menu

ثبت آگهی رایگان

عضو هیأت رئیسه مجلس:

شورای شهر به فکر شهردار دیگری باشد

شورای-شهر-به-فکر-شهردار-دیگری-باشد

فرید موسوی، عضو فراکسیون امید و طراح این طرح نیز در این باره می گوید: استانداران، معاونین وزرا، سفرا و همه همطرازان اینها که بازنشسته هستند و الان به کارگیری شده اند، باید استعفا دهند.

ز زمان تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تاکنون، یکی از مهم ترین پرسش هایی که ذهن جامعه و رسانه ها را به خود مشغول کرده، موضوع شهردار تهران است. از آنجا که شهردار تهران نیز به عنوان بازنشسته به شمار می آید، شائبه های بسیاری درباره ماندن و رفتن وی مطرح است.

برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر اما بر این باورند، افشانی به عنوان شورای شهر مشمول این قانون نمی شود و البته تاکنون چندین دلیل برای اثبات این گفته از سوی این افراد مطرح شده است؛ عده ای از عقلا بر این اعتقاد بودند که چون افشانی بازخرید کرده، بازنشسته به حساب نمی آید و می تواند بر سمت خود بماند.

از سوی دیگر، برخی شهردار تهران را معادل وزیر قلمداد کرده و می گویند، چون وزرا از این قانون مستثنا هستند، پس منعی برای ادامه کار شهردار تهران وجود ندارد؛ اما عده ای دیگر، پای را فراتر نهاده و حتی از رهبری مایه می گذارند و ادعا دارند، چون شهردار با نظر رهبری انتخاب می شود، پس نمی تواند مشمول این قانون شود.

اما با همه اینها، برخی اعضای شورای شهر ترجیح می دهند، به این موضوع نپردازند و حتی از رسانه ها نیز خواسته اند وارد این بحث نشوند، به طوری که محسن هاشمی صبح امروز در آغاز جلسه شورای شهر تهران، از رسانه ها خواست در راستای جلوگیری از هرج و مرج، از دامن زدن به اخبار غیر رسمی قانون منع به کارگیری بازنشستگان خودداری کنند.

وی گفت: شهردار تهران از اجرای این قانون استقبال کرده و اعلام داشته که شهرداری تهران اولین دستگاهی خواهد بود که این قانون را اجرا می کند. وی با بیان این که در مورد این که افشانی مصداق این قانون است یا نه، گفت: همان طور که بنده بارها گفتم و برخی از اعضای شورای شهر نیز بر آن تأکید داشتند، برابر قانون فعلی، نظر شورا این است که افشانی می تواند به کار خود ادامه دهد، ولی از آنجا که نهاد فرادستی شورا، وزارت کشور است، باید وزیر کشور نیز در این خصوص پاسخ دهد.

وی همچنین با بیان اینکه شورای شهر تهران از روش های معمول و قانونی برای حفظ افشانی استفاده خواهد کرد، افزود: حتی از استفساریه مجلس هم استفاده می کنیم تا روند مدیریت در تهران دچار خلل نشود و امیدواریم ثبات مدیریتی شهری را شاهد باشیم. با وجود این، بسیاری از نمایندگان مجلس از جمله طراح این طرح در گفت و گوی خود با تابناک در خصوص این موضوع به صراحت عنوان کرد: شهردار تهران از این قاعده مستثنا نبوده و باید به قانون تمکین کرده و از سمت خود کناره گیری کند.

فرید موسوی، عضو فراکسیون امید و طراح این طرح نیز در این باره می گوید: استانداران، معاونین وزرا، سفرا و همه همطرازان اینها که بازنشسته هستند و الان به کارگیری شده اند، باید استعفا دهند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که شهرداری ها و بخصوص شهردار تهران شامل این قانون می شود نیز گفت: از آنجا که نهادهای عمومی غیر دولتی و کلیه شرکت های دولتی مشمول این قانون هستند، شهرداری تهران هم از این قاعده مستثنا نیست. بر اساس این قانون، حتی بازنشستگان نیروهای مسلح ـ که در سطوح مختلف دستگاه های دولتی مشغول کار بودند ـ باید به دستگاه خود بازگردند؛ ایثارگرانی که بالای 50 درصد جانبازی داشته و یا حداقل سه سال در اسارت بوده و یا فرزند شهید باشند، می توانند در دستگاه دولتی فعالیت کنند، در غیر این صورت این افراد هم باید ترک پست کنند.

همچنین بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: قانون در این مورد استثنا قائل نشده و طبق نص صریح قانون، فرمانداران، شهرداران، بخش داران و استانداران ـ به غیر از وزرا و معاونان آنها ـ باید از سمت خود کناره گیری کنند؛ پس قانون شامل شهرداری ها نیز می شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بازخرید افشانی نیز گفت: بازخرید به معنی بازنشستگی است و در نتیجه مشمول این قانون می شود. به همین دلیل، شورا هر چه زودتر به فکر باشد، بهتر است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×