menu

ثبت آگهی رایگان

نگاهی به بازار مبلمان

نگاهی-به-بازار-مبلمان

گروه معماری و دکوراسیون: دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمان اتلاق می شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آن را روکش می کنند، مانند مبل های نشیمن و کاناپه ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اتلاق می شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه.
هر یک از این دو نوع مبلمان می توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیرچوبی آن در بازار های ایران موجود است. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می شوند.
چوب سخت به چوب درختانی نظیر: ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: راش ،کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اتلاق می شود. مبلمانی که از چوب های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب های سخت ارزان تر است. در ادامه سلسله مقالات معرفی کالای برتر، در این شماره به بررسی و مقایسه کیفیت و قیمت و مزایای مبلمان پرداخته ایم. لازم به ذکر است نظرات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان لزوماً نظرات پیام ساختمان نیست و این نشریه از دریافت و چاپ نظرات مخالفان و موافقان در این زمینه استقبال می کند:

بورس مبلمان کجاست؟

برای خرید مبلمان بهتر است اول سری به بازار یافت آباد تهران بزنید. در آنجا انواع و اقسام مبلمان با قیمت های مختلف پیدا می شود. بازار مبل خاوران و دلاوران نیز از جمله مراکز فروش مبل به حساب می آیند.

چگونه خرید کنیم؟

برای خرید مبل ابتدا روی مبل بنشینید تا بسنجید میزان فرو رفتن در آن، زاویه مهره های کمر و... حین نشستن اذیتتان می کند یا نه؟ مبل راحتی نباید سلامت شما را به خطر اندازد یا پس از مدتی سبب انحراف اسکلتی بدن، کمردرد و... شود. در خرید آن باید به جنس رویه اعم از پارچه، چرم، کتان، پشم و نوع چوب یا فلز دقت کرد. اگر رویه، کلاف یا چارچوب اصلی مبل، تشک ها و پشتی ها قابل شست وشو باشد، از دردسرهای بعد هم راحت شده اید. رویه های کتانی با شامپوهای مبل، مبل های چرمی با بخار بدون مواد شوینده، مبل های نانوسرتکس در برابر نفوذ مایعات مقاوم است و با کشیدن دستمالی خیس تمیز می شود.
دوخت آن را بررسی کنید، اجزای رویه باید طوری محکم دوخته شده باشد که پس از مدتی از هم باز نشود. به استحکام کلاف و چارچوب توجه بیشتری کنید. دقت کنید فاصله و استحکام فنرها آن قدر باشد که پس از مدتی به تشک یا نشیمنگاه مبل فشار نیاورده، آنها را پاره نکند یا از شکل نیندازد.به اندازه و همتراز بودن پایه ها هنگام خرید توجه کنید.
مبل راحتی مناسب نباید لبه های تیز یا پایه هایی جلوآمده داشته باشد. چنین پایه هایی معمولاً با اصابت پا به آنها هنگام رفت وآمد، به خصوص در فضاهای کوچک تر سبب صدمه به انگشتان پایتان می شود.

جنس بالشتک ها و پارچه

مجید امینایی مدیر فروشگاه بلوط درباره جنس بالشتک های مبل می گوید:جنس پارچه های رو مبلی، نوارهای دور دوزی، پد های نشیمن، و فنرهای به کار رفته در مبلمان متفاوت است و درعین حال تعیین کننده میزان راحتی و سفتی مبل است. به این منظور از فنرهای ساده کویل، فنرهای دو سر مخروطی کویل، فنرهای زیگزاگ، و مارپیچی که به وسیله یک نخ یا مفتول سیمی یا گیره به هم متصل شده اند استفاده می شود.
داخل آن هم با پارچه، پلی استر و پلی اورتان پر می شود. معمولاً استفاده از اورتان به دلیل دوام و مقاومت بالا، وزن کم، و برخورداری از خاصیت ضد بیدی بیش از سایر موارد مشابه است. هر چند کیفیت فوم های به کار گرفته شده با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد، بهترین آنها فوم های متراکم تر هستند که میزان اورتان موجود در آنها بالاست.
وی اضافه می کند: برای روکش نیز از پارچه های مختلف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. در حین خرید باید دقت کنید که جنس پارچه چیست و طرز نگهداری آن چگونه است. جنس پارچه در ارتباط مستقیم باقیمت مبلمان است و هر چه مرغوب تر باشد بالطبع قیمت مبلمان هم افزایش پیدا می کند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کارخانه های تولید پارچه هیچ گاه پارچه های به کاررفته در مبلمان را جزو گارانتی خود به حساب نمی آورند.

نظرات تولیدکنندگان

آهی، مدیر تبلیغات شرکت اکتیران درباره محصولات خود می گوید:با توجه به تغییرات قیمت ارز و ایجاد امکان رقابت در خارج از مرز های کشور و لااقل در کشورهای هم جوار ، تولید سری محصولات پنتا ( نسل پنجم تولیدات شرکت اکتیران) را باقیمت مناسب ، هر قطعه کالا از 250 هزار تومان تا 1.500هزار تومان آغاز کرده ایم.
وی اضافه می کند:کالاهای این مجموعه که در مرحله اول تولیدشده و آماده حمل است، شامل: میز های کارمندی، کارشناسی، میز مدیریت به همراه کنفرانس ، کتابخانه در انواع در دار و بدون در و انواع مبل ها و صندلی است.
وی می گوید:کلیه محصولات تولیدشده اکتیران دارای گواهی استاندارد ایزو 14001 و 9001 بوده است.

مبلمان آدم های خاص

احمدی مدیرعامل مبل کلکسیونر درباره محصولات خود می گوید:ما محصولات خود را از شرکت های ایتالیایی وارد می کنیم. این نوع مبلمان طرح ها و نقش های خاصی داشته و اصالت دارد و نمی توانند از آن کپی برداری کنند. قیمت این نوع مبلمان بسیار گران است و نیم ست آن(5 نفره) 150 میلیون تومان است و حتی بعضی مواقع قیمت یک مبل آن به 300 میلیون تومان می رسد.به گفته وی، مبلمان ایتالیایی از بقیه انواع مبلمان بهتر است.

کیفیت متفاوت مبلمان ایتالیا

شهاب شمیرانی مدیرعامل مبلمان میلانو می گوید :کیفیت مبلمان ایتالیا به شدت با آنچه در بازار ایران رواج دارد متفاوت است زیرا دلیل آن چند گزینه است:
اولین دلیل آن نوع طراحی مبلمان است زیرا اولین کسی که این کار را کرد و در یک فضای مینی مال و مدرن دست به طراحی فضا زد، ایتالیایی ها بودند که به لحاظ طراحی بسیار پیشتاز هستند، دلیل بعدی آن بحث فنی کار است که در تشک مبل ترکیبی از فوم و فنر استفاده می شود که مقاومت آن را بالا می برد به حدی که می توان آن را 10 سال گارانتی کرد.
وی ادامه می دهد: پارچه های مبل بسیار جنس خوبی دارد و عمدتاً تولیدات خود شرکت هاست و بعد از چند سال می توان آن را تعویض کرد . شمیرانی می گوید: چون هزینه مبلمان کلاسیک بیشتر است و چیدمان مبل کلاسیک نیاز به فضای بزرگ تری دارد، بنابراین اقبال عمومی به طراحی های کوچک تر و کاربردی تر است.
وی درباره قیمت مبلمان می گوید: قیمت مبلمان بستگی به چند المان دارد چون ابعاد کالا و نوع پارچه ای که انتخاب می کنید بنا به سلیقه مشتری تغییر می کند و قیمت ها هم متفاوت خواهد بود. اگر یک نیم ست 5 نفره کسی بخواهد تهیه کند تقریباً 9000 یورو خواهد بود. وی می گوید:چون ما نمایندگی هستیم قیمت مبلمان ما در ایران با ایتالیا یکسان است.

مبلمان منزل پارچه ای باشد

علی شاکری کارشناس فروش مبلمان الیزه وینر می گوید:جنس مبلمان در فضای منزل بهتر است پارچه ای و در اداره چرم باشد. وی به تفاوت مبلمان با چوب راش و گردو می پردازد ومی گوید:مبلمان با چوب راش استحکام بسیاربالایی دارد چوب گردو خیلی زیبا تر و گران تر است. وی درباره قیمت محصولات می گوید: قیمت محصولات ما نسبت به موادی که در آن استفاده شده بسیار کم است گارانتی 18 ماهه دارد.. قیمت نیم ست ما از دو میلیون و600 شروع می شود.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×