menu

ثبت آگهی رایگان

گچ ساختمانی

گچ-ساختمانی

گروه ساخت وساز: گچ از جمله مصالحی است که در صنایع ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به علت ویژگی هایی که دارد از زمان های قدیم در امر ساختمان سازی مورد مصرف داشته است. همچنان که در بناهای دوران صفویه گچ نقش مؤثری داشته و گچ بری های بسیار زیبایی از آن دوران باقی مانده است.
گچ به علت خواص خود از اولین قدم در ایجاد یک بنا که پیاده کردن حدود زمین می باشد تا آخرین مراحل بنا که سفیدکاری و نصب سنگ است، مورد نیاز بوده و حتی در نقاشی ساختمان هم از گچ استفاده می نمایند.
گچ از پختن و آسیاب کردن سنگ به دست می آید. سنگ گچ از گروه مصالح ساختمانی کلسیم دار است که به وفور در طبیعت یافت می شود و تقریباً در تمام نقاط روی زمین وجود دارد و از لحاظ فراوانی در طبیعت در ردیف پنجم می باشد.
در ایران هم تقریباً در تمام نقاط کشور مخصوصاً مناطق مرکزی کشور، اطراف تهران ، جاجرود و آذربایجان یافت می شود.
در ادامه سلسله گزارش های پیام ساختمان با عنوان «کدام کالای ساختمانی برای شما مناسب تر است» به سراغ تولیدکنندگان رفته و گزارشی تهیه کرده ایم که در زیر می آید. البته لازم به ذکر است که اظهارات مصاحبه شوندگان الزاماً نظر مدیران نشریه نیست و ما صرفاً انعکاس دهنده نظرات برای قضاوت راحت تر مخاطبان هستیم.

قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح

بهاره نیک سیرت، سرپرست فروش شرکت سنگر گچ ساوه به پیام ساختمان گفت: با توجه به در دسترس بودن بهترین و غنی ترین منابع و معادن سنگ گچ منطقه حدود سه دهه فعالیت در زمینه تولید گچ داریم.
وی افزود: شرکت ما سابقه ای درخشان در زمینه تولید انواع گچ از جمله گچ طلایی (گچ سفیدکاری )، گچ و خاک ، گچ گیپتون ، گچ پاششی ،دیوار گچی 8 و 10 سانتی دارد و روزانه 1200 تن گچ پودری و 1500 متر پنل های گچی تولید می کند و توانسته است به بازار هدف خود که همان شرکت های ساختمانی و پیمانکاران و مصالح فروشان می باشد، دسترسی یابد.
نیک سیرت به دیگر محصولات گچی شرکت اشاره کرد و افزود: علاوه بر محصولات پیشین اقدام به تولید محصول جدیدی به نام سوپر گچ میکرونیزه نموده ایم که برای کارهای فانتزی ،گچ بری ، کشته کاری و سفیدکاری مناسب می باشد. وی اضافه کرد: گچ پاششی نیز محصولی است که به وسیله دستگاه با سرعت بسیار بالا و دورریز بسیار کم اجرا می گردد. این گچ مقاومت بسیار بالا در مقابل رطوبت دارد و عایق حرارت و صدا می باشد و گیرش این گچ در کوتاه ترین زمان بین 2 تا 3 ساعت انجام می پذیرد. همچنین این گچ قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح از جمله بلوک سیمانی، تری دی پنل، هبلکس و سطوح دیگر را دارا می باشد.
وی در پایان با بیان اینکه یکی دیگر از مهم ترین محصولات شرکت دیوار های گچی می باشد، مزایای استفاده از دیوار های گچی را به شرح زیر بیان کرد: 1- ارزانی: با در نظر گرفتن کلیه هزینه ها تا مرحله نقاشی شامل قیمت مصالح ، حمل ، ملات ماسه ، سیمان ، گچ و دستمزد استادکار قیمت هر مترمربع دیوار گچی تقریباً 50 درصد ارزان تر از محصول مشابه می شود.
2- سبکی: وزن هر مترمربع دیوار گچی سنگر گچ تقریباً 78 کیلوگرم است که در مقایسه با دیگر مصالح تقریباً 60 درصد سبک تر است.
3- سرعت اجرا : یک استاد کارمی تواند به طور متوسط روزانه 60 مترمربع دیوار گچی را نصب نماید ، درحالی که برای نصب مصالح دیگر به یک استادکار و دو کارگر نیاز بوده و متوسط اجرا 30 مترمربع در روز است.
4- صرفه جویی در هزینه گچ و خاک: به دلیل آنکه پانل های دیوار گچی نیاز به گچ کاری ندارند و مستقیماً روی آن را نقاشی یا با کاغذدیواری پوشش می دهند یا کاشی کاری می نمایند که به دلیل عدم نیاز به گچ و خاک وزن کل دیوار به صورت چشمگیری کاهش می یابد.
5- کاهش هزینه ملات : درحالی که برای مصالح مشابه در هر متر تقریباً 30 کیلوگرم ملات ماسه و سیمان نیاز است ، برای هر مترمربع دیوار گچی 15 کیلوگرم ملات گچ و سریش با قیمت بسیار ارزان استفاده می شود.
6- افزایش فضای بیشتر در ساختمان: به دلیل آنکه در مصالح دیگر قطر دیوار 17 سانتیمتر و در اجرای دیوار گچی تقریباً 9 سانتیمتر است در نتیجه فضای مفید بیشتری خواهیم داشت.

گچ های استاندارد

سیامک آذری، مدیرعامل شرکت گچ هشترود مراغه به پیام ساختمان گفت: گچ سفیدکاری از جمله محصولات شرکت ماست که دارای استاندارد ملی به شماره 1-12015 می باشد و زمان گیرش اولیه 7 تا 8 دقیقه و مدت زمان گیرش ثانویه آن حدود 23 دقیقه می باشد. وی افزود: مقاومت فشاری این گچ N/mm 1/28و مقاومت خمشی آن حدود23N/mm است که در کیسه های پلی پروپیلن با وزن تقریبی 40 کیلوگرم و با نام تجاری سمنان هشترود به بازار عرضه می گردد .
وی ادامه داد: محصول دیگر ما گچ سفت کاری نام دارد. این محصول در سال 1370 به مرحله تولید رسید و تا کنون در بازار عرضه می گردد . زمان گیرش اولیه آن 7 تا 8 دقیقه و مدت زمان گیرش ثانویه حدود 22 دقیقه می باشد. همچنین مقاومت فشاری آن N/mm 87/27و مقاومت خمشی آن N/mm 77/22می باشد.
آذری در مورد بسته بندی این گچ هم گفت: این گچ در کیسه های پلی پروپیلن با وزن تقریبی 40 کیلوگرم و با نام تجاری خورشید هشترود به بازار عرضه می گردد.

ساخت 12 متر در 45 دقیقه

علی صدر، کارشناس فروش شرکت پانل سبک فردو نیز به خبرنگار ما گفت: شرکت ما پانل سبک گچی تولید می کند و این محصول توسط چند شرکت در کشور تولید می شود اما هر کدام خصوصیات خاص خود از جمله ضد حریق بودن، سبکی و ... دارد. وی افزود:پانل های تولیدی ما بیشتر با هدف سریع سازی و سبک سازی در دیوار های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین نمی توان از این محصول به منظور مقاومت در برابر آتش استفاده کرد. صدر ادامه داد: با این پانل ها می توان دیوار 12 متری را ظرف 45 دقیقه اجرا کرد. این محصول از کشور آلمان به ایران واردشده و دارای تأییدیه های آلمان است اما استاندارد داخلی هم نیاز است. وی خاطرنشان کرد: برخی محصولات دارای نشان استاندارد هستند اما برخی استاندارد ندارند. لازم به ذکر است قطر این دیوار ها 7، 5/7، 5/9، 5/12 و 5/15 می باشد.

گواهی نامه 9001 ISO

پیمان نیکبخت، مدیر روابط عمومی شرکت آذین گچ میانه نیز به خبرنگار ما گفت: شرکت آذین گچ با ظرفیت 1500 تن در روز فعالیت می کند و تمامی محصولات ما با استاندارد بالایی در کیسه های 40 و 50 کیلوگرمی عرضه می شوند.
وی افزود: با توجه به مشتری مداری شعار ما این است: کیفیتی که می توان به آن اعتماد کرد.ضمن اینکه خوشبختانه ما علاوه بر نشان ملی استاندارد، گواهی نامه 9001 ISO هم داریم.
نیکبخت در پایان گفت: از جمله گچ های تولیدی ما گچ خاک، گچ زیر کار، گچ مخصوص تاق اشاره کرد که بر طبق آزمایشات و آنالیزهای صورت گرفته سنگ گچ مورد استفاده در کارخانه دارای درجه خلوص 5/98 می باشد. شایان ذکر است محصولات ما هم اکنون در بازار داخلی و همچنین کشورهای همسایه نظیر کشور عراق و کشورهای آسیای میانه عرضه می گردند.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×