menu

ثبت آگهی رایگان

روی پارکت با کفش راه نروید

روی-پارکت-با-کفش-راه-نروید

یک کارشناس نصب و اجرا پارکت گفت: در صورتی که با کفش روی پارکت تردد نشود و صندلی های گردان روی آن قرار نگیرد، زمان طبیعی برای تعمیر این کفپوش ها، هر ده سال یکبار خواهد بود.

پویا جوادی در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با اشاره به اینکه عمر مفید پارکت هایی که از جنس چوب است، 70 الی 80 سال است، گفت: زمانی که لیز بودن پارکت ها در هنگام راه رفتن از بین برود، زمان تعمیر و ساب پارکت فرا رسیده است.

وی در خصوص اینکه چه زمانی، زمان تعمیر پارکت است، اظهار داشت: تعیین زمان ساب و لاک( تعمیر) پارکت بستگی به نحوه استفاده ازاین کفپوش دارد. به طور نمونه اگر با کفش روی پارکت تردد شود و یا صندلی های گردان روی آن قرار گیرد، زمان تعمیر پارکت از دهسال یکبار به پنج سال یکبار کاهش می یابد.

عمر مفید پارکت 80 سال است

جوادی با بیان اینکه، وقتی پارکت مات هم می شود نیاز به تعمیر دارد، اظهار داشت: ضخامت پارکت های چوبی 8 میلی متر است که با هر ساب خوردن یک میلی متر از روی آن برداشته می شود. از این رو اگر هر ده سال یکبار ساب و لاک پارکت انجام شود، عمر مفید این کفپوش زیبا و بادوام هشتاد سال خواهد بود.

وی در خصوص ماندگاری و عمر مفید پارکت های چوبی گفت: دو ماه پیش پس از آتش سوزی در یک واحد مسکونی بسیار قدیمی، برای تعویض پارکت های آن که به واسطه آب گرفتن نیم متر باد کرده بود به واحد مربوطه مراجعه کردیم و پس از بازدید از محل متوجه شدیم که ضخامت پارکت ها 14 تا 16 میلی متر و بنابراین عمر مفیدش 100 تا 110 سال است.

وی ادامه داد: از این رو مالک را متقاعد کردیم که نیازی به تعویض نیست و تنها باید پارکت ها تعمیر شود . پس از انجام ساب و لاک بر روی پارکت های آسیب دیده، ظاهر و زیبایی این کفپوش ها دقیقا همانند روز اول یعنی حدود 50 سال قبل شد که موجب تعجب و حیرت مالک واحد شد.

تعمیر به ازای هر متر مربع 25 تا 40 هزار تومان

این کارشناس نصب و اجرا پارکت در پاسخ به این پرسش که هزینه ساب و لاک پارکت چقدر است، تصریح کرد: هزینه تعمیر به ازای هر مترمربع بین 25 تا 40 هزار تومان است که البته رقم نهایی بستگی به آن دارد که پارکت به چند دست ساب و لاک نیاز دارد.

وی ادامه داد: به طور طبیعی یک پارکت برای هر بار تعمیر باید دو دست ساب و دو دست لاک بخورد که در این صورت هزینه تعمیر آن به ازای هر متر مربع 30 تا 32 هزار تومان است.

جوادی در مورد چگونگی تعمیر پارکت نیز گفت: ساب پارکت از طریق دستگاههایی مخصوص ساب چوب که سمباده به آن بسته می شود انجام می شود، که طی یک بار ساب، لاک قدیمی وطی ساب دوم خط و خش و سیاهی روی پارکت از بین می رود

وی افزود: پس از ساب، روی پارکت ها بتونه زده می شود تا درز بین آنها پرشود و در مرحله آخربه منظور اشباع چوب و نیز ایجاد ضخامت، فرایند لاک اول و دوم انجام می شود که منجر به ضدآب و ضد خش شدن پارکت می شود.

تعمیر پارکت یک تا یک نیم روز زمان نیاز دارد

وی زمان لاز م برای اجرای ساب و لاک پارکت را یک تا یک نیم روز بیان کرد و گفت: البته تعیین دقیق زمان لاک و ساب پارکت به جنس پارکت بستگی دارد و می تواند تا حداکثر یک و نیم روز طول بکشد.

لیست تولید کنندگان پارکت و لمینت

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×