menu

ثبت آگهی رایگان

کیفیت فن کویل در گروی قدمت است

کیفیت-فن-کویل-در-گروی-قدمت-است

سیستم فن کوئل همان طور که از نامش پیداست، از یک فن و یک کوئل تشکیل شده است. کوئل معمولا از لوله های مسی با پره های آلومینیومی ساخته شده است. بهترین کاربرد سیستم فن کوئل مربوط به مواردی است که بخواهیم درجه حرارت هر فضا به طور جداگانه کنترل شود. همچنین با استفاده از سیستم فن کوئل از انتقال آلودگی بین اتاق ها جلوگیری می شود.

کاربردهای مناسب این سیستم عبارت اند از هتل ها، ساختمان های آپارتمانی و ساختمان های اداری .اگرچه در تعدادی از ساختمان های بیمارستان ها نیز از سیستم فن کوئل استفاده می شود، ولی این موضوع چندان مناسب نیست. زیرا بازده فیلتر هوای فن کوئل ها کم و نگهداری و تمیز کردن آن ها نیز مشکل است.

عاصم در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان ضمن معرفی خود به عنوان یک عرضه کننده قدیمی دستگاه های سرمایشی و گرمایشی ازجمله فن کوئل گفت: بهترین فن کوئل تولید ایران متعلق به شرکت «تهویه»است که این شرکت از قدمتی 50 ساله برخوردار است. وی افزود: بعدازاین شرکت، فن کوئل های تولیدی شرکت «ساراول» و شرکت «سرما آفرین» ازنظر کیفی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

عاصم بابیان اینکه فن کوئل، دستگاهی است که قابلیت تولید باد سرد و گرم را دارد، اظهار داشت: برای استفاده از هر دو قابلیت، باید ساختمان ها مجهز به سیستم مرکزی چیلر هم باشند. وی ادامه داد: در حال حاضر فن کوئل های داخلی به سه شکل زمینی، دیواری و سقفی تولید می شوند.

به گفته این عرضه کننده، جدیدترین تولیدات داخلی در این بخش مربوط به شرکت تهویه است که فن کوئلی که ترکیبی از فلز و پلاستیک عرضه کرده که به صورت مورب است. وی گفت: در این فن کوئل قابلیت تنظیم دریچه وجود دارد و کاملا برعکس مدل های قبلی است. عاصم با اشاره به ویژگی های فن های قدیمی تصریح کرد: بدنه فن های قدیمی کلا فلز بود و فقط از قسمت بالا دمنده داشت و دریچه هایش هم قابل تنظیم نبود.

وی قیمت فن های تولیدی ایران را ارزان تر از فن های وارداتی موجود در بازار ایران بیان کرد و اظهار داشت: قیمت فن کوئل جدید شرکت تهویه با بالاترین کیفیت از یک میلیون تومان شروع به دو میلیون تومان می رسد.

وی ادامه داد: قیمت فن های تولیدی شرکت تهویه برحسب ظرفیت سی اف ان است. به گفته عاصم فن های زمینی شرکت تهویه که تا سایز هزار و دویست و فن های سقفی و دیواری هم که تا ظرفیت دو هزار سی اف ان تولید می شود رنج قیمتی متنوعی دارد.

اسکوئی یکی دیگر فروشنده های فن کوئل در خیابان بهار است که از برندهای ساراول و سرما آفرین به عنوان برندهای کیفی بعد از برند تهویه نام می برد. وی اظهار داشت: تولیدات این دو شرکت بدنه تمام فلز دارد و دمنده اش از سمت بالاست. اسکوئی افزود: فن های این دو شرکت قابلیت تنظیم دریچه ها را ندارد و مدل هایش هم سقفی و دیواری است.

وی بابیان اینکه شرکت ساراول و سرما آفرین تولیداتی هم دارد که قسمت دمنده از جلو هم دارد که جلو زن نام دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تنها شرکتی که فن های به شکل مورب تولید می کند شرکت تهویه است. این کارشناس بازار ادامه داد: قیمت فن های تولیدی شرکت ساراول و سرما آفرین از فن های شرکت تهویه ده درصد ارزان تر است و به طور مثال نرخ های آن از 900 هزار تومان شروع می شود.

به گفته اسکوئی فن های تولیدی ایران خدمات پس از فروش ندارد چراکه وقتی نصب می شود و مورداستفاده قرار می گیرد تنها موردی که ممکن است باعث ازکارافتادگی موتور و خرابی دستگاه شود، نوسانات برق است؛ که در آن صورت باید موتور آن تعویض شود. گفتنی است فیلتر فن کوئل های ایرانی باید هر 6 ماه یک بار خارج و تمیز شود.

وی در مورد عمر مفید فن های تولیدی ایران گفت: چون در تمامی فن کوئل های تولیدی ایران از موتور الکتروژن که در داخل کشور تولید می شود، استفاده می شود، بنابراین از یک میزان عمر مفید برخوردارند. این فعال بازار دستگاه های سرمایشی و گرمایشی مزیت استفاده از فن کوئل را نسبت به رادیاتور در قابلیت آن در تولید و انتقال باد و گرم و سرد بیان کرد و افزود: رادیاتور فقط گرما می دهد ولی اگر فن کوئل مجهز و متصل به سیستم مرکزی خنک کننده به نام چیلر باشد، در فصل و گرما و سرما کاربرد دارد.

محمد زاده یکی دیگر از فروشندگان سیستم های سرمایشی و گرمایشی در خیابان انقلاب است، که با تأکید بر اینکه فن های تولیدی ایران به مراتب از مشابه خارجی بهتر است، اظهار داشت: فن های ایرانی هم قیمت پایین تری دارد و همه در صورت خرابی امکان تعویض قطعات آن به راحتی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تمامی فن های خارجی در بازار ایران، چینی است و یا با اسامی و برندهای اروپایی و آسیایی در چین تولیدشده است. به گفته محمد زاده قیمت فن های ایرانی در هر مدل و برندی تا حدود 200 هزار تومان از مشابه خارجی اش ارزان تر است.

وی با برشمردن ویژگی های یک فن کوئل خوب گفت: یک فن خوب علاوه بر کم صدا بودن باید گرمادهی خوبی نیز داشته باشد.

وی افزود: فن های تولیدی ایران به دلیل اینکه از کوئل های مسی که قابلیت تبادل حرارتی بالاتری دارد ساخته می شود، از نوع خارجی بهتر است. به گفته محمد زاده در فن کوئل های خارجی از کوئل و پره های آلومینیومی استفاده می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×