menu

ثبت آگهی رایگان

آجر نمای نسوز

آجر-نمای-نسوز

گروه بازار ساختمان :آجر از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که توسط بشر برای ساخت و نمای خانه مورد استفاده قرارگرفته است. زیبایی آجر و الگوهای حاصل از فرم های آجرچینی باعث خلق آثاری شده که اصالت ، معنویت و هویت فرهنگی هر جامعه را به نمایش می گذارد و با وجود گذشت قرون متمادی هنوز کهنه نشده و همواره زیبا هستند. ساختمان های آجری همراه با زمان به پیش می روند و مانند یک اثر هنری ترکیب بدیعی از سلیقه های متنوع معماران خود را به نمایش می گذارند و آجر به عنوان یک عنصر زیبا و قابل انعطاف در دستان مهندسین معمار موجب خلق آثاری زیبا و ماندگار در عرصه معماری مدرن شده و روح اصالت و زندگی را در ساختمان های امروزی می دمد.در دوران معاصر در بین آجرها ، آجرنسوز توانسته بازار خوبی برای خود رقم بزند.

آجرنسوز نوعی آجر است که از خاک های چینی و نسوز تولیدشده و با ساختار مولکولی متراکم و ظریف در دمای بالای ???? درجه سانتی گراد ساخته می شود و همان طور که از اسم آن برمی آید این آجر با مقاومت حرارتی بالایی که دارد در کوره ها و پاتیل ها و عایق کاری صنعتی کاربرد فراوان دارد. در ادامه مطالب کالای برتر نشریه ، در این شماره بازار آجرنسوز را مورد بررسی قرار می دهیم. لازم به ذکر است که نظرات مطرح شده از سوی مصاحبه شوندگان الزاماً نظرات پیام ساختمان نیست و از نظرات موافق یا مخالف جهت چاپ در نشریه استقبال می کنیم.

مقاومت حرارتی بالا

مهدی صباغی ، کارشناس صنایع در مورد کاربرد و مزایای استفاده از آجرهای نسوز به پیام ساختمان گفت: آجرهای نسوز به دلیل مقاومت حرارتی بالا ، در پوشش درونی کوره های صنعتی استفاده می شود. آجرهای نسوز انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع ماده استفاده شده در ترکیبات آنها ، گستره های مختلفی را تحمل می کنند. وی در خصوص مزایای این نوع آجر گفت: به دلیل پخت بالا در کوره، در زمستان و تابستان عایق مناسبی جهت ساختمان ها می باشد. همچنین به دلیل نبود ناخالصی در مواد مصرفی آنها و پخت بالای آنها در کوره، شوره نمی زند، ترک خوردگی و پوسیدگی پیدا نمی کند و از زیبایی خاصی برخوردار است.

صباغی ادامه داد: چون در تولید این آجرها فقط از خاک معدنی استفاده می شود و مواد دیگری مانند اُخرا و رنگ مصنوعی به آن اضافه نمی گردد و رنگ آنها در اثر پخت در کوره ایجاد می شود، لذا در اثر مرور زمان رنگ پریدگی پیدا نمی کند و رنگ ثابتی خواهد داشت.وی ادامه داد: این آجر بعد از استفاده در نمای ساختمان، ریزش پیدا نمی کند و به دلیل جذب مناسب آب در این نوع نماها، بعدازاینکه نمای ساختمان به اتمام رسید، آجرها کنده نمی شوند. ضمن اینکه به دلیل تنوع در رنگ آنها (در نوع انگلیسی 5 رنگ و در نوع شاموتی 3 رنگ)، می توان به صورت تک رنگ و یا ترکیبی استفاده کرد.

بهره گیری از تکنولوژی روز

یکی از مسئولان شرکت آجرنسوز سهیل به پیام ساختمان گفت: این شرکت در راستای تولید محصولاتی باکیفیت و با بهره گیری از تکنولوژی روز در زمینه پخت و استفاده از کوره های شاتل و تونلی در فرایند تولید امروز به عنوان تولیدکننده محصولات خاص و باکیفیت در زمینه آجرنسوزهای ساختمانی شناخته شده است . وی افزود: انواع محصولات این شرکت شامل؛ آجرهای سفید، طوسی ،آجرهای شاموتی زرد ،آجرهای قرمز ،آجرهای مشکی، قهوه ای و آجرهای کف می باشد.

این فعال بازار آجرنسوز در مورد رنج قیمت برخی از محصولات شرکت متبوعش گفت: به تناسب ابعاد، قیمت ها متفاوت است مثلاً آجرنسوز 5/5×24 قرمزرنگ هر عدد 510 تومان است که حدود 72 عدد آن یک مترمربع را شکل می دهد یا آجر 7×30 قرمزرنگ هر عدد 870 تومان است که حدود 42 عدد آن یک مترمربع می شود . یا آجر 7×20 قرمزرنگ هر عدد 630 تومان عرضه می شود که حدود 61 عدد آن یک مترمربع است .

بدون نیاز به تعمیر و مرمت

یکی از عرضه کنندگان آجر پلاک نسوز کیان در مورد مزایای این برند گفت: آجرهای پلاک نسوز کیان در ابعاد 27×55×220 میلی متر، 27×220×70 میلی متر و 27×310×70 میلی متر تولید می شود.این آجرها به دلیل خاصیت های تکنیکی ممتازشان می توانند به طور مطمئن در نماهای خارجی ساختمان های جدید و بازسازی شده برای سال های سال بدون نیاز به تعمیر و مرمت استفاده شوند و بافت و رنگشان هماهنگ با طبیعت است. وی افزود:آجرهای پلاک هوای مؤثر را در نواحی داخلی و خارجی ایجاد می کنند.همچنین این آجرها در ساخت نماهای خارجی جدید، می توانند به سادگی با مواد متنوع و محصول هایی همچون سنگ چوب و کامپوزیت ترکیب شوند. ضمن اینکه این آجرها موجب راحتی و زیبایی برای تمام محیط ها اعم از مراکز تجاری، هتل ها، منازل مسکونی و مراکز دولتی می شوند. وی خاطرنشان کرد: آجرهای پلاک نسوز دارای 2 رنگ متنوع و انتخاب بافت هستند.

آجر ایرانی برای ایرانی

محمدعلی زراندوز، مدیرعامل شرکت آجر نیک در مورد محصولات شرکت فوق به پیام ساختمان گفت:آجرها و تمام ماشین آلات این کارخانه عمدتاً ساخت ایران می باشد و محصولات این کارخانه با توجه به دارا بودن مزیت هایی همچون چسبندگی مناسب با انواع ملات ها، ثبات رنگ تحت هر شرایط ، استحکام در برابر سرما ،گرما ، ضربه ،سایش و همچنین با رعایت استانداردهای خاص و با تلرانس مجاز تولید و در بسته بندی های منظم به بازار عرضه می گردد.وی در مورد رنج قیمت برخی از محصولات تولیدی شان گفت: آجرنسوز40×10قرمز هر عدد 2 هزار تومان و مشکی و قهوه ای این ابعاد 2500تومان و ابعاد 5/5×24 مشکی و قهوه ای سوخته آن 900 تومان و ابعاد 30×7 مشکی و قهوه ای آن هزار و 350تومان عرضه می شود .

انواع مرغوبترین مواد اولیه

محسن امیری ، عرضه کننده محصولات نسوز در مورد برند پرفروش خود گفت: گـروه بین المللی کارخانه ها فرآورده های نسوز آذرخـش قـم با استفاده از مرغوب ترین مـواد اولیه موجود در کشـور به منظور تأمین نیـازهای روزافزون صنعت ساختمان به انواع فرآورده های نسوز و آجرنمای نسوز ، در حال حاضر بزرگ ترین تولیدکننده انواع فرآورده های نسـوز نماهای ماندگار ساختمان باکیفیت عالی و قابل رقابت با مشابه خارجی در سطح خـاورمیـانه است و تنها تولیدکننده انواع آجرنسوز صفحه ای تزئینی در ابعاد بزرگ در کشور است. وی بزرگ ترین ویژگی های محصولات این برند را تنوع رنگ و طرح همراه با کیفیت ماندگار عنوان کرد.

آجرنما با رنگ طبیعی

علی تفرشی ، عرضه کننده در مورد آجرنماهای نسوز منتخب خود به پیام ساختمان گفت: مجموعه کارخانه های دانیال و تینا سفال، نسل جدید آجرنما با رنگ طبیعی را به روش تونلی تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند. وی افزود: این شرکت 33 نوع محصول مختلف را با بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید می کند. آجرنمای تولیدی در مجموعه کارخانه ها دانیال و تینا سفال با انواع سبک های معماری و طراحی داخلی سازگار بوده و تنوع بالای محصولات، این امکان را به طراحان می دهد تا معماری و نمای داخلی و خارجی ساختمان را بر اساس سلیقه مشتریان طراحی کنند.

آجری با رنگ طبیعی سنگ های خردشده

مسعود رایگان، عرضه کننده محصولات آجرنسوز در مورد برند منتخب خود به پیام ساختمان گفت: آجرنمای اسعدی تولیدکننده انواع آجرنمای مرغوب و استاندارد با انواع اندازه ها و رنگ های زرد و قرمز با استفاده از رنگ های طبیعی سنگ های خردشده است و مشخصات یک محصول خوب و باکیفیت را می توان در این برند دید.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×