menu

ثبت آگهی رایگان

پمپ بتن

پمپ-بتن

گروه ساخت وساز- در فعالیت های ساختمانی و مهندسی، در دست داشتن ابزار و دستگاه های مناسب یک بخش از کار است و اجرای عملیات و فعالیت با دانش و توانایی بخش دیگر و حتی مهم تر است. این اصلی است که در تمام فعالیت های مهندسی به صورت عام و فعالیت ساختمانی به صورت خاص عمومیت دارد. از این رو اصولی مدون و کارشناسی شده تهیه شده که جزییات فعالیت اجرای بتن ریزی در آن آمده است. از انبار کردن سیمان تا نحوه مخلوط کردن بتن، انتقال و عملیات بتن ریزی، تراکم و پرداخت بتن و... در آن ذکرشده است. گرچه دستگاه های باکیفیت پمپ بتن، کار را تا اندازه زیادی آسان تر خواهند کرد.
پمپ بتن دستگاهی است که در هر پروژه و کارگاهی که نیاز به بتن ریزی باشد کاربرد دارد؛ از عملیات ساختمانی تا راه سازی، ساختن پل، تونل ، سد و هر سازه دیگر. انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که خوشبختانه به جز یک نوع که مانند جرثقیل دکل دارد، باقی موارد در کشور تولید می شود. پمپ بتن برای عملیات بتن ریزی در ارتفاع بالا انجام می گیرد.

عملیات ساخت و ریختن بتن

هنگام عملیات ساخت و بتن ریزی در محل مورد نظر، سه دستگاه، در سه مرحله مورد استفاده قرار می گیرد: مرحله اول دستگاهی است که برای ساختن بتن شن، ماسه و آب را مخلوط می کند و به آن بچینگ می گویند که این دستگاه هم انواع مختلفی دارد. در مرحله بعد برای انتقال بتن به محل مورد نظر از دستگاهی استفاده می شود که تراک میکسر نام دارد و این دستگاه هم انواع مختلفی دارد. در مرحله سوم از دستگاه پمپ بتن برای انتقال بتن به قالب مورد نظر استفاده می شود.
محسن خرسند، از شرکت استاندارد ماشین در این مورد به خبرنگار ما گفت: تمام دستگاه هایی که با ساخت، انتقال و ریختن بتن در قالب، ارتباط دارند در این شرکت تولید می شود. تنها پمپِ بتن هایی که مانند جرثقیل، دکل دارند از کشور آلمان وارد می شوند.
به گفته وی تمامی پمپ بتن ها سیار هستند و برای انجام عملیات بتن ریزی باید به محل کارگاه حمل شوند. یک مورد پمپ بتن نیز تولید می شود که توسط کامیونت ها به محل کارگاه حمل گردیده و پس از اتمام کار دوباره توسط کامیونت به محل دیگری که عملیات بتن ریزی در حال انجام است، منتقل می شود. نوعی دیگر پمپ بتن وجود دارد که دستگاه روی کامیونت نصب می شود و به محل جدید انتقال پیدا می کند. لوله های مورد استفاده در محل کارگاه با دست به هم وصل می شوند و بتن را به ارتفاع مورد نظر منتقل می کنند. سومین نوع پمپ بتن نیز که از کشورهای دیگر وارد می شود پمپ هایی است که به آنها پمپ هوایی یا بوم دار می گویند.

مزیت های پمپ بتن

با کمک پمپ بتن، بتن به صورت مستقیم در محل مصرف ریخته می شود و دیگر نیازی به استفاده از دیگر روش های انتقال بتن نیست. این دستگاه برای عملیات بتن ریزی در محل هایی که دسترسی بسیار مشکل است بسیار مفید می باشد. مزیت بزرگ این دستگاه این است که بتن تلف نمی شود؛ مضاف بر اینکه نیروی کار کمتری هم به خدمت گرفته می شود. دستگاه های قدرتمند جدید توانایی فرستادن بتن در حجم زیاد تا ارتفاع و مسافت های بالا را دارند، درحالی که این عملیات با استفاده از روش های دیگر بسیار مشکل خواهد بود. با توجه به چنین فاصله ای بتنی که مورد استفاده قرار می گیرد باید بیشترین کار آیی را داشته و منطبق با آیین نامه های اجرایی مربوطه باشد.
پمپ های بتن بیشترین سهم را در اجرای بتن ریزی های کشور داشته و نوع زمینی آن در ارتفاعات ، بیشتر کارآیی دارد.

ملاحظات خریداران

به گفته مهندس خرسند، خریداران بیش از آنکه به کیفیت کالا توجه داشته باشند بیشتر به بودجه و ارزانی دستگاه نظر دارند. به گفته وی برای یک خرید مناسب، شرکت ها و خریدارانی که فعالیت ساخت وساز دارند باید به اعتبار و سابقه فروشنده و کیفیت دستگاه نظر داشته باشند. در این زمینه داشتن رزومه به خریدار کمک خواهد کرد که معتبرترین دستگاه را انتخاب کند.
خرسند ادامه داد: در مورد دستگاهی مانند پمپ بتن، استانداردی وجود ندارد و اعتبار علامت های تجاری، مبنای خرید متقاضیان است و مشتریان پمپ بتن باید از شرکت هایی خرید کنند که خدمات پس از فروش دارند و در هنگام خرید حتماً برگه گارانتی دریافت کنند.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×