menu

ثبت آگهی رایگان

پیچ و مهره

پیچ-و-مهره

پیچ و مهره تقریباً در تمامی صنایع از جمله ساختمان، نفت ، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و اصولاً ساخت ماشین آلات نیازمند پیچ و مهره است. هرچند نزد عامه مردم این محصول ممکن است کم اهمیت جلوه کند، اما اهالی صنعت به خوبی بر میزان اهمیت پیچ و مهره واقف هستند. پیام ساختمان در ادامه سلسله گزارش هایی با عنوان «کدام کالا مناسب تر است» به سراغ تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فروشندگان این محصول رفته تا به شناخت هر چه بیشتر مخاطبان از این محصول کمک کند. لازم به ذکر است نظرات مصاحبه شوندگان الزاماً نظرات پیام ساختمان نیست.

دارا بودن استاندارد های بین المللی

علی سلیمانی، مدیر بازرگانی شرکت اطلس پیچ، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان محصول خود را این گونه معرفی کرد: شرکت ما در زمینه واردات پیچ و مهره فعالیت می کند. واردات ما عمدتاً از کشورهای چین و تایوان انجام می شود. پیچ و مهره های تایوانی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و تقریباً جزو کشورهای خوش نام در این زمینه به شمار می رود. پیچ و مهره های چینی هم در برخی از انواع این محصول از کیفیت بهتری نسبت به ایرانی ها برخوردار بوده و در برخی دیگر، محصول ایرانی دارای کیفیت مطلوب تری است.وی افزود: اصولاً پیچ و مهره گارانتی ندارد اما در طول فعالیت شرکت اطلس پیچ تاکنون خریداران از محصولات ما رضایت داشته و از نظر کیفی با مشکل مواجه نشده ایم.
سلیمانی خاطرنشان کرد: ایجاد سیستم مدیریت کیفیت، مبتنی بر استانداردهای بین المللی نظیر Iso و Din و اخذ گواهینامه از شرکت های معتبر داخلی و خارجی از نظر تضمین کیفیت، از جمله مهم ترین اقدامات ما در جهت ارائه محصولات باکیفیت به مشتریان است.
مدیر بازرگانی شرکت اطلس پیچ در پایان گفت: شرکت ما آمادگی دارد جهت واردات کلیه ابزارآلات صنعتی، به ویژه پیچ، مهره و واشر، همچنین تولید و ساخت انواع پیچ و مهره در قالب های فولادی، استنلس، استیل، آهنی، برنجی و ... بر طبق سفارش یا نمونه کالا با پوشش گالوانیزه سرد و گرم مطابق استاندارد و با ارائه برگه آنالیز آزمایشگاهی باکیفیت برتر و نازل ترین قیمت در بسته بندی مناسب در اسرع وقت مشتریان را یاری کند.

13 سال سابقه

رسول نیک جو، فروشنده پیچ و مهره (پیچ کاران تلاش) نیز در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: ما از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه فروش پیچ و مهره آغاز کرده ایم. محصولات ما شامل تولیدات داخلی شرکت ها و محصولات وارداتی می شود.
وی افزود: به طور قطع نمی توان گفت که محصولات داخلی کیفیت بهتری دارند یا پیچ های وارداتی، زیرا در بعضی اقلام از جمله پیچ های نوک قمه ای جنس چینی از کیفیت خوبی برخوردار نیست. علاوه بر این برخی شرکت های ایرانی پیچ و مهره باکیفیت تولید نمی کنند و درعین حال برخی دیگر اجناسی بهتر از اجناس تایوانی تولید می کنند که البته قیمت های بالاتری نسبت به برندهای دیگر دارند. نیک جو خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت های داخلی که در زمینه تولید پیچ و مهره فعالیت می کنند، نشان استاندارد ندارند و این امر می تواند یکی از معضلات صنعت پیچ و مهره باشد. بنابراین خریداران باید در زمان خرید پیچ و مهره از افراد کارشناس و خبره استفاده کنند تا انتخاب درستی داشته باشند. به عنوان مثال در حال حاضر برخی از فروشنده ها پیچ 7 سانتی متری را به جای 5/7 سانتی متری به خریداران عرضه می کنند.

شکل ظاهری چینی ها بهتر است

خیابان قزوین اصلی ترین مکان فروش پیچ و مهره است و مغازه های پیچ و مهره فروشی بیش از 80 درصد مغازه های دو طرف خیابان را اشغال کرده اند.
احسان طاهری، یکی از کسانی که کار تولید، واردات و فروش را توأمان انجام می دهد، به خبرنگار پیام ساختمان گفت: پیچ های داخلی از نظر شکل ظاهری، کیفیت پایین تری نسبت به پیچ های خارجی دارند اما از نظر استقامت می توان گفت؛ تفاوت چندانی با پیچ های تولید خارج ندارند، ضمن اینکه پیچ های داخلی ارزان تر از پیچ های خارجی است.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اینکه استقامت پیچ های داخلی و خارجی یکسان است و از طرفی قیمت تولیدات داخل پایین تر است، شما واردکننده هم هستید، گفت: به دلیل اینکه پروسه کاری کشوری مانند چین صنعتی است و از نظر ظاهری بهتر از کالاهای داخلی هستند.
طاهری با اشاره به اینکه ؛به طور کلی پیچ و مهره های چینی به دلیل ظاهر زیبا و داشتن بسته بندی مناسب، از فروش بهتری نسبت به اجناس ایرانی برخوردارند، افزود: از جمله اصلی ترین ویژگی های یک پیچ و مهره خوب درج مشخصات فنی محصول بر روی «گل پیچ» است و خریداران باید به این مهم توجه کنند؛ ضمن اینکه میزان گرید پیچ و مهره بیانگر استقامت آن است.

90درصد برند های داخلی از کیفیت خوبی برخوردارند

اقبالی، یکی دیگر از فروشندگان، به خبرنگار پیام ساختمان گفت: پیچ و مهره های چینی در دو نوع باکیفیت و بدون کیفیت تولید می شود و نوع آن بستگی به سفارش ما دارد. ما شرکت چینی داریم که پیچ و مهر ه هایش جوابگوی 7 نمونه آزمایش بوده و از نوع پیچ درجه یک است، به طوری که اروپایی ها هم آن را سفارش می دهند. ضمن اینکه جنس چینی دیگری هم داریم که 24 ساعت دوام ندارد.
وی در رابطه با عملکرد شرکت متبوعش در خصوص واردات پیچ و مهره گفت: پیچ و مهره ای که به کشور وارد می شود، توسط خود گمرک مورد آزمایش قرار می گیرند، اما حدود 99 درصد پیچ و مهره ها وارداتی بوده و ممانعت کمتری از ورود آنها به عمل می آید.همچنین شرکت های داخلی داریم که پیچ های بسیار باکیفیتی تولید می کنند و به فرانسه هم صادر می شود و قیمت های آن دو، سه برابر قیمت سایر شرکت هاست. 90 درصد برندهای داخلی از کیفیت خوبی برخوردار است اما از نظر قیمت،گران هستند. اقبالی در پاسخ به این سؤال که مبنای خرید و فروش پیچ و مهره چیست؟ گفت: پیچ و مهره در معاملات بزرگ بر اساس کیلوگرم دادوستد می شود اما در خرید و فروش های کوچک بر اساس تعداد پیچ و مهره ها معامله می شود.

برند«کوپن کار »بخرید

یکی دیگر از فروشنده های خیابان قزوین به خبرنگار پیام ساختمان گفت: کیفیت برخی اجناس ایرانی از جمله برند «کوپن کار» دارای کیفیتی بالاتر از اجناس خارجی بوده و حتی از پیچ و مهره های آلمانی هم بهتر است. این اجناس در حال حاضر هم تولید می شود اما من فروشنده مدت هاست از تولیدات آن خبر ندارم.
وی اضافه کرد: به طور کلی چون بدون آزمایش نمی توان به کیفیت پیچ و مهره به طور دقیق پی برد، بهتر است خریداران هنگام خرید پیچ و مهره از افرادی که تخصص لازم را در این کار دارند، بهره گیرند.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×