menu

ثبت آگهی رایگان

مزایای گچ بری پیش ساخته

مزایای-گچ-بری-پیش-ساخته

گروه معماری و دکوراسیون: گچبری پیش ساخته از ابتدای ورود به ایران تاکنون راه پر فراز و نشیبی را طی کرده و تحول شگرفی در آن به وجود آمده است و سبک های گوناگونی را در کارنامه وجودی خود دارد،همانند: سبک غربی اروپایی، سبک شرقی، سبک ایرانی و سبک اسلامی. امروزه با پیشرفتی که در این حرفه حاصل شده دست همگان را در دست یابی به آنچه در زمینه دکور گچبری مورد انتظار است باز گذاشته است اما چیزی که جای تأسف است اینکه ذهنیت عموم از گچ بری پیش ساخته همان چیزی است که در ابتدای تولد این صنعت (تکثیر)وارد ایران شده و بسی از انصاف به دور است که این گونه تصور شود.

مزایای گچبری های پیش ساخته

با استفاده از این محصولات دیگر نیازی به رابیتس کاری ، میلگرد کشی و جوشکاری نمی باشد و با کمترین هزینه اجرا می شود . از دیگر ویژگی های این محصول: وزن بسیار سبک ،مقاوم در برابر حرارت و برودت عایق صوت،حمل ونقل آسان، قابلیت ترمیم پذیری، عدم ترک خوردگی یا تغییر رنگ با گذشت زمان، قابلیت عبور تجهیزات ساختمانی مانند کابل ، لوله ، سیم و... نصب سریع و آسان در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون جابه جایی در وسایل مورد نظر، قابلیت نورپردازی و رنگ پذیری فوق العاده سریع پلاستیک و اکریلیک است.
در ادامه سلسله گزارش های پیام ساختمان تحت عنوان کالای برتر ، در این شماره بازار گچبری های پیش ساخته را مورد بررسی قرار داده ایم،با ذکر این نکته که مطالب عنوان شده نظرات مخاطبان بوده و پیام ساختمان از چاپ نظرات موافق و مخالف استقبال می کند.

دقت و ظرافت طرح های گچبری پیش ساخته

احمد خوش بین، کارشناس تولید در مورد مزایا و عیوب گچ بری های پیش ساخته به خبرنگار پیام ساختمان گفت: اگر یک واحد مسکونی در حال استفاده یا در مجتمع مسکونی باشد که محیط آن تمیز است، نمی توان به سادگی در آن گچ کاری کرد چرا که محیط زندگی را کثیف کرده و اعتراض همسایگان را در بر خواهد داشت . وی افزود: برای انجام بعضی کارها مثل نقاشی در منازلی که مبله است معمولاً با جابه جایی اثاثیه از اتاقی به اتاقی دیگر یا جمع کردن آنها در وسط پذیرایی اقدام به انجام کار می کنند درحالی که برای اجرای گچبری پیش ساخته به جمع کردن وسایل نیازی نیست .
خوش بین ادامه داد: برای انجام یک دکور گچبری بر روی سقف در حالت گچکاری ،گچکار فقط به چسبندگی گچ اکتفا می کند بالأخص که دیوار یا سقف رنگ شده باشد ولی گچبری پیش ساخته با چسب های مخصوص و میخ یا پیچ در جای خود محکم گردیده و دارای استحکام بسیار بالایی است.
این کارشناس تولید گفت: برای انجام یک دکور گچبری بر روی سقف در حالت گچکاری ، با داشتن اسکلت فلزی و گذاشتن وقت طولانی ، شکل نهایی حاصل می شود که هر دو یعنی اسکلت بندی فلزی و کار طولانی گچکار مستلزم هزینه های زیاد است حال آنکه در گچبری پیش ساخته استحکام لازم و شکل کلی از ابتدا روی مورد وجود دارد ،بنابراین قیمت آن خیلی کمتر از اجرای دستی آن است . از مزیت های دیگر این محصول می توان به دقت و ظرافت طرح های گچبری پیش ساخته اشاره کرد، البته تولیدکننده هایی که از طرف هنرمندان اصیل پشتیبانی می شوند نه آن هایی که از روی مدل های دیگران کپی برداری می کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از معایب گچبری پیش ساخته ثابت بودن طرح های آن است و استفاده کننده باید یکی از آنها را انتخاب نماید،افزود: گچبری پیش ساخته در سطوح غیر تخت و غیر صاف عملکرد ضعیفی دارد.

زیبایی ، سبکی و سرعت اجرا

سعیدی، کارشناس فروش شرکت مرصوص بنیان نواندیش در مورد گچ بری های پیش ساخته به پیام ساختمان گفت: این ابزارها محصولاتی هستند که جایگزین گچ بری های سنتی محسوب می شوند. وی افزود: از آنجایی که بیشتر ساختمان های کنونی توسط انبوه سازان ساخته می شوند و یکی از اولویت های این انبوه سازی سرعت بالا است، این ابزارهای پیش ساخته علاوه بر زیبایی و سبکی سریع اجرا می شوند. سعیدی ادامه داد: این ابزارها شامل قاشقی و گل های سقفی بسیار زیبا و همراه با جزئیات هستند و قیمت آن به صورت متراژی و بر اساس ظرافت طرح محاسبه می شود . وی در مورد رنج قیمت این گچ بری ها گفت: اندازه این گچ بری ها 2 متر و 40 سانتی متر است و قیمت آنها از 12 تا 80 هزار تومان متغیر است.

100درصد ضد آب 100درصد ضد حریق

حسینی نماینده فروش محصولات شرکت پارس صبا نما در مورد این شرکت گفت: این شرکت وارد کننده و مجری انواع سقف های کاذب و دیوارهای کاذب از نوع کناف (گچبرگ) ...و همچنین تنها وارد کننده گچبری و نور مخفی از جنس گچ پلیمری در ایران می باشد. نور مخفی های آماده این شرکت محصول مالزی و 100درصد بدون خرابی و بدون نیاز به رابیتس کاری و جوشکاری و تماما با زیر سازی گالوانیزه کناف اجرا می شود.از مزایای این سیستم می توان : 100درصد ضد آب ،100درصد ضد حریق ، نصب بسیار آسان (سالن 100 متری فقط 2 روز) خشک بودن (بلافاصله پس از نصب می توان آن را رنگ آمیزی نمود) تنوع بسیار بالا و زیبایی آن به صورتی که هیچ تفاوتی با ابزار دستی ندارد را نام برد.

امکان طراحی مطابق با سلیقه مشتری

یکی از نمایندگان شرکت دانشوران صنعت اصفهان(سهامی خاص) در مورد تولیدات این شرکت به پیام ساختمان گفت: این شرکت برای اولین بار در کشور اقدام به تولید سقف های تزئینی ، با نام تجاری سپاهان سقف از جنس PVC نموده است . که از مزایای محصولات تولیدی این مجموعه می توان به سبک بودن، امکان طراحی مطابق با سلیقه مشتری ،تنوع در ابعاد و الگوها، متناسب با المان های فرهنگ اسلامی- ایرانی ، امکان نصب آسان و در حداقل زمان(کمتر از یک ساعت ، قابلیت جابه جایی پس از نصب و عدم نفوذ رطوبت اشاره کرد.

کیفیت بالا و تنوع طرح در محصولات ایرانی

احسان میر اعلمی ، انبوه ساز با بیان این مطلب که بیشتر محصولات دکوراتیو و گچ بری های پیش ساخته تولید ایران از کیفیت و تنوع طرح های خوبی برخوردار هستند، به پیام ساختمان گفت: بنده از دو برند شرکت امرات پایتخت و شرکت افراشته گستران که هر دو عرضه کننده انواع گچ بری و قرنیزهای پیش ساخته از جنس پلی یورتان و پلی استایرن جهت استفاده در داخل و خارج از ساختمان هستند.

جایگزین مناسب برای گچبری های سنتی و مدرن

عاملی ، انبوه ساز با حمایت از گچبری های پیش ساخته پلیمری گروه اکسون به پیام ساختمان گفت: این محصولات جایگزین بسیار مناسبی برای گچبری های سنتی و مدرن باکیفیتی بسیار عالی هستند که با وزن فوق سبک و مقاومت بالا توانسته است بازار ساخت وساز امروز را در اختیار بگیرد. وی برخی از ویژگی های این محصول را وزن بسیار سبک ، مقاومت و کیفیت بسیار عالی ، سرعت بالا در نصب ، تنوع بالا در طرح های مختلف ، اجرا به صورت نور مخفی بدون نیاز به رابیتس بندی و بدون هزینه های اضافی ،مقاوم در برابر رطوبت، سرما و گرما ، بازسازی و تغییر دکوراسین داخلی بدون نیاز به تخریب ،رنگ پذیری فوق العاده جهت ایجاد هارمونی با دکوراسیون ، دوام، عدم ایجاد تابیدگی و ترک در محصول عنوان کرد.
در جدول زیر قیمت برخی از انواع گچبری پیش ساخته جهت اطلاع مخاطبان آمده است:



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×