menu

ثبت آگهی رایگان

بلوک سبک بتنی

بلوک-سبک-بتنی

گروه ساخت و ساز: بلوک های سبک بتنی همگام با صنعتی سازی ساختمان خیلی زود جایگاه خودشان را پیدا کردند و در حال حاضر شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند. واقعیت این است ؛ به همان اندازه که بتن در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد شرکت های فعال در این زمینه هم در بازار تولید حضور دارند. این رقابت باعث شده تا فناوری تولید بلوک های سبک بتنی هر روز پیشرفت کند و حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد. در ادامه سلسله مطالب پیام ساختمان با عنوان "کدام کالا برای شما مناسب تر است" به سراغ تولیدکنندگان بلوک های سبک بتنی رفته ایم تا از خصوصیات و ویژگی های محصولات آنها آگاه شویم. البته لازم به ذکر است که اظهارات مصاحبه شوندگان الزاماً نظرات نشریه نیست و ما فقط منعکس کننده هستیم.

کاهش بار مرده ساختمان

حمزه درزی، مدیرعامل شرکت ساتراپ بتن دراین باره به خبرنگار پیام ساختمان گفت: ما الآن حدود شش سال است که در زمینه تولید بتن فعالیت می کنیم. بلوک های ما عایق سرما و گرماست و با توجه به ابعاد بزرگتری که دارند، از سرعت اجرای بالایی برخوردار است. از دیگر امتیازات محصول ما می توانم به سطح صاف بلوک و وزن کم آن اشاره کنم که باعث کاهش بار مرده ساختمان می شود.وی در پاسخ به این سؤال که هر مترمربع بلوک بتنی شما چند کیلو وزن دارد، گفت: این موضوع بستگی به ضخامت دیوار دارد و در تیغه های 10 سانتی متری وزن هر متر آن به حدود 52 کیلوگرم می رسد، حال آنکه در تیغه های 15 سانتی متر وزن آن به حدود 64 کیلوگرم می رسد اما به طور کلی می توانم بگویم از نظر وزن قابل توجه با آجر سنتی نیست.وی ادامه داد: از نظر قیمت می توان گفت؛ نسبت به تمام مصالحی که مورد استفاده قرار می گردد، به صرفه تر است.

کلاس بندی بلوک های سبک بتنی

ایمان انصاری، مدیرعامل شرکت بهینه سازی صنعت ساختمان نیز در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان بلوک بتنی سبک از نظر رتبه و کیفیت کار باهم متفاوت هستند، گفت: من تولیدکنندگان در این زمینه را به سه گروه تقسیم می کنم ؛ کلاس A تولیدکنندگانی هستند که با دستگاه های تمام اتوماتیک کار می کنند، اتاق بخار و اتوکلاو دارند و به صورت بسته بندی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. علاوه بر این تولیدکنندگان دارای گواهینامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استاندارد اجباری و استاندارد تشویقی هستند، بنابراین با بالاترین کیفیت تولید می کنند.وی اضافه کرد: کلاس B که حدود 80 درصد بلوک های سبک بازار را به خود اختصاص داده است دارای باند و دستگاه هیدرولیکی می باشند اما فاقد اتاق بخار هستند و فقط گواهی آزمایشگاه سازمان ملی استاندارد را دارند.
انصاری ادامه داد: کلاس C کارگاه هایی هستند که دارای دستگاه غیر اتوماتیک بوده و باند استاندارد ندارند. محصولات این کلاس به دلیل اینکه هزینه های تولید کمتری دارند، قیمت آنها هم ارزان تر است. ضمن اینکه بلوک های این گروه از استحکام کمتری هم برخوردار است. البته کسانی هستند که در کلاس C هستند اما محصولات خود را با قیمت گزاف در بازار به فروش می رسانند.

بالاترین مقاومت فشاری و ضریب انبساط حرارت

میثاق اجدادی، مدیربازرگانی شرکت پرشیا بلوک نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: حدود سه سال است که شرکت ما در این زمینه در داخل کشور فعالیت می کند. خط تولیدی ما تمام اتوماتیک است و در ساخت بلوک به طور کامل از مواد معدنی استفاده می شود.وی افزود: وزن بلوک ما بسیار مطلوب است و در عین حال بالاترین مقاومت فشاری و ضریب انبساط حرارت را دارد. ضمن اینکه بلوک های ما پرت بسیار کمی دارد و سرعت اجرای آن بسیار بالاست. وزن هر مترمربع تیغه های 10 سانتی متری ما حدود 45 کیلوگرم می باشد که نسبت به محصولات مشابه حدود 10 کیلوگرم سبک تر است. وی ادامه داد: به دلیل اینکه شهرک ما شهرک صنعتی نبود و اخیراً به عنوان شهرک صنعتی ثبت شده است، تاکنون موفق نشده ایم گواهی استاندارد بگیریم اما با تغییر وضعیت و ثبت شرکت در حال اخذ این گواهی هستیم.
مدیربازرگانی شرکت پرشیا بلوک خاطرنشان کرد: قیمت هر مترمربع بلوک سبک بتنی، حدود 11 هزار و 500 تومان است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا محصولات شما ضمانت دارند، گفت: تا به حال شرکتی ندیده ام که بلوک سبک بتنی را ضمانت کند اما زمانی که محصول را تحویل می دهیم خودمان را ملزم کرده ایم که پرت مصالح نداشته باشیم و بلوک ها سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

یک کیسه سیمان کمتر

حمید گروسی، مدیرعامل شرکت آترین (تولیدکننده فوم بتن سبک) در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: ما از حدود دو سال پیش فعالیت مان را شروع کردیم. مواد اولیه ما داخلی است و فقط افزودنی ها آن از خارج تأمین می شود. وی افزود: جدیدترین تکنولوژی در سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان، استفاده از فوم بتن سبک است که از فوم، آب، سیمان و افزودنی ها تشکیل شده است. فوم دارای ساختار ماده حباب ساز، پایدار کننده و افزودنی های دیگر است که هم در بلوک سازی و هم کف سازی مصرف می شود.
گروسی با اشاره به اینکه محصولات ما خدمات پس از فروش دارد و ما مشاور رایگان داریم و محصول را با حضور در پروژه ها تحویل می دهیم، خاطرنشان کرد: وی در رابطه باکیفیت فوم ها تولیدی داخل کشور گفت: ما مایع فوم بتنی تولید می کنیم که نسبت به سایر رقبا، یک کیسه سیمان کمتر مصرف می کند و این به خاطر مقاومت مطلوب فوم است.
از مصرف کنندگان می خواهم که از فوم های متفرقه به نام های خارجی که غیر معتبرند، استفاده نکنند . لازم به ذکر است؛ فوم بتن بدون بو و بدون رسوب است و مایع فوم بتنی که رسوب داشته باشد، در فرایند تولید مشکلات عدیده ای به وجود می آید.

واکنش مطلوب در برابر زلزله

میثم فرزانه مهر، مدیرعامل شرکت پاترا بتن آپادانا نیز در مورد فعالیت شرکت متبوعش گفت: ما تولیدکننده بتن های سبک سیمانی برای استفاده در ساخت دیوار و همچنین سایر قطعات سیمانی نظیر جدول های بتنی هستیم و حدود سه سال است که در این رابطه فعالیت می کنیم. مواد اولیه مورد نیاز ما، صرفا از قروه، بستان آباد و تبریز فراهم می شود و نیازی به واردات مواد اولیه نداریم. وی در رابطه با خصوصیات محصولات تولیدی شان گفت: بلوک های سبک بتنی ما خواسته های مبحث 18 و 19 مقررات ملی ساختمان را برآورده می کند چرا که سبک است و به دلیل ساختار اسفنجی که دارد در برابر سرما و گرما و صوت کارایی بالایی دارد. علاوه بر این در برابر زلزله ها از خود واکنش مطلوبی نشان می دهد.
فرزانه مهر در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت شما گواهی استاندارد و تأییدیه فنی دارد، گفت: گواهی استاندارد هنوز در مرحله اداری است. البته از نظر کیفیت محصول ما با مشکل مواجه نیستیم اما به دلیل اینکه از نظر مکانی با مشکل مواجه هستیم تا با حال نتوانسته ایم این گواهی را دریافت کنیم که با طی شدن روال اداری این گواهی را دریافت خواهیم کرد.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×