menu

ثبت آگهی رایگان

جک های در پارکینگ

جک-های-در-پارکینگ

گروه بازار ساختمان: با رشد فناوری زمینه های رفاه و درعین حال صرفه جویی اقتصادی فراهم شده است. یکی از این موارد درهای اتوماتیک پارکینگ است. کالایی که مورد رویکرد همه گروه ها و اقشار جامعه قرار گرفته و به تأیید فعالان این بخش از بازار خوبی برخوردار شده است. آن هم در شرایطی که خود بازار مسکن در رکود به سر می برد اما تجهیز درهای عادی به جک های الکترومکانیکی توانسته هم به سود مصرف کننده و هم عرضه کننده این کالای ساختمانی باشد. شاید تنها کالایی که بازاری بارونق داشته باشد و بتواند با این کالا از نظر سود اقتصادی رقابت کند بازار در و پنجره های یو پی وی سی است. کالایی که از نظر فناوری ونیز تأثیرگذاری در صرفه جویی دارای شباهت با جک های های اتوماتیک در پارکینگ می باشد.
در شماره قبل پارکینگ های مکانیزه را معرفی کردیم اما کالایی که می تواند برای پارکینگ های کوچک و حتی خانگی نیز دارای کاربرد باشد جک هایی است که درهای اتوماتیک پارکینگ را بازو بسته می نماید. شاید با خواندن این گزارش شما نیز از وضعیت و نحوه عرضه این کالا مطلع شده و با آگاهی از قیمت آن به جمع خریدارانش بپیوندید.

تعریف کالا

جک درِ پارکینگ کالایی است که از دو بازو ، موتور الکترومکانیکی، چشمی الکترونیکی ، 2 عدد ریموت کنترل ، آنتن بالای در و تابلو فرمان که به آن جعبه مرکزی می گویند، تشکیل شده است. برخی از انواع این کالا دارای فلاشر یا چراغ چشمک زن نیز می باشد. چشمی این دستگاه نیز از نور مادون قرمز یا فروسرخ استفاده می کند.
این کالا با نام های دیگری نیز شناخته می شود مانند دربازکن اتوماتیک ، درهای اتوماتیک ، درِ صنعتی ، درِهای کنترلی پارکینگ که انواع مختلفی دارند اما عمدتاً دو نوع آن در کشور کاربرد بیشتری دارند. نوع لولایی و نوع ریلی . همچنین برای درهای مختلف هم امکان نصب وجود دارد مانند درهای کرکره ای ( عمودی) ، تک لنگه و غیره.
آنچه در ادامه این گزارش می خوانیم ، نظرات فعالان تولید و عرضه پارکینگ های مکانیزه و تجهیزات مربوطه می باشد و پیام ساختمان از انعکاس نظرات موافقان و مخالفان این گزارش استقبال می کند.

باعرضه کنندگان در بازار

امیر محمودی از کارمندان بخش فروش شرکت «تابا الکترونیک»، با بیان اینکه همه قسمت های جک های عرضه شده توسط این شرکت غیر از موتور تایوانی اش در داخل کشور تولید می شود، به خبرنگار پیام ساختمان گفت: 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش از امتیازات خرید جک های درِ پارکینگ از شرکت تابا الکترونیک است.
وی در خصوص قیمت این کالاها برای مصرف کننده نیز گفت: قیمت این جک ها 732 هزار تومان و هزینه نصب آنها نیز در حدود 110 هزار تومان می باشد. هر عدد ریموت اضافی نیز 15 هزار تومان قیمت دارد.
عسگری مدیر فروش « جک سُها» با تاکید بر اینکه همه محصولات شرکتش از اول تا آخر آن کاملاً ایرانی است، به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شرکت وی در سراسر کشور دارای نمایندگی است و هر شخصی که برای عرضه محصولات ما تمایل داشته باشد باید شخصی را به عنوان نصاب و تعمیرکار به ما معرفی کند تا تحت آموزش های فنی مربوطه قرار گیرد و پس از آن می تواند عرضه کننده جک های تولیدی سُها باشد. وی خدمات پس از فروش شرکتش را 20 ماه برای ضمانت تعویض اعلام و در خصوص قیمت جک های در پارکینگ و هزینه نصب نیز گفت : هزینه نصب در حدود 120 تا 200 هزارتومان و قیمت این کالا 860 هزار تومان می باشد که همراه با هزینه نصب بهایی در حدود 1میلیون و 50 هزار تومان دارد. این تولیدکننده تاکید کرد جک های هیدرولیکی در دنیا وجود دارد اما در ایران این جک ها الکترو مکانیکی هستند.

با نصابان در بازار

شرکت هایی نیز هستند که نه تولیدکننده و نه واردکننده این محصولات بلکه ارائه دهنده خدمات فنی در خصوص جک های در پارکینگ هستند .
سید علی محمد صدق، مدیرعامل شرکت «مهندسی امین کنترل»، که شرکتش ضمن خدمات نصب ، خدمات مشاوره را نیز برای متقاضیان ارائه می کند، هزینه نصب جک درهای اتوماتیک را بین 150 تا 500 هزار تومان اعلام کرد. وی نصب جک توسط شرکتش را با ضمانت یک ساله اعلام کرد و خدمات پس از فروش را امتیاز اصلی نصب توسط این شرکت دانست و اظهار داشت: هر چند با قرارداد نصب ، یک سال خدمات سرویس ، تعمیر و نگهداری به صورت رایگان است اما خارج از این مدت نیز برای سال ها اقدام به ارائه خدمات به مشتریان خود کرده ایم.

چند توصیه

اسفندیار مروتی از نصابان جک های درهای اتوماتیک پارکینگ به نکته مهمی اشاره کرد و آن هم دور اندیشی برای قطع احتمالی برق می باشد. وی خاطرنشان کرد: از آنجا که این درها با نیروی برق کار می کند در زمان قطع برق اگر به باتری یا برق اضطراری متصل نباشد در باز و بسته نمی شود مگر اینکه از داخل پارکینگ شاسی قطع دستی را بزنید. توصیه وی این است که خریداران این کالا باید برای زمان قطع برق نیز تدبیری داشته باشند و کالاهایی که برای این مشکلی راهکاری دارند را خریداری کنند.

به جای قفل

شاید سؤالی که در فکر هر شخصی ایجاد شود این باشد که در زمان خروج از پارکینگ که در به وسیله بازوهای اتوماتیک بسته می شود چگونه آن را قفل می کنند؟
قدرت مستوفی از تکنسین های مکانیک در بیان قدرت انتهایی این جک اظهار داشت: زمانی که جک اتوماتیک در را می بندد دیگر احتیاجی به قفل روی در نیست و بدون استفاده از قفل هم در محکم بسته می شود. وی ادامه داد: جک های در اتوماتیک پارکینگ باید دارای این قابلیت باشند که به تعداد بسیار زیادی باز و بسته شود بدون اینکه داغ کنند یا آسیب ببینند. همچنین لازم است که این بازوهای الکترومکانیکی استحکام و دوام بالایی داشته باشند و هر چند سرعت کاری آنها متفاوت است اما کارکردی بی صدا و بدون لرزش دارند، در غیر این صورت یا از اساس مشکل دارد یا نیازمند تعمیرات است.

انگیزه های مصرف کنندگان

مرضیه مرادخانی، معتقد است با استفاده از این کالا هم در زمان و هم در مصرف سوخت صرفه جویی می شود، مضاف بر اینکه امنیت بیشتری نیز برای راکب خودرو ایجاد می شود چرا که دیگر نیازی نیست در زمان ورود و خروج به پارکینگ از خودرو خارج شده و اقدام به بازو بسته کردن در پارکینگ نماییم.
شاهین قادری، از نصابان در های اتوماتیک گفت: هزینه نصب این جک ها را بر روی در های پارکینگ به دو عامل آدرس محل ساختمان و نیز نوع در و جک مربوطه بستگی دارد. وی همچنین تاکید کرد: بیشتر اماکن عمومی دارای جک های درِاتوماتیک هستند اما بیشتر مردم آن را مختص درِ پارکینگ می دانند.

بازاری با جاذبه بسیار

احمد نیاسری، معتقد است: بازار این کالا از چنان رونقی برخوردار است که فعالیت در این بازار برای تولیدکننده با سود خوبی همراه است. زیرا درهای اتوماتیک پارکینگ را در همه شهرهای کشور نیز می توانید ببینید. به نظر این فعال بسیاری از محصولاتی که در ساختمان به کار می رود در ساخت وساز آن نقش دارد اما بیشتر انواع جک های در پارکینگ روی درهای قدیمی و حتی درهای چوبی نیز قابلیت نصب را دارا می باشد.
نیما شمس الدینی، از فعالان عرصه تجارت خارجی معتقد است؛ بیشتر جک هایی که در بازار ایران وجود دارد از کشور چین وارد می شود و حتی آن دسته از شرکت هایی که ادعای واردات از اروپا را دارند نیز در اصل از چین واردمی کنند اما مدل ها یا موتورهای آلمانی و ایتالیایی را معرفی می کنند. وی با بیان مشکلات تجارت با اروپا از جمله مسئله ارز گفت: بهترین اقدام برای شرکت ها ،واردات از کشور چین می باشد.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×