menu

ثبت آگهی رایگان

معمار رویاهایتان هستیم

معمار-رویاهایتان-هستیم

گروه ساختمانی معلم، در حوزه مسکونی به دنبال تعریف و اجرای پروژه های ساختمانی برای گروههای مختلف درآمدی با حفظ منافع اقتصادی سهامداران و رعایت مسئولیت اجتماعی است.

تمرکز این شرکت در تعریف بناهای مسکونی، کیفیت ساخت ممتاز، تناسب متراژ و امکانات مجتمع با نیازهای جامعه هدف، هوشمندسازی بناها و بهره گیری از رویکردهای نوین معماری نظیر معماری سبز و معماری منعطف است؛ به نحوی که پایبندی به شعار "معمار رویاهای شما" در محصولات گروه متبلور است.

به گزارش خبرنگار پیام ساختمان، دکتر امید علیجانی مدیرعامل گروه ساختمانی معلم، روز گذشته در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت، که ماحصل این پرسش و پاسخها در گزارش زیر از نظر می گذرد.

وضعیت موجود صنعت ساختمان را چگونه ارزیابی می کنید؟ صنعت ساختمان یکی از محرک های اصلی اقتصاد کشور است، لذا با بسیاری از صنایع و بازارهای مالی ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد. هرگونه تغییر در این بازار میتواند صنایع و بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار دهد. البته بازار ساختمان خود تحت تأثیر متغیرهای کلیدی و بازارهای دیگر است. پس طبیعتاً شرایط موجود اقتصادی، موجب ایجاد تحولات مثبت و منفی در بازار ساختمان شده است. کارشناسان اعلام کردند که بازار مسکن در نیمه دوم سال 96 وارد سیکل رونق شده است، رونقی که به نظر می رسد ورود به آن، ناشی از نگاه انتظاری بخش عرضه به خروج از دوران رکود چهارساله و افزایش سوداگری به دلیل رشد قیمت بوده است.

در تیر ماه 97 قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به حدود 7 میلیون تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد رشد کرده، این در حالی است که همین افزایش قیمت از تیر 93 تا تیر 96، تنها 16 درصد بوده است. برای رسیدن به چرایی این افزایش ناگهانی قیمت باید چند عامل را در کنار هم بررسی کرد. نخستین موضوع، شرایط حاکم بر اقتصاد کشور است. بهرحال در کنار بازارهایی همچون طلا، سکه و ارز، بازار مسکن یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاری و سوداگری است، البته بصورت ذاتی تفاوت هایی با همدیگر دارند.

تلاطم ها و نوسانات پیش آمده در بازارهای دیگر موجب شد تا بنابر دلایل مختلف نظیر کاهش ریسک و همسان سازی ارزش دارایی های سرمایه گذاران، بخشی از پول های سرگردان و پس اندازهای بانکی به بازار مسکن سرازیر شود. دومین موضوع، تأثیر افزایش نرخ تورم عمومی کشور بر قیمت نهاده های تولید مسکن در دوران رکود بوده که علی رغم این تأثیر، رشد قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم عمومی کشور بوده است. لذا عرضه کنندگان به دنبال فرصتی برای افزایش قیمت ناشی از افزایش هزینه های ساخت و مجوزات قانونی بوده که موجب انفجار قیمت شده است.

سومین موضوع کاهش عرضه واحدهای مسکونی در سال های قبل که بدلیل رکود عمیق در بازار حاصل شده؛ لذا انباشت تقاضا تا اردیبهشت سال 1397 و ورود آن به بازار مسکن، موجب رشد فزاینده تقاضا و افزایش قیمت گشته است.

برنامه گروه ساختمانی معلم برای بهره مندی از فرصت های آتی صنعت ساختمان چیست؟

گروه ساختمانی معلم با درک صحیحی از پارادایم های پیش روی صنعت و نیز پیش دستی در پیش بینی محرک های درونی و بیرونی مؤثر، برنامه آینده خود را به نحوی ترسیم نموده که ترکیب سبد پروژه ها مبتنی بر تحلیل بازار متوازن و بهینه شود و در نتیجه سهم بازار شرکت در ساخت واحدهای مسکونی و ساختمان های اداری افزایش و سهم تجاری سازی در سبد کسب و کارهای شرکت کاهش یابد. شرکت در حوزه مسکونی به دنبال تعریف و اجرای پروژههای ساختمانی برای گروههای مختلف درآمدی با حفظ منافع اقتصادی سهامداران و رعایت مسئولیت اجتماعی است. تمرکز شرکت در تعریف بناهای مسکونی، کیفیت ساخت ممتاز، تناسب متراژ و امکانات مجتمع با نیازهای جامعه هدف، هوشمندسازی بناها و بهره گیری از رویکردهای نوین معماری نظیر معماری سبز و معماری منعطف است؛ به نحوی که پایبندی به شعار "معمار رویاهای شما" در محصولات گروه متبلور است. از مهم ترین این پروژه ها می توان به نگین بوکان، نگین جماران، نگین جنت آباد و نگین پاسداران اشاره نمود. در بخش اداری نیز شرکت به دنبال تعریف پروژه هایی است که در زون های اصلی اداری قرار گرفته باشند تا شرایط ناپایداری اقتصادی همچنان جذابیت خود را داشته باشند در این راستا شرکت ساخت پروژه اداری و تجاری نگین میرداماد را با سرعت به پیش می برد. در حوزه مال های چندمنظوره، شرکت در حال اجرای یک مجموعه عظیم و شایسته در شرق تهران بنام مگاپارس است. بنابر فرصت های بیرونی و قابلیت های شناسایی شده در درون، ورود شرکت به کاربری ها و حوزه های جدید زنجیره ارزش صنعت ساختمان نظیر گردشگری، سلامت و بهره برداری از ساختمان های ساخته شده در دستور کار شرکت قرار گرفته که تمرکز بیشتر بر چابکی در عملیات مدیریت پروژه، برنامه محوری، دانش محوری و بازارمحوری می تواند ما را در این مسیر یاری نماید. همچنین توانمندسازی شرکت در زمینه فناوری های نوین عرصه ساخت و ساز با اهداف سه گانه سبک سازی، سریع سازی، ارزان سازی و توسعه ساختمان های سبز از اولویت های کلیدی گروه ساختمانی معلم خواهد بود تا بنایی بسازیم که در رقابت مزیت ایجاد نموده و در شأن یک خانواده ایرانی باشد.

می توانید در مورد مگاپروژه مگاپارس بیشتر توضیح دهید؟

بر خلاف غرب تهران که بسیاری از پروژه های تجاری با حوزه عملکردی شهری در آن مناطق تعریف شده و به بهره برداری رسیده اند، شرق تهران علی رغم قدمت بیشتر، فاقد پروژه ای فاخر و عظیم است براین اساس در شرق تهران و در خیابان معلم، گروه ساختمانی معلم با همراهی شرکت بین المللی توسعه ساختمان و سایر سهامداران در حال اجرا و بهره برداری پروژهای عظیم با زیربنای کل حدود 216 هزار مترمربع است تا بتواند بر کمبودهای مناطق شرق تهران فایق آمده و موجبات ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه شود. براین اساس و طی مطالعات گسترده و تخصصی، تمامی کمبودها، نیازها و سلایق رفاهی، تجاری، اداری و فرهنگی شرق تهران در گذشته، حال و آینده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سپس با بهره مندی از زبده ترین مشاوران داخلی و خارج تلاش شد کاربری ها و سطح و سطوح این مگاپروژه به نحوی طراحی شوند تا علاوه بر پاسخگویی به انتظارات مخاطبین و رفع کمبودها، سرانه های رفاهی، تجاری، اداری و فرهنگی شرق تهران را جبران نماید. یکی از نقاط کلیدی معماری مگاپارس، محوریت فضای سبز آن است، بطوری که در حدود یک هکتار فضای سبز در بام این پروژه طراحی شده است. این پروژه مشتمل بر 38 هزار مترمربع مفید تجاری، 13هزار مترمربع مفید اداری و 2800 پارکینگ جایگاه ویژه ای در مال های چندمنظوره در شهر تهران ایجاد کرده است. ساخت و بهره برداری 7 سالن سینما، یک سالن کنسرت، 7 کافی شاپ و بیش از 2000 مترمربع مجموعه رستورانی (فودکورت)، مگاپارس را به مجموعه ای منحصربه فرد تبدیل نموده است. تعبیه نمودن کاربری های دیگری از جمله مجموعه های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و هایپرمارکت این مجموعه را به یک فضای گردشگری تبدیل نموده که می تواند کلیه اواقت خوش یک خانواده ایرانی را در طول یک روز فراهم سازد. قطعاً بهره برداری از این مجتمع خاص نیازمند دانش روز بوده، بنابراین در حال حاضر قراردادی با یک بهره بردار خوشنام و معتبر اروپایی به نامه GESMALL به منظور استقرار نظام بهره برداری منعقد نموده ایم که در آن به دنبال انطباق با استانداردهای روز دنیا، ایجاد و بهبود فرایندهای شرکت در زمینه بهره برداری، آموزش مدیران و کارشناسان شرکت در این زمینه و حداکثر بهره ممکن هستیم. با بهره مندی از این توان مندی، صنف بندی راسته های تجاری این مجتمع بسیار متنوع و کاملاً منطبق با نیازمندی های روزمره مردم شهر تهران طراحی و در حال پیاده سازی می باشد. حضور اصناف مطابق با برنامه و استراتژی تعیین شده در این پروژه بسیار پر اهمیت بوده، بنابراین فروش و بازاریابی آن به یکی از شرکت های گروه ساختمانی معلم به نام "شرکت پدیدآوران اطلس پارس" بعنوان یکی از شرکت های خوشنام در بازاریابی و فروش صنعت ساختمان واگذار شده است. امیدواریم بتوانیم با اجرا و بهره برداری این مگاپروژه نگاهی نو در خدمت رسانی به شهروندان شهر تهران ایجاد نماییم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×