menu

ثبت آگهی رایگان

اسپیسر پلاستیکی

اسپیسر-پلاستیکی

گروه ساخت وساز: اسپیسر به معنی فاصله دهنده است و برای ثابت سازی میلگرد در سایزها و ابعاد مختلف تولید می گردد. طبق تعریف موسسه استاندارد بریتانیا، اسپیسر به قطعاتی گفته می شود که مابین آرماتورهای بتن و بدنه قالب قرارگرفته تا پوشش مورد نظر بتن را ایجاد نمایند.
در ادامه تهیه سلسله گزارش های پیام ساختمان با عنوان« کدام کالای ساختمانی برای شما مناسب تر است» این بار اسپیسر های پلاستیکی را در گفتگو با تولیدکنندگان این محصول بررسی می کنیم. البته لازم به ذکر است که ما صرفاً منعکس کننده نظرات مصاحبه شوندگان هستیم و قضاوت را بر عهده خوانندگان نشریه می گذاریم.

مزایای اسپیسرهای پلاستیکی

ارزان بودن، سهولت در کاربرد، عدم ایجاد مانع در فرایند بتن ریزی، ممانعت از نفوذ عوامل خوردگی به آرماتور، تولید و شکل دهی آسان و حمل ونقل بسیار راحت از جمله مهم ترین مزایای استفاده از اسپیسر های پلاستیکی می باشد.

انواع اسپیسرهای پلاستیکی

کلمپ فیکس: برای کارهای سبک و سریع
ماکسیفیکس: با قابلیت تحمل بار برای سازه های متوسط و سنگین
اسپیسر سنگین: جهت کارهای پیچیده و سنگین و برای میلگردهای با قطر زیاد
اسپیسر فوق سنگین: برای کارهای سنگین و آرماتورهای با بار استاتیک زیاد
دوبل: مورد استفاده برای شبکه های دومش
یوچیر: برای سقف ها و نظایر آن
ساید چیر: با دارا بودن گیره محکم و مناسب برای سقف و کف های با وزن متوسط مورد استفاده قرار می گیرد.
اسپیسر چرخی: دارای مصرف بسیار زیاد بوده و در دیوارها , ستون ها و بتن ریزی های عمودی مورد استفاده قرار می گیرد.
کیج بار: در پایه پل ها، سازه های دریایی و انواع شمع بندی ها متداول بوده و در اجرای سازه دقت بیشتری به همراه دارد.

اولین تولیدکننده اسپیسر پلاستیکی

کیارش عسگری، مدیر روابط عمومی شرکت صنایع ساختمانی پوزولان در مورد فاصله نگهدارهای پلاستیکی گفت: به طور کلی در عملیات سازه های بتن مسلح، قرار گرفتن میلگردها در محلی که نقشه های اجرایی تعیین کرده، اهمیت بسزایی در حفظ کیفیت و مقاومت سازه های بتن مسلح دارد. سال هاست که در اروپا تشخیص داده شده که برای تقویت میلگردها، ضخامت پوشش بتن (Concrete cover) تضمین کننده دوام سطح سازه های بتن مسلح و عامل محافظت از هجوم عوامل خوردگی می باشد.
وی افزود: در همین راستا از سال 1909 به بعد در اروپا برخی شرکت های تولیدکننده و دانشگاه اسن آلمان و انجمن تخصصی واحدهای بتن پیش ساخته آلمان و انستیتو تقویت فولاد و بسیاری دیگر، کوشیدند تا فاصله نگهدارهای پلاستیکی (Plastic Spacer) را طبق مقررات و مشخصات 1045 Din با اشکال هندسی خاص به تأیید برسانند.
عسگری ادامه داد: در طول این مدت صنعت نوین ساخت فاصله نگهدارهای پلاستیکی در 60 کشور رواج یافته است و صنایع ساختمانی پوزولان نیز با پیگیری و مطالعات فراوان در سال 1369 این صنعت را در ایران بنیان گذاری نمود و با جلب اعتماد مهندسین کشور و حضور مستمر در پروژه های عظیم دارای اهمیت زیربنایی ملی، نام خود را ماندگار ساخت. همچنین صنایع ساختمانی پوزولان دو دهه پیش توانست با تحقیق و افزایش کیفیت محصولات خود و صادرات گسترده به کشورهای خاورمیانه ،خاور دور و سایر کشورها و سیستماتیک نمودن شبکه فروش داخلی توان خود را افزایش داده و نام خود را در این صنعت به عنوان معتبرترین شرکت در زمینه تولید اسپیسرها و قطعات کمکی سازه های بتنی در خاورمیانه تثبیت نماید. ضمن اینکه شرکت پوزولان در سال 1385 موفق به دریافت گواهینامه ISO 9001:2008 از شرکتTQCSI استرالیا گردید و در راستای جلب و افزایش رضایت مشتریان در سال 1387 سیستم مدیریت مشتری مداری را استقرار و گواهینامه ISO 10002:2004 را نیز از همان موسسه دریافت کرد. عسگری خاطرنشان کرد: شرکت پوزولان در طول این سال ها توانست با فرهنگ سازی برای حرکت به سمت بهینه سازی صنعت ساختمان و اطلاع رسانی در مورد دانش روز دنیا و با فعال نمودن واحد تحقیق و توسعه، استفاده از محصولات خود را در صنعت بتن نهادینه سازد. تنوع محصولات این شرکت تا کنون به بیش از 200 نوع رسیده که هر کدام عملکرد بسزایی در تقویت صنعت ساختمان دارند و با تاکید بر کیفیت محصولات این شرکت توانست اعتماد و اطمینان صاحبان صنعت ساختمان و نظام مهندسی کشور را جلب نماید.

تولید منطبق بر نیاز

محمدرضا ایوبی، مدیرعامل شرکت همگرایان تولید( کپکو) نیز در مورد اسپیسرهای پلاستیکی به خبرنگار پیام ساختمان گفت: فعالیت ما در زمینه تولید اسپیسر از سال 1382 آغاز شد و شرکت ما با تجهیزات مدرنی که دارد، قادر است تمامی اسپیسر ها ؛ اعم از قالب بندی و همچنین اسپیسر های تونلی و ریلی را تولید کند. علاوه بر این شرکت آمادگی دارد تا منطبق بر نیاز مشتریان اسپیسر های جدید تولید کند.
وی ادامه داد: کاربرد اسپیسر ها، ایجاد فضا بین آرماتور و قالب برای بتن ریزی است. قیمت اسپیسر ها هم به تناسب کاربردی که دارند، متفاوت است.
ایوبی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین کاربرد های اسپیسر در ساخت و ساز های شهری یا ابنیه است و در این بخش بیشتر در قسمت فونداسیون از اسپیسر های هارد استفاده می شود، ادامه داد: چنانچه بخواهیم در سقف تیرچه ای ساختمان از اسپیسر استفاده کنیم باید از اسپیسر مکس و چنانچه کامپوزیت باشد از اسپیسر فیکس استفاده می شود. علاوه بر این در دیوار ها اسپیسر ویلبار مورد استفاده قرار می گیرد. وی در مورد مواد اولیه هم گفت: مواد اولیه ما پلاستیک بوده و از داخل کشور تأمین می شود.

کاهش هزینه ساخت وساز

امیر بشیری، مدیر فروش شرکت بتن پلاست نیز در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: ما از سال 1387 فعالیتمان را در زمینه تولید اسپیسر ها شروع کردیم و در حال حاضر انواع اسپیسر ها را تولید می کنیم. در کارخانه ما اسپیسر از 2 سانتی متر تا 15 سانتی متر تولید می شود.
وی در رابطه با ضمانت محصولات شرکت هم گفت: در ایران به صورت کتبی نه ما و نه هیچ شرکت دیگری اسپیسر هایش را ضمانت نمی کند زیرا اسپیسر محصول مشخصی است که بر اساس تحمل بار به تأیید رسیده و پاسخگوی آزمایش های مختلف بوده است.
بشیری در رابطه با گواهینامه های تأییدیه نیز گفت: در زمینه اسپیسر آیین نامه های داخلی برای خودمان در نظر گرفته ایم که خودمان را ملزم به رعایت آنها می دانیم. همچنین استاندارد هایی در زمینه اسپیسر در کشور وجود دارد که به اندازه کافی از طرف سازمان ملی استاندارد مورد بررسی قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه استفاده از اسپیسر باعث سرعت انجام کار و در نتیجه کاهش هزینه های تولید می شود، گفت: در گذشته از سنگ، کاشی و یا تکه های بتن در زیر میلگرد استفاده می کردند تا فاصله ای از سطح زمین با آرماتور ایجاد کنند. بنابراین همواره نیاز بود تا یک نفر به طور مداوم این کار را انجام دهد و به طور طبیعی مزد روزانه خود را دریافت کند اما با ورود اسپیسر، دقت انجام کار و سرعت افزایش یافت ضمن اینکه هزینه نیروی انسانی نیز کاهش می یابد.
مدیر فروش شرکت بتن پلاست در پایان گفت: خوشبختانه در طول 5 سال فعالیت شرکت توانسته ایم بازار مناسبی برای محصولاتمان به دست آوریم و رقابت سالمی با همکارانمان داشته باشیم.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×