. توصیه های زیر می تواند کمک کننده باشد :

پرده در اتاق کار و اتاق نشیمن

در این اتاق ها اغلب کامپیوتر، قفسه کتاب، تلویزیون، اسباب بازی کودکان و مبلمان نرم و راحت مرکزیت و اهمیت بیشتری دارند.

تزئینات و دکوراسیون و پرده ها را متین و ملایم و درعین حال قابل باز و بسته شدن انتخاب نمایید. تور یا حریر با یک والان ساده فضایی راحت و گرم را برای اتاق کار ایجاد خواهد کرد.

سرویس های بهداشتی منزل

مهم ترین نکته در مورد پنجره دستشویی های منازل، ممنوعیت و کنترل دید از خارج به داخل سرویس بهداشتی می باشد. برای این فضاها پرده ای که در مواقع لزوم بشود آن را کنار زد و یا بالا برد، قابل استفاده است. شید و تور می تواند مناسب باشد. به خاطر وجود رطوبت هرگز از پارچه ابریشمی استفاده نکنید.

انتخاب پرده مناسب

پرده از جایگاه مهمى در دکوراسیون هر فضایى برخوردار است و بخش چشمگیرى از سطوح دیوارها را اشغال می کند. برخى پرده را لباس خانه میدانند از این رو دانستن نکته های ظریف اما مهم درباره انتخاب پرده می تواند شما را در تهیه پرده مناسب براى منزلتان یارى دهد:

بلندى یا کوتاهى، عریض بودن یا باریکى پنجره، نحوه باز و بسته شدن آن و چگونگى و محل قرار گرفتن آن در دیوار برخى از اطلاعاتى هستند که تصمیم گیری ما درباره مدل پرده را تحت تأثیر قرار می دهند. مدل انتخابى شما براى پرده باید امکان باز و بسته شدن راحت پنجره ها و درهاى شیشه ای را فراهم کند و مدل پرده نباید موجب ایجاد اشکال در این امر شود.

اگر پنجره در فرورفتگى دیوار قرار گرفته باشد، میتوان پرده را درون این فرورفتگى یا بیرون از آن نصب کرد. اما نصب پرده در داخل فرورفتگى و در نتیجه فاصله بسیار کم آن با پنجره، اگرچه به زیبایى پرده و پنجره میافزاید اما مانع عبور بخش اعظم نور میشود و فضا را تاریک میکند. همچنین در این صورت پرده باید از ابعاد قاب پنجره پیروى کند.

در مقابل، نصب پرده در بیرون از قاب فرورفتگى دیوار این امکان را به ما میدهد که پرده را به طور کامل به دو طرف پنجره بکشیم و جمع کنیم و در مواقع لازم از نور بیشترى بهره مند شویم. همچنین می توانیم بنا به سلیقه خود و متناسب با دکوراسیون اتاق از پرده های بلند براى پنجره های کوتاه نیز استفاده کنیم.

اگر پارچه پرده را به میزان بیشتری تهیه کنید، می توانید از آن برای تهیه دستمال سفره، رومیزی، کوسن و… هم استفاده کنید. به همین ترتیب اگر از پارچه رو مبلی مقداری اضافه دارید، می توانید پرده ساده خانه را با دوختن نواری تغییرمدل دهید. این پارچه را به عنوان والان نیز می توانید روی پرده قدیمی استفاده کنید. در غیر این صورت ، می توانید از پارچه هایی که ترکیب های مختلف از رنگ های غالب مبل یا پرده را دارند، استفاده نمایید.

استفاده از طرح های شلوغ و نقوش درشت نامشابه برای پرده و مبل، به خصوص اگر تضادهای رنگی چشمگیر وجود داشته باشد، چندان مناسب نیست. خوانایی طرح ها و هارمونی مناسب رنگ ها را فراموش نکنید.

یک پنجره را با انتخاب درست والان می توان مجدداً طراحی کرد، بدون آنکه نیاز به تجدید پرده باشد. یک لبه مواج یا منحنی، خطوط سخت را نرم می سازد. به این ترتیب پرده هایی با کناره و والان آویخته احساسی از شکوه را به ویژه در فضاهایی با سقف بلند به وجود میآورند.

از سایزهای متفاوت برای پرده استفاده کنید. اگر شما اتاقی با تعدادی پنجره کوچک کنار هم دارید، از یک پرده واحد برای تمام پنجره ها استفاده کنید . شما می توانید از پرده های لایه لایه با سایزهای مختلف برای انواع پنجره ها استفاده کنید و حتی دیوار را هم با پرده بپوشانید.

اگر محل استقرار پنجره با ساختار فضا، محل مبلمان و… نامتناسب است، میزان پوشش پرده را می توانید بیش از طول پنجره در نظر بگیرید. از این ترفند معمولاً برای طراحی صحنه نمایش و فیلم استفاده می شود. البته این امر محدودیت هایی را برای جمع کردن پرده ایجاد میکند. پرده ها میتوانند ظاهر دکوراسیون شما را هوشمندانه جلوه دهند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 159

فهرست مطالب شماره 159

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×