menu

ثبت آگهی رایگان

پارکت

پارکت

گروه معماری و دکوراسیون: پارکت، نوع نسبتاً جدیدی از کف پوش ساختمانی به خصوص برای فضاهای مسکونی و اداری است که این روزها به عنوان رایج ترین و مورد پسندترین کف پوش ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و در زمره بهترین پوشش ها برای کف ساختمان های مسکونی محسوب می شود که در این مورد تقریباً تمام کارشناسان دکوراسیون اتفاق نظر دارند.در ادامه سلسله گزارش های پیام ساختمان تحت عنوان کالای برتر ، در این شماره بازار این نوع کف پوش ساختمانی را مورد بررسی قرار داده ایم تا راهنمایی برای انتخاب بهتر محصولات توسط مخاطبان نشریه باشد.لازم به ذکر است مطالب عنوان شده صرفاً نظر مصاحبه شوندگان بوده و پیام ساختمان از چاپ نظرات موافق و مخالف استقبال می کند:

اصلی ترین انتخاب برای پوشش کف

علی مهری –کارشناس و نمایندگی انواع پارکت در مورد مزایا و معایب پارکت نسبت به موکت و سرامیک و موزاییک به پیام ساختمان گفت: در مقایسه پارکت با موکت طبق آمار منتشر شده توسط مؤسسات شستشوی فرش و موکت در ایالات متحده، بیش از یک سوم وزن موکت را گرد و خاک و غبار ته نشین شده در لابه لای پرز و تار و پود آن تشکیل می دهد. تصور کنید تنفس دائمی در چنین فضایی چقدر می تواند مضر باشد . وی افزود:پارکت از جنس چوب است و بدیهی است که استقامت آن در برابر ضربه و رطوبت از سرامیک خیلی کمتر است و به همین علت شرایط نگهداری خاصی را می طلبد، اما در کنار این امر دارای مزایایی است که انتخاب آن را توجیه می کند. به عنوان مثال خاصیت عایقی آن در برابر صدا و گرما بسیار بالاتر از سرامیک است. از دیگر مزایا آن نرم تر بودن آن است که برای بازی کودکان مناسب تر است و نیز هنگام برخورد اشیاء احتمال شکستن آنها را کاهش می دهد.
این کارشناس ادامه داد: سبک بودن پارکت، تنوع در رنگ بندی و طرح، قیمت های مختلف و متناسب آن با هر بودجه و سلیقه ای و مهم تر از همه این موارد صرفه جویی در زمان و سرعت در نصب، این محصول را به عنوان یکی از اصلی ترین انتخاب ها برای پوشش کف قرار می دهد . مهری گفت:ضد خش بودن، نسوز بودن، روکش نهایی و نظافت راحت پارکت را می توان یکی دیگر از مزایای استفاده از این پوشش زیبا نام برد.علاوه بر این، طرح ها و رنگ های متنوع آن موجب می شود، هر سلیقه ای آن را انتخاب کند.
وی افزود : یک پارکت خوب از 4 قسمت تشکیل شده است: لایه رویی که باعث عدم ایجاد هر گونه خراش، سایش و نفوذ رطوبت به مغز HDF می شود که میزان ضخامت این لایه استاندارد آن را برای استفاده های مختلف تعیین می کند.لایه دوم که همان نقش پارکت محسوب می شود و در طرح ها و رنگ های متنوع برای سلیقه های مختلف تولید می شود.لایه سوم HDF است که قسمت اصلی ساختمان پارکت می باشد و لایه پایینی که مانع نفوذ رطوبت و حشرات به داخل آن می شود.

کیفیت و قیمت مناسب با ضمانت نامه کتبی 10 ساله

نریمان صالحی پور، مدیرعامل شرکت درختان سبز آریا در مورد کف پوش های این شرکت به پیام ساختمان گفت: این محصولات در برابر سایش، خش، حرارت، موریانه و لکه مقاوم و دارای ویژگی آنتی باکتریال است. ضمن اینکه به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، در مناطق مرطوب همچون شمال و جنوب کشور قابل استفاده است.وی افزود:این کف پوش ها در طرح ها و رنگ های مختلف، متناسب با سلیقه ایرانیان، باکیفیت و قیمت مناسب و همراه با ضمانت نامه کتبی 10 ساله است . ضمن اینکه به دلیل پوشیده بودن سطح این نوع کف پوش ها با رزین ملامین، تمیز کردن آنها به سادگی توسط جاروهای برقی و دستی قابل انجام است.

پارکت های تایوانی گارانتی ندارند

مهدی رضایی ، عرضه کننده برند های مختلف وارداتی ، در مورد قیمت نصب پارکت به خبرنگار ما گفت: قیمت پارکت هر چه باشد هزینه ای جداگانه برای نصب آن مطالبه می کنند، یعنی قیمتی را قیمت پایه می نامند و بعد متناسب با مواد به کاررفته آن را بالا و بالاتر می برند. قیمت پایه همیشه حداقل هزینه است و شما باید بهای تمام هزینه های جانبی را هم پرداخت کنید.
وی به گارانتی پارکت های موجود در بازار اشاره کرد و افزود: پارکت ها اگر از کمپانی های معروف خارجی باشند ،گارانتی دارند که جدی است و شامل اما و اگرها نمی شود. معمولاً این گارانتی ها پنج ساله هستند، یعنی صاحب مغازه به جنس این قدر اعتماد دارد که برای پنج سال آن را گارانتی کند اما پارکت های تایوانی گارانتی ندارند. رضایی ادامه داد: جالب ترین نوع گارانتی مربوط به پارکت های ساخت کشور مالزی است که 10 و حتی 15 سال گارانتی دارند.

طبیعت را به خانه خود بیاورید

سید علی طیبی ، عضو هیئت مدیره شرکت پارفیکا در مورد پارکت ها می گوید : این محصول تمام مزایای خوب یک کالای ماندگار را دارد اما دوام این محصول به محل نصب ،نوع نصب و دقت در نصب بستگی دارد. اگر کسی علاقه مند به طبیعت است و به نوعی می خواهد فضای طبیعت را به خانه بیاورد نگاهی به این محصول داشته باشد. وی رنج قیمت هر مترمربع این کالا را از 30 تا 80 هزار تومان عنوان نمود.

خریداران چه می گویند

فرهاد امیدوار ، خریدار پارکت در مورد برند انتخابی خود گفت : من تمام محصولات مورد نیاز کف پوش و پارکت را از اوهانیان تهیه می کنم زیرا تمام محصولات این شرکت دارای برند جهانی هستند و مهم ترین خصوصیات آنها طرح و رنگ هماهنگ با دکوراسیون ایرانی است.وی افزود:چون تولید ایران بود ترجیح دادم از محصول داخلی استفاده کنم .
احمد نبوی - خریدار، در مورد برند منتخب خود گفت: بنده یک انبوه ساز هستم و قیمت متعادل و کیفیت مصالح را در نظر می گیرم ، بنابراین از محصولات آرام دکو استفاده می کنم چون گارانتی و خدمات خوبی برای قبل و بعد از نصب ارائه می دهند، ضمن اینکه تنوع و دوام محصولات این شرکت مثال زدنی است.
در ادامه قیمت چند نوع پارکت ایرانی و خارجی با هزینه نصب جهت اطلاع مخاطبان آمده است:



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×