menu

ثبت آگهی رایگان

قفل ، یراق آلات و دستگیره

قفل-یراق-آلات-و-دستگیره

گروه بازار ساختمان: بخش زیادی از ایمنی ساختمان ها مربوط به همین قطعات کوچکی است که شاید نیازی نباشد آن را حتی یک بار هم در زندگی خود ببینید، مانند سیلندر قفل یا یراق آلات، اما این محصولات که در داخل در و پنجره های ساختمان استفاده می شوند، در تأمین امنیت ساختمان و مقابله با سرقت نقش به سزایی دارند. دستگیره ها نیز از جمله کالاهایی هستند که بر زیبایی در و پنجره و حتی محیط ساختمان تأثیرگذار هستند. این در حالی است که بسیاری از مردم نمی دانند، اکثر کالا و تجهیزاتی که در ساختمان هایشان استفاده می شود، دارای خدمات پس از فروش خوبی هستند. مثلاً قفل و حتی دستگیره های در و پنجره در صورت خراب شدن، قابلیت استفاده از ضمانت شرکت عرضه کننده آن کالا را دارد.
بازار این نوع کالاها را می توان به دو نوع کاربری متفاوت برای در و پنجره عادی و در و پنجره UPVC تقسیم کرد. یکی از اشتباهات مرسوم این است که قفل و یراق آلات را یک نوع کالا می دانند، حال آنکه قفل و یراق آلات دو کالای مجزا از یکدیگرند و تنها شباهت آنها کاربرد درون در و پنجره هاست. برای در و پنجره های عادی که معمولاً از فلزات یا MDF تشکیل شده اند از قفل و تجهیزات عادی استفاده می شود که می دانیم بازار سنتی آن در تهران (میدان حسن آباد) است اما وضعیت در و پنجره های UPVC فرق دارد و به این دلیل که قفل و سایر تجهیزات مربوطه به این نوع درو پنجره ها بازار متمرکز سنتی ندارد تنها از طریق بخش فروش شرکت های تولیدی یا وارداتی قابل دستیابی است. در ادامه به بررسی بازار قفل و یراق آلات و دستگیره در و پنجره می پردازیم. با این توضیح که مطالب عنوان شده در این گزارش تنها نظرات فعالان عرصه تولید و عرضه این کالاها بوده و الزاماً نظرات نشریه نیست.

بی نظیرترین در ایران

شیدا فرهمند، مدیر فروش بخش یراق آلات شرکت صدرا ابزار پارسیان در زمینه تفاوت کالاهای وارداتی شرکتش با محصولات مشابه بازار تجهیزات UPVC گفت: ما نماینده رسمی آکپن و نماینده انحصاری پیماپن هستیم و از این رو تعهد ما این است که تجهیزات را به صورت کامل ارائه نموده و در صورتی که محصولات ما با مشکل مواجه شد تا دو سال پس از فروش آن کالا را تعویض می کنیم. همچنین سیاست ما این است که قیمت انواع کالاها را 200 تا 300 تومان کمتر از نرخ بازار عرضه می کنیم و تحویل ما به روز است. علاوه بر این اگر سفارشی بیش از 5 میلیون تومان بود هزینه حمل ونقل را نیز می پردازیم.

قیمت برای همکار یا انبوه ساز

رنگرز که از سازندگان در و پنجره است، درباره قیمت های متفاوت برخی از عرضه کنندگان قفل و یراق آلات گفت: شرکت های بزرگ که دارای عوامل فروش هستند تنها به همکار یا همان عوامل فروش محصولات تولیدی یا وارداتی را عرضه می کنند و قیمت ها نیز تنها برای آنهاست نه برای مصرف کنندگان. اگر واقعی هم بنگریم خواهیم دید که مردم عادی نیازی به ارتباط با عرضه کنندگان بزرگ قفل و یراق آلات و دستگیره در و پنجره ندارند.
مهران خدیو زاد، مدیر فروش شرکت آریا یراق صنعت اظهار داشت: فعالیت ما در دو بخش تولید داخلی و واردات است و با دو نوع کیفیت کالا به بازار عرضه می کنیم. وی قیمت دستگیره های عرضه شده توسط این شرکت را از 12 هزار تا 40 هزار تومان و قفل های در را از 7 تا 25 هزار تومان متغیر دانست و در توضیح محصولات اکونومیک گفت: این کالاها بیشتر برای مسکن مهر و انبوه سازی ها عرضه می شود و 5 سال ضمانت بدون قید و شرط برای محصولات درجه یک و 3 سال برای محصولات اقتصادی (اکونومیک) ضمانت دارد و به هر دلیل قفل ها دچار مشکل شوند به صورت رایگان تعویض می شود. خدیو زاد به نکته ای هم اشاره داشت: از دو سال قبل که ارز 1200 تومان بود تا حال تنها 67 درصد بر قیمت ها افزوده شده است.

خدمات پس از فروش استثنایی

عطایی، مدیر فروش بخش یراق آلات شرکت جهان آذر که تولیدکننده قفل و لولا، سیستم های کشویی، استوپ (که برای نصب پاشنه یا پایه های در و پنجره های شیشه ای فروشگاه ها کاربرد دارد) و مانند آن است، درباره خدمات پس از فروش جهان آذر اظهار داشت: اگر محصولات تولیدی این شرکت به هر دلیلی در هر زمانی دچار مشکل شد قابل تعویض است، مشروط بر اینکه علامت این شرکت همچنان بر روی کالا ماندگار باشد. وی تاکید کرد: از آنجا که تولیدکننده هستیم باید جوابگوی محصولات خود باشیم از این رو این نوع خدمات تنها به تولیدات مربوط است و کالاهای وارداتی شرکت را در برنمی گیرد. همچنین غیر از استوپ در مورد سایر موارد برگه گارانتی یا وارانتی ارائه نمی کنیم و تنها کافی است تا علامت شرکت بر روی کالا مشخص باشد.

با کارشناسان

کمال قهرودی، از کارشناسان صنعت در و پنجره می گوید: برخی از تجهیزات لازم برای نصب روی در و پنجره مانند چفت اسپانیولت و لولا در ایران تولید می شود اما کالاهایی مثل سیلندر قفل وجود دارد که در ایران تولید نشده و همچنان بازار به واردات محتاج است. اهمیت این نکته در این است که وابستگی به واردات به معنای شناوربودن قیمت های نهایی و نیز احتمال کامل نبودن پکیج تجهیزات مربوطه است، از این رو باید با شرکتی همکاری کرد که بتواند همیشه محصولات را به صورت کامل ارائه کند. نکته ای که حیدر زاده از فروشندگان بازار یراق آلات آن را رد کرده و اظهار داشت: مغزی قفل ایرانی هم وجود دارد اما تولیدات داخلی به حدی کم است که نمی تواند بیش از 10 درصد نیاز بازار را تأمین کند، بنابراین مغزی و سیلندر قفل از خارج واردات می شود.
علیرضا قادری نسب، از فروشندگان قفل و یراق آلات در و پنجره های UPVC معتقد است: در میان برخی شرکت های فعال در بازار به این دلیل که قیمت هایی شناور دارد، تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز بوده و با کاهش نرخ ارز قیمت کالاهای آنها نیز کاهش می یابد. علاوه بر این شرکت مذکور با آنکه از سود خود نمی زند اما محصولاتش را ارزان تر از متوسط بازار عرضه می کند.
صالحی، مدیر فروش شرکت عصر نوین گفت: شرکت ما انواع دستگیره و پلاک را از 13 تا 15 هزار تومان تولید و به بازار عرضه می کند. ربانی، یکی از تولیدکنندگان در و پنجره UPVC محصولات شرکت ساتیان را که 1400 کالای آلمانی در زمینه دستگیره و قفل در و پنجره های با برند آلمانی به بازار عرضه می کند و 10 سال ضمانت دارد را مناسب می داند و از استفاده آنها ابراز رضایت داشت. از دیگر شرکت های فعال در تولید یا عرضه این محصولات دالو ابزار، یراق مرکزی، آلوم بر، یراق آلات مدرن، فلورانس و چوبینی می باشند.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×