menu

ثبت آگهی رایگان

کامپوزیت

کامپوزیت

کامپوزیت

کامپوزیت در پوشش نما، بام، سقف های کاذب، نرده ها و حصارها، در و پنجره، اسکلت ساختمان، دکور و پارتیشن بندی سازه های داخلی و لوازم سرویس بهداشتی مانند وان، سینک و... کاربرد دارد، اما به طور جزئی تر از موارد مهم مصرف کامپوزیت می توان به کامپوزیت آلومینیومی اشاره کرد که شکل پذیری بالا و پردازش آسانی دارد و در معرض سرما و گرما مسطح باقی می ماند. علاوه بر این، مهم ترین ویژگی کامپوزیت آلومینیومی ضد حریق بودن آن است.
میلگردهای کامپوزیتی از دسته کامپوزیت های پلیمری بوده و ازجمله مواد غیرفلزی مقاومی هستند که خواص مهمی چون استحکام کششی زیاد و مقاومت در برابر خوردگی دارند و کاربردشان در مناطق سردسیر بیشتر است. همچنین جایگزین مناسبی برای آرماتورهای فولادی بوده و در بناهای ساحلی کاربرد وسیعی دارند.تیرها و پانل های کامپوزیتی با زمینه پلیمری ویژگی هایی چون قدرت، استحکام، سبکی، قابلیت چرخش و جابه جایی مناسبی دارند و همین طور در جذب انرژی های داخلی ساختمان نقش مهمی دارند و به عنوان مستحکم ترین مصالح ساختمانی می توانند جایگزین فولاد، بتن و چوب شوند.ه این پانل ها در برابر توفان و نفوذ حشرات به داخل ساختمان مقاوم اند و از ایجاد شکاف و تیرگی در دیوار خانه های پیش ساخته جلوگیری می کنند، علاوه بر این مواد کامپوزیتی در برابر ارتعاشات زلزله عملکرد بهتری نسبت به سایر مواد و مصالح دارند و بهترین گزینه جهت مقاومت سازه در برابر لرزه هستند.در ادامه مطالب کالای برتر نشریه ، در این شماره بازار کامپوزیت را مورد بررسی قرار می دهیم. لازم به ذکر است که نظرات مطرح شده از سوی مصاحبه شوندگان الزاماً نظرات پیام ساختمان نیست و از نظرات موافق یا مخالف جهت چاپ در نشریه استقبال می کنیم.

سبک ،مقاوم،شکل پذیر

مجتبی امیری،کارشناس فروش در مورد مزایای مصالح کامپوزیت به پیام ساختمان گفت:سبکی اولین مزیت کامپوزیت است و هزینه های ساختمان را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد و در زمینه مقاومت در برابر زلزله اهمیت فراوانی دارد و در مقایسه با آجر و سیمان 50 برابر سبک تر است. وی افزود:کامپوزیت علیرغم سبکی، مقاومت بالایی دارد و انواع فشارها و ضربه ها را جذب کرده و در برابرشان مقاومت می کند.
امیری ادامه داد:یکی از ویژگی های کامپوزیت مقابله با خوردگی و رطوبت است که هزینه های تعمیر و نگهداری را تا حد قابل توجهی پایین آورده است و به علت عدم پوسیدگی ازنظر بهداشتی هم مطمئن تر بوده و نگرانی از تجمع میکروب ها را به حداقل می رساند. همچنین کامپوزیت ها در محیط های باز، کاربردهای شیمیایی و سایر شرایط محیطی و دمایی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند.وی تأکید کرد: یکی از ویژگی های مثبت کامپوزیت شکل گیری و انعطاف پذیری بالا و تنوع آن در مصارف گوناگون است که با هزینه ها و امکانات کمی قالب گیری می شوند و به طراحان برای خلق اشکال پیچیده آزادی عمل فوق العاده ای می دهند.

مقاوم در شرایط جوی

محمدی، فروشنده ورق های کامپوزیت شرکت آرته تدبیر به پیام ساختمان گفت: شرکت ما ارائه کننده انواع ورق های کامپوزیت آلومینیوم (ژاپنی-چینی-امریکایی و ...) در ایران است.این محصولات از نظر سبکی وزن، تنوع و شکل پذیری، استحکام و طول عمر بالا، ضدضربه، ضد حریق، عایق صداگیر، ضد آب و بدون نیاز به شستشو و مقاومت رنگ در شرایط مختلف جوی در نوع خود بی نظیر است.برندهای این شرکت شامل آلوباند (تحت لیسانس امریکا)آلوبوند (چین تحت لیسانس سوئیس)هیوندای (کره)آلوتایل (چین)آلکوبست (چین)آلوبست (چین)گودسنس (چین) سارای (ترکیه) و آلکونام است.

سازگار با محیط زیست و عاری از گازCFC

رامین روحانی،مدیرعامل شرکت پایدار سازه رادمان به پیام ساختمان گفت: : با توجه به اهمیت جدول زمان بندی در پروژه های ساختمانی و تأخیری که به دلیل عملیات گچبری به روش سنتی در زمان تحویل پروژه ها به وجود می آید ،طولانی ترین زمان صرف مرحله نازک کاری و ظریف کاری خواهد شد و قطعاً این مسئله برای مهندسین محترم بسیار حائز اهمیت می باشد لذا یکی از مهم ترین ویژگی های کامپوزیت ها اجرا در کوتاه ترین زمان است .وی افزود: با توجه به کیفیت در تولید و دانسیته بسیار بالای محصولات امکان اجرای نور مخفی در کمترین زمان و بدون نیاز به رابیتس کاری ،گلوئی و حاشیه سقف جایگزین گچبری سنتی، قرنیز کف جایگزین سنگ و چوب، کیت کامل ستون جایگزین سنگ ،کیت کامل قاب در و پنجره جایگزین چوب یا گچ ،ابزارهای باریک و تخت قاب سازی بر روی دیوار جایگزین گچ بری سنتی ،گل سقف یا حاشیه لوستر ،قطعات دکوراتیو،نرده ،دیوار سنگی و کتیبه های دیواری فراهم گردیده که می تواند نقش به سزایی را در طراحی و زمان تکمیل پروژه ایفا نماید.
روحانی ادامه داد: از دیگر ویژگی های محصولات کامپوزیت می توان به سبک بودن با قابلیت نصب سریع و آسان، مقاوم در برابر رطوبت و حرارت ،قابلیت رنگ پذیری به دفعات توسط انواع رنگ ها ،قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح ، عدم تغییر فیزیکی یا ترک با گذشت زمان ،تنوع بالا در طرح ، ظرافت،کیفیت ،قیمت ایده ال و شباهت این نوع محصولات به گچبری های سنتی اشاره کرد که شرکت آذران کامپوزیت اولین و تنها تولیدکننده این نوع محصولات در ایران است که از کارخانجات گروه آذران پلاستیک می باشد با توجه به تیراژ تولیدات خود که سازگار با محیط زیست و عاری از گاز CFC می باشد مشکل نداشتن موجودی ، زمان تأمین کالا و قیمت بالای تمام شده همانند شرکت های واردکننده را برطرف نموده و شرکت پایدار سازه رادمان تنها نماینده فروش در تهران به همراه تیم های مجرب جهت نصب و اجرا در خدمت مشتریان محترم می باشد.

محصولاتی که مشابه داخلی ندارد

موسوی، مدیر فروش شرکت بازرگانی طلوع - واردکننده انحصاری "ورق آلوسویس باند"- به خبرنگار پیام ساختمان گفت: ورق های ما دارای 10 سال بیمه و 15 سال وارانتی است که از چین وارد می شود اما تحت لیسانس کشور سوئیس می باشد. وی افزود: بیشتر ورق های موجود در کشور توسط چین و تحت لیسانس کشورهایی نظیر آمریکا، سوئیس، ژاپن و کره تولید می شود، موسوی با اشاره به اینکه کیفیت ورق های ما باعث شده تا از 100 درصد بازار کامپوزیت، حدود 40 درصد آن را در اختیار بگیریم،خاطرنشان کرد: "ورق های آلوسویس باند" به خاطر 15 سال وارانتی که قابلیت تعویض دارد، با استقبال خوبی مواجه شده و مشابه داخلی ندارد.

تنها دارنده نشان استاندارد

سجاد مرتضوی، مدیرعامل شرکت پاراب - تولیدکننده کامپوزیت های آلومینیومی- به پیام ساختمان گفت: ما تنها تولیدکننده داخلی هستیم که نشان استاندارد داریم. ضخامت ورق های تولیدی ما نیم سانتیمتر و آلیاژهای آن 3003 است. همچنین پلی اتیلن مصرفی ما در ساخت ورق کامپوزیت آلومینیومی 100 درصد خالص است و هیچ ضایعاتی در آن وجود ندارد و در نتیجه استحکام کششی و خمشی ما بالای 12 میلی متر بر نیوتن است.وی ادامه داد: ما تنها شرکتی هستیم که گواهی استاندارد در کشور و 20 سال ضمانت محصولات داریم و تنها ماده ای که وارد می کنیم، فویل آلومینیومی رنگ شده است. مرتضوی خاطرنشان کرد: ما چون گواهی استاندارد داریم ، مجبور هستیم هرماه ورق را به آزمایشگاه متالوژی بفرستیم تا پس از انجام آزمایشات و ارسال گزارش به سازمان استاندارد، گواهینامه استاندارد، مجدداً تأیید شود.
یکی از فروشندگان کامپوزیت نما الکونام در مورد این محصولات به پیام ساختمان گفت: محصولات این شرکت دارای کیفیت و قیمت مناسب با 15 سال گارانتی و بیمه نامه داخلی می باشد و تمام ویژگی های یک ورق کامپوزیت مناسب اعم از مقاومت ،خمش پذیری ،شکل پذیری ،رنگ پذیری، استحکام و طول عمر بالا، ضدضربه، ضد حریق، و عایق صداگیر را دارد.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×