menu

ثبت آگهی رایگان

بلوک سبک

بلوک-سبک

یکی از مصالحی که تکنولوژی آن در کشور ما در حال پیشرفت است، بلوک های سبک می باشد. استفاده از این بلوک ها به دلیل مقاومت بالا، سبکی، افزایش سرعت اجرا، کاهش هزینه های جانبی و چندین فاکتور دیگر روزبه روز افزایش می یابد. در ادامه سلسله گزارش های پیام ساختمان با عنوان «کدام کالای ساختمانی برای شما مناسب تر است» به سراغ تولیدکنندگان بلوک سبک رفته تا با معرفی فعالیت های شرکت ها، مخاطبان ما در خریدهای احتمالی آینده راحت تر دست به انتخاب بزنند. بدیهی است اظهارات مصاحبه شوندگان الزاماً منطبق با نظر مدیران نشریه نیست و ما صرفاً منعکس کننده هستیم. خسارت ها را جبران می کنیم
مجید حسنی، مدیر قطعات سیمانی پارسیان در رابطه با بلوک سبک واحد تولیدی اش به خبرنگار ما گفت: بلوک های سبک ما دارای ابعاد مختلف 20×40×7، 20×40×10، و20×40×20 است که با پوکه های معدنی قروه و تبریز تولید می شود.
وی با بیان اینکه محصولات ما در بازار کشور با نام بلوک های پوکه ای سبک شناخته می شوند، گفت: چنانچه در زمان تخلیه، شکستگی بلوک های بیشتر از حد متعارف باشد، ما حاضریم خسارت ها را جبران کنیم. به طور کلی حدود 2 درصد شکستگی متعارف است.

دستگاه های تمام اتوماتیک

سید رضا مدرسی، مدیرعامل شرکت مجتمع تولیدی مدرس هم دراین باره به خبرنگار ما گفت: بلوک سبک یکی از محصولات شرکت ماست. تنها کارگاهی هستیم که در کرمان از دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده می کند و ظرفیت تولید ما در هر شیفت 8 هزار قطعه بلوک است.
وی ادامه داد: در حال حاضر مقاومت فشاری بتن های ما در حدود 5/18 تا 19 است و درصدد هستیم که نشان سازمان ملی استاندارد را دریافت کنیم. ما از آب تصفیه شده برای ساخت و عمل آوری بلوک استفاده می کنیم.
وی با بیان اینکه تکنولوژی مورد استفاده ما متعلق به کشور ترکیه است، گفت: بلوک های تولیدی ما در سایزها و قیمت های مختلفی عرضه می شود. بلوک 20×50×15 با وزن 9/8 کیلوگرم تولید می شود. بلوک 20×50×10 که وزن آن 7 کیلوگرم است و بلوک 20×50×20، که 12 کیلوگرم وزن دارد و هر عدد بلوک 10 به مبلغ1250 تومان به فروش می رسد؛ بلوک 15، 1350 تومان عرضه می شود. و بلوک 20 به قیمت 1470 تومان در اختیار خریداران قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: قطعاً پول اولیه ای که برای خرید بلوک های ما داده می شود، بیشتر از بلوک های سفالی است اما بلوک های ما که بلوک پوکه ای نامیده می شود و برخی از آن به لیکا یاد می کنند، در فرآیند کار پرت ندارد. لازم به ذکر است بلوک های لیکا نیازمند مصالحی مانند چسب که باید برای برخی بلوک ها استفاده شود، نیستند و از مصالح بنایی رایج می توان برای اتصال بلوک ها استفاده کرد.

بالاتر از استاندارد

علیرضا عابدی، مدیر کارخانه هبلکس بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: بلوک های سبک هبلکس در دو نوع A.A.C و N.A.C.C که به معنای بتن های سبک هوادار اتوکلاوی و غیر اتوکلاوی است تولید می شود که ماهیت هر دو یکی است اما بتن های N.A.C.C فقط فرآیند خشک شدنش زمان بر است و حدود 48 ساعت طول می کشد. آن چیزی که شرکت ما تولید می کند AAC است که اختلاطی است از آهک، سیمان و سیلیس که مقداری پودر آلومینیوم با آن ترکیب می شود و به دلیل خارج شدن گاز هیدروژن، ایجاد تخلخل می کند؛ همانند آن چیزی که در پخت کیک ها انجام می شود، حدود 60 درصد قالب را پر می کنیم و در فرایند تولید و باد کردن 40 درصد بقیه آن پر می شود.
وی ادامه داد: شرکت ما تمهیداتی اندیشیده است که مقاومت را بالا می برد در عین اینکه وزن بلوک افزایش پیدا نکند. الآن مقاومت بلوک های ما 45 کیلوگرم در سانتی متر مربع است و تقریباً می توان گفت مقاومت بلوک های ما 10 کیلوگرم بالای استاندارد است. به دلیل اینکه ما یک اتحادیه داریم و به طور کلی 6 تولیدکننده بتن هبلکس هستیم که قیمت های ما یکسان است.

کارمان را تضمین می کنیم

مجید توانا، مدیرعامل شرکت آتی طرح، هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بلوک تولیدی شرکت ما به نانو بلوک معروف است و وزن بلوک های ما 600 کیلوگرم بر مترمکعب است یعنی هر مترمربع 60 کیلوگرم، از مهم ترین ویژگی های محصولات ما این است که مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در آن رعایت می شود.
وی خاطرنشان کرد: ما از یک سری مواد ریزدانه استفاده می کنیم و به خاطر اینکه از مواد مختلف در آن استفاده می کنیم، اسمش را نانو بلوک گذاشته ایم و وجه نانویی آن بارز نیست. هر مترمکعب محصول ما به قیمت 115 هزار تومان به فروش می رسد که به نظرم قیمت متعادل است چرا که دفاتر فروش این محصول را از ما خریداری می کنند و هر مترمکعب را 125هزار تومان می فروشند.
وی با بیان اینکه تمام مواد و فرمول بندی ما ایرانی و بومی است، گفت: 30 ×50×5/7،30×50×10و 30×50×15اندازه بلوک های تولیدی شرکت ما هستند. ما کارمان را تضمین می کنیم و اگر مشکلی داشته باشد بدون چون وچرا تقبل می کنیم.

کاهش 30 درصدی بار مرده

غلامرضا معنوی، مدیرعامل شرکت خانه برنا یزد نیز در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت ما در زمینه تولید بلوک های سبک CLC فعالیت می کند که مواد اولیه آن عبارت اند از سیمان، الیاف سیلیس و مواد حباب زا که هم می تواند مواد پروتئینه یا پودر آلومینیوم باشد.
وی افزود: محصولات ما عایق حرارت و صوت می باشد که به دلیل سبک بودن بار مرده ساختمان را تا 30 درصد کاهش می دهد؛ ضمن اینکه سرعت اجرای بالایی دارد. بلوک های تولیدی با عرض های10، 15و20 سانتی متر و با طول و ارتفاع ثابت 60 و 25 تولید می شود که وزن هر بلوک به اندازه مقدار عرض آن است.( 50 عرض10،10 کیلو، عرض 15، 15 کیلو و عرض20، 20کیلوگرم) و اگر عرض هر کدام از بلوک ها را در 1000 ضرب کنیم. قیمت هر مترمربع بلوک ها به دست می آید.
وی اضافه کرد: متأسفانه چندین تولیدکننده وجود دارند که ارزان تر از ما تولید می کنند اما به مراتب کیفیت نازل تری نسبت به ما دارند. شرکت ما دارای نشان استاندارد است.

تکنولوژی آلمان

میثاق اجدادی، مدیر بازرگانی شرکت پرشیا بلوک سبک نیز به خبرنگار ما گفت: ما انواع بلوک ها اعم از سبک و سنگین را تولید می کنیم که با استفاده از به روزترین ماشین ها و فنّاوری اروپا (آلمان) تولید می شود.
وی ادامه داد: هر مترمربع بلوک های سبک با عرض 10 سانتی متر حدود 45 کیلوگرم است، بلوک با عرض 15، 20 کیلوگرم و عرض 20 هم در حدود 95 کیلوگرم وزن دارد. ضمن اینکه قیمت هر مترمربع بلوک های ما با عرض 10، 10هزار تومان است. قیمت هر مترمربع بلوک های با عرض 15 و 20 نیز به ترتیب حدود 13 و 15 هزار تومان است.
وی اضافه کرد: علیرغم اینکه قیمت های ما نسبت به بازار ارزان تر است، از مواد کیفیتی مثل پرلیت در بتن استفاده می کنیم علت این کار هم این است که سود ما در تولید بیشتر است و هر شیفت کاری 60 هزار قطعه بلوک سبک تولید می کنیم؛ ضمن اینکه ما بلوک با طول 90 سانتی متر هم تولید می کنیم و از این نظر هم منحصربه فرد هستیم.



انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×