menu

ثبت آگهی رایگان

لوبیای سحرآمیزی در صنعت وجود ندارد

لوبیای-سحرآمیزی-در-صنعت-وجود-ندارد

احمد یوسفیان یکی از فعالین تولید سنگ کورین در ایران است.

الهام نرجه پور- سنگ کورین که از سال 85 در کشور تولید می شود از جمله مصالح ساختمانی جدید است، که هرروزبر دامنه مصرفش در بازار داخلی افزوده می شود.

شرکت تولیدی سام سنگان طرح نو که از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است، در ابتدا، تنها تولید کننده صفحات کورین برای آشپزخانه بود ولی در حال حاضر این واحد صنعتی، علاوه بر این صفحات، رو شویی های لوکس از جنس کورین نیز تولید می کند.

احمد یوسفیان دانش آموخته رشته نرم افزار کامپیوتر،معتقد است که در صنعت هیچ لوبیای سحرآمیزی وجود ندارد و یک کار تولیدی را باید از ریشه شروع کرد و به تدریج با تکیه بر دانش و فناوری روز، عرصه فعالیت را توسعه داد.

وی در گفتگویی با پیام ساختمان با اشاره به اینکه شرکت سام سنگان طرح نو در زمینه تولید کورین، محصولاتی را ارائه می دهد که کاملا نوآورانه است، اظهار داشت: میزان سرمایه ما برای راه اندازی شرکت بسیار ناچیز بود و در واقع پشتوانه اصلی ما برای آغاز بکار، دانش تولید محصول، بازاریابی علمی و پشتکار بود.

وی افزود: از همان ابتدا سعی کردیم تخصصی و اصولی کار را پیش ببریم حتی اگر فعالیتمان به دلیل محدودیت های مالی، کوچک و میزان تولیدمان کم باشد.

به گفته یوسفیان با پشتکار و دقتی که در تولید و بازار یابی محصولات کورین داشتیم، توانستیم به تدریج نیاز بازار را شناسایی و هر ماه بیش از قبل بر تولید و تنوع محصولاتمان بیفزاییم.

این فعال صنعتی با بیان اینکه بخشی از کورین موجود در بازار داخلی ، وارداتی است، تصریح کرد: به استناد صادراتی که به کشورهای ترکیه آذربایجان و عراق داشتیم، به صراحت می گویم کورین های تولید ایران به لحاظ کیفیت هیچ فرقی با محصولات مشابه خارجی ندارند.

وی ادامه داد: به لحاظ قیمت کورین ایرانی 10 الی 15 درصد ارزانتر از مشابه خارجی است که این مهم در سایه نیروی کار و هزینه انرژی ارزانتر نسبت به کشورهای دیگر تولید کننده بدست آمده است.

یوسفیان با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات سام سنگان به 60 شهرایران ارسال می شود، اظهار داشت: بر اساس آمارها مصرف کورین در ایران ماهیانه 15 هزار ورق است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از نیاز کشور به کورین از خارج تامین می شود، از این رو تولید کنندگان داخلی، تولید مشخصی ندارند و بر اساس سفارشی که دریافت می کنند، تولید می کنند.

وی در خصوص ماشین آلات تولیدی مورد استفاده در شرکت سام سنگان نیز گفت: تمامی ماشین آلات و تجهیزات سام سنگان ،اتریشی،آلمانی و اسپانیایی است.

این فعال تولیدی با تاکید براینکه نوآوری و خلاقیت رمز ماندگاری در هر تولیدی است، تصریح کرد: از ابتدای شروع فعالیتمان، سرلوحه کار را برمبنای نوآوری گذاشتیم به گونه ای که توانستیم صنعت کورین رو به سمتی ببریم که اکنون در اغلب پروژه های ساختمانی از محصولات سام سنگان برای دیوار پوش کف آسانسور، پلکان، نمای ساختمان پوشش ستون ها ،کانتر رستورانها، صندلی اداری و تجاری و... استفاده می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در پروژه های اطلس مال و ایران مال برای سرویس های بهداشتی، لابی پارکینگ ها، رستوران ها،فود کورت ها و دیوار پوش ها از محصولات کورین سام سنگان استفاده شده و می شود که این مورد یکی دیگراز موفقیت های ما است.

وی در پاسخ به این پرسش که در بازار داخلی،استفاده از کورین برای مصرف کننده خرد بسیار گران است، اظهار داشت: اینکه گفته می شود کورین گران است باید ببینیم با چه چیزی آن را مقایسه می کنیم. اگر کورین را با سنگ و کامپوزیت مقایسه کنیم، خواهیم دید که کورین بسیار ارزانتر نیز هست.

وی افزود: کورین به صورت نصب خشک انجام می شود، ویژگی ضد خش ،ضد آفتاب و ضد تغییر رنگ دارد. ویژگی دیگر آن این است که بعد از سالها استفاده می شود با ترمیم دوباره به شکل اول درآورد.

یوسفیان در پاسخ به این پرسش که در صورت بروز مشکل و بحران در فعالیت تولیدتان، چه رویکردی را در پیش می گیرید، گفت: وقتی کسی تولید کننده می شود یعنی عاشق کارش هست و به کارش ایمان دارد همین عشق و ایمان موجب می شود تا در هنگام بروز مشکل با دید وسیع و از خود گذشته عمل کند.

وی افزود: تولید کننده به واسطه دید بلند و وسیعی که دارد همیشه از بازار خود 5 سال جلوتر است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×