menu

ثبت آگهی رایگان

نسل جدید گچکاری با گچ پاش

نسل-جدید-گچکاری-با-گچ-پاش

گروه بازار ساختمان:کشورهای پیشرو در جهان مدت هاست که از گچ به صورت ساده استفاده نمی کنند و این اتلاف منابع را تنها برای کشورهای در حال توسعه مانند ملل افریقا باقی گذارده اند اما بهره بردن از گچ فراوری شده که با نام هایی مانند گچ پلیمری یا گچ پاششی نیز مشهور شده، نیاز به وسایلی دارد که پوششی از گچ را بر دیوار بیافشاند. این امر برای ایران که هم دارای ساخت و ساز وسیع است و هم دومین تولیدکننده گچ در دنیاست اهمیت بسیار دارد.
اندک اندک ایران وارد بازار گچ های فراوری شده می شود. اکنون می توان استفاده از این فناوری ها را در برخی از شرکت ها دید که بیشتر از هزینه ها به ارزش افزوده می اندیشند. از این وسایل بیشتر از خانه های نقلی و ویلایی در ساخت و ساز های بزرگ و وسیع استفاده می شود حال آنکه برای هر پروژه ای کارایی دارد. در ادامه با ذکر این نکته که مطالب عنوان شده در این گزارش تنها نظرات فعالان عرصه تولید و عرضه ماشین آلات گچ پاش بوده و الزاما نظرات نشریه نمی باشد به بررسی بازار و کیفیت این کالاها اشاره ای نیز به بتن پاش ها خواهیم داشت.
ماشین آلات پاشش برای مصالح بسیاری مانند سیمان و گچ تا پلیمر ها و عایق ها مورد استفاده دارد ام بر خلاف سایر دستگاه ها دارای بازار متشکل مشهور نیست و تنها می توانید آن را مرز کمی میان ماشین آلات گچ پاش و ملات پاش وجود دارد و معمولا شرکت ها هر دو محصول را عرضه می کنند.
اردشیر امین زاده مدیر عامل ماشین آلات کلار معتقد است گچ پاش تولیدی این شرکت علاوه بر گچ می تواند ملات ریز دانه را نیز بر دیوار بپاشد. به گفته وی که محصولی خاص برای بازار تولید کرده که نمونه مشابه ندارد تاکید دارد: آنچه که به عنوان بتن پاش به بازار عرضه می شود تنها ملات پاش است که دانه بندی ماسه آن بین صفر تا 6 می باشد که چون کمتر از هشت می باشد که بتن حاصله را ملات یا بتن ریز دانه غیر باربر است. امین زاده افزود: ما محصول جدیدی که ابداع کردیم می تواند گچ عادی را به همراه افزودنی های خاصی به گچ پلیمری تبدیل کند. شرکت فوق دو مدل ملات پاش میکسردار و بدون میکسر را با قیمت های 11.500 میلیون و 9 میلیون تومان و گچ پاش را با 8 میلیون و سَرند برقی را 900 هزار تومان تولید می کند.

به سفیدی گچ به قدرت ملات

سبک سازی، سرعت و پیشگیری از اتلاف سرمایه از مزیت های استفاده از گچ پاشی است به ویژه آنکه می توان از این روش در پارتیشن بندی نیز بهره برد. هوشنگ کیانی بختیاری یک سرمایه گذار است که وی را در کارگاهی ساختمانی می یابیم. وی که در حال بازدید از اجاری گچ پاشی است به خبرنگار ما گفت: من از دیدن نحوه اجرای ونیز وضعیت نتیجه این روش بیشتر از سفید کاری و ... متعجب شدم و از این به بعد در پروژه هایی سرمایه گذاری خواهم کرد که دیوارهای سبک، سریع ساخته شوند و به سفیدی گچ باشند. همچنین ملات پاش ها دیوار را به نحوی می سازند که انگار این ملات همان بتن است.
مهدی موسوی مدیر آموزش ایران کناف و ایران گچ به خبرنگار ما گفت: ما علاوه بر تولید گچ پلیمری ، گچ پاش هایی را منطبق با فناوری روز اروپا عرضه می کنیم که می تواند با 6 نفر نیروی کار 60 لیتر را در دقیقه برای پوشش سطحی به وسعت 150 تا 250 متر مربع در روز گچ پاشی کند. وی قیمت این کالاها را 8 هزار دلار (در حدود 35 میلیون تومان) به همراه ابزارهای مربوطه عنوان کرد. محصولات ما به عراق ، افغانستان، افریقای جنوبی هند صادر می شود.
وی به نکته ای جالب در خدمات پس از فروش اشاره کرد که گچ کاران و پیمان کاران خریدار دو روز در شرکت مابه رایگان آموزش می ببیند سپس دستگاه ارسال شده و باز هم به رایگان توسط تکنسین های ما در اولین کارگاه دستگاه راه اندازی می شود و در صورت بروز مشکل قطعات عوض می شود.

پوششی به جای گچ و خاک

بازار بتن پاش ها را بیشتر از گچ پاش ها می طلبد. از این رو تنوع قیمت این ماشین آلات بیش از گچ پاش هاست اما حداقل و حداکثر قیمت گچ پاش ها از بتن پاش ها بیشتر است. آنچه در دنیا رواج دارد و اخیرا در ایران نیز دیده می شود مفتول های مشبک فلزی همراه با پلی استایرن است که بدون ستون و در یک راستای طولانی قرار دارد و روی آن ملاتی از سیمان و ماسه دانهِ صفر تا شش پاشیده می شود.
گل پرور مدیر عامل شرکت تجهیز تونل جوان معتقد است: برتری محصولات این شرکت در خدمات پس از فروش می باشد که بسته به نوع دستگاه از یک تا 5 سال را در برمی گیرد. گچ پاش های تولیدی تجهیز تونل جوان از 10 تومان تا 20 میلیون تومان قیمت دارد و به الکتروموتورها وارانتی و به سایر بخش های دستگاه مانند گیربکس ها گارانتی تعلق می گیرد. علاوه بر این بتن پاش های این شرکت که بین 4میلیون تا 100 میلیون تومان قیمت دارد و از خانه های کوچک تا مغار نیروگاه، سد سازی و تونل های فضاهای شهری قابلیت استفاده دارد را در بر می گیرد. وی در توضیح اینکه چرا تا این حد به داخلی بودن تولیدات شرکت اش می نازد و چگونه کالایی ایرانی آن همه ماشین آلات می تواند برای مصرف کننده برتر از مدل اروپایی باشد تاکید کرد: وقتی به هر دلیل قطعه لازم برای دستگاه موجود نباشد در زمان نیاز به خدمات پس از فروش، تولید داخلی به مزیت تبدیل می شود. چرا که دستگاه های مثلا آلمانی خوب است اما زمانی که قطعات آن نرسد چالش اساسی ایجاد می شود.
وطن دوست از گچ کاران ساختمان به خبرنگار پیام ساختمان اظهار داشت: گچ ساده نسبت به گچ پلیمری بسیار ارزان تر تمام می شود اما آنچه خارجیان را نیز بر آن داشته تا به گچ پلیمری گران تر رویکرد کنند سرعت بالای اجرا، کیفیت خوب و کاهش پرت گچ می باشد از این روست که قیمت هر بسته 30 کیلوگرمی از گچ پاششی دوبرابر گچ عادی و حدود 6 هزار تومان است.
گچ کاری در گذشته نه تنها برای مقاصد هنری ساختمان بلکه برای مصارف نازک کاری استفاده می شد. شانه ساز، یکی از فعالان این عرصه که به نوعی مصرف کننده این دستگاه هاست که به خبرنگار پیام ساختمان تاکید کرد: اکنون به یُمن ابداع گچ پاش ها دیگر نیازی به گچ و خاک نیست و به سهولت می توان نازک کاری را انجام داد. کافیست بتوانید یکی از این دستگاه های گچ پاش را خریداری کنید و با چند ساعت آموزش و تهیه کردن ماده مصرفی آن کسب و کار خوبی را راه اندازی کنید. آن هم در بازار به بزرگی صنعت ساخت و ساز کشور . دلیل موفقیت در این شغل هم این است که گچ پاشی بسیار سریع و مقرون به صرفه تر از گچ کاری های قدیمی بوده و به دلیل برتری های گچ پلیمیری که باید پاشیده شود بازار نازک کاری تنها در انحصار این روش کار با گچ ساختمانی است.
صادق کافی، فروشنده دستگاه های گچ پاش می گوید: بازار گچ از حالت سنتی خارج شده و حداقل در شهرهای بزرگ همه از فناوری های نوین گچ مانند گچ پاششی استفاده می کنند. اما خرید دستگاه گچ پاش پایان کار نیست و نیاز به آموزش هم دارد.

خدمت بهتر از برند برتر

برتری رایگان به دست نمی آید و نیاز مند تلاش است. این جمله را از ما داشته باشید تا به ییک نکته برسیم. این روزها با ورود فناوری های جدید به عرصه تولید مصالح ساختمانی بسیاری از شرکت ها اقدام به عرضه ماشین آلاتی به نام گچ پاش می کنند اما تا چه میزان خرید از آنها قابل اطمینان است؛ صنعتگر از کارشناسان بازار مشاین آلات ساختمانی معتقد به خبرنگار ما گفت: ماشین آلات هر چه که باشد غیر از مواد مصرفی به تعویض قطعات نیز نیاز مند است و اگر شرکتی آن را تحت پوشش نداشته باشد وسیله خریداری شده بی استفاده می شود از این رو باید به خدمات پس از فروش و نیز اعتبار شرکت نیز توجه داشت. فرزاد علی نژاد کارشناسی است که کار با ایران کناف و ایران گچ را مناسب می داند و دلیل آن را نیز علاوه بر مرغوبیت محصولات آنها در آموزش رایگانی می داند که برای کار با گچ پاش ارائه می کنند.
آنچه در بازار دستگاه های پاششی مهم است اینکه باید به خدمات پس از فروش باید دقت داشت. از تامین قطعات تا آموزش رایگان استفاده از این وسایل را می توان در برخی از تولید کنندگان دید.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×