menu

ثبت آگهی رایگان

چوب پلاست و پلی استایرن درطراحی داخلی

چوب-پلاست-و-پلی-استایرن-درطراحی-داخلی

گروه معماری و دکوراسیون: برای طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون منزل، اداره آرایشگاه و ... متریال های فراوانی وجود دارد که با استفاده از آن نه تنها به زیبایی دلخواه میرسیم بلکه با به کارگیری متریال های جدید،کیفیت مکان طراحی شده را ارتقاء میبخشیم. در این شماره از نشریه، سراغ فعالان بازار دو نوع از مصالح اصلی دکوراسیون یعنی چوب پلاست و پلی استایرن رفتیم. لازم به توضیح است آنچه در این گزارش بررسی می شود تنها نظرات فعالان تولید ،توزیع وخریداران چوب پلاست و پلی استایرن بوده و نظر پیام ساختمان نمی باشد. با ما همراه شوید :

جایگزینی مناسب برای چوب و پلاستیک

مریم نجاتی (کارشناس صنایع چوب) در مورد معرفی چوب پلاست و پلی استایرن به خبرنگار ما گفت: چوب پلاست، کامپوزیتی است که از ترکیب آرد چوب و مواد پلیمری مانند PP، PE یا PVC به دست میآید. این محصول دارای ظاهری شبیه چوب و خواصی همچون پلاستیک است و به دلیل شباهت ، خواص فیزیکی و مکانیکی میتواند در بسیاری از موارد جایگزین محصولات ساخته شده از چوب یا پلاستیک شود. مهمترین مصارف آن در صنایع ساختمانی ساخت در، پنجره، کفپوش، دیوارکوب، نرده و... است.
چوب پلاست به دلایلی مانند؛ مقاوم در مقابل رطوبت و موریانه، دارا بودن قابلیت بازیافت، امکان استفاده از مواد بازیافتی و دست دوم به عنوان مواد اولیه و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده، تولید با ماشین آلات پلاستیک به روش تزریق و اکستروژن به صورت مقاطع تو خالی و ورق ، امکان شکل دهی و فرم دهی آسان، امکان تولید به صورت رنگی و دارای قابلیت روکش کردن و رنگ کردن ، میتواند جایگزین مناسبی برای چوب و پلاستیک باشد.

پلی استایرن

اما متریال دیگری که حدود یک سال پیش در تزیینات و دکوراسیون داخلی کاربردی تر شده ؛ پلی استایرن است. این محصول پلیمری است که از" مونومر استایرن" ساخته شده است؛ هیدروکربن مایعی که در واقع یکی از مشتقات نفتی است. در دمای اتاق، پلی استایرن به صورت جامد و البته انعطاف پذیر است ولی در دماهای بالاتر میتواند ذوب شده و به صورت قالبهایی درآید. استایرن یک "مونومر آروماتیک" است، بنابراین پلی استایرن هم یک مونومر آروماتیک است و تمام خصوصیات بالا را دارد. علاوه بر این دارای خمش بسیار زیاد و طرحهای بسیار زیبا و روکش است اما باید این نکته را متذکر شویم که چوب پلاست باید رنگ آمیزی شود.

ترکیبی از زیبایی چوب و دوام پلاستیک

حسن عاملی – مدیر بازرگانی شرکت آرام دکو در این زمینه گفت: شرکت ما با تولید پانلهای فایبر کامپوزیت با طرحها و رنگهای متنوع و همچنین ساخت انواع مصنوعات چوبی بر آن است که سهمی در ارتقای کیفی این محصولات در کشور داشته باشد.
وی در مورد جدیدترین کالای تولیدی این شرکت در زمینه ابزارهای طراحی داخلی و نما گفت: جدیدترین محصول ما چوب پلاست است که از ترکیب الیاف چوب با پلاستیک (PP,PE,PVC) به همراه مواد افزودنی مورد نیاز تولید میگردد که به آن WPC، چوب پلاستیک یا Polywood میگویند.

کامپوزیتهای چوب

پلاستیک که به شکل پروفیل و صفحات تو پر و یا تو خالی تولید میشوند دارای سابقه ای 20 ساله در جهان هستند. خصوصیات استثنایی این کامپوزیتها که ترکیبی از زیبایی چوب و دوام پلاستیک میباشند، سبب شده که در کشورهای مختلف این محصولات بسیار محبوب و قابل اعتماد باشند. بنابراین ما نیز بر آن شدیم که با تولید این دسته از مواد کامپوزیتی با نام تجاری (DECOWOOD)سهم کوچکی در تولید و معرفی محصولات جدید با کاربردهای فراوان در ساختمان سازی، فضای شهری و کاربرد های صنعتی جهت رشد و اعتلای هر چه بیشتر کشور عزیزمان داشته باشیم.
محصولات ما دارای ویژگیهایی مانند دوام بالا، نگهداری آسان و کم هزینه، مقاوم در برابر رطوبت و آفتاب، مقاومت در برابر حشرات و باکتریها، مقاوم در برابر آتش، مقاوم در برابر عوامل جوی عدم ایجاد ترک و شکاف، زیبایی و حس چوب، ابزار خوری همانند چوب، امکان ایجاد طرحهای متنوع، جذاب، سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت، نصب بسیار آسان و سریع می باشند.

قابل استفاده در تمامی اقلیم ها

خانم جان قربان، کارشناس فروش شرکت صنایع چوب بدیع ،در مورد محصولات جدید شرکت متبوعش در عرصه تزیینات داخلی و نماسازی به خبرنگار ما گفت: این شرکت با تنوع محصولی بی سابقه نسبت به تولیدات مشابه و کیفیتی کم نظیر و توجه کارشناسی به ظرایف صنعت خود و همچنین با بهره گیری از تکنولوژی روز و تنوع روکش، تلاش نموده است تا پاسخگوی سلایق مشتریان خود باشد.
محصولات شرکت صنایع چوب بدیع که با نام تجاری پوشان پلاست به بازار عرضه میشوند، دیوار پوشهای پلی استایرن در طرحها و رنگهای مختلف و ابعاد متفاوت هستند و انواع ابزار مورد نیاز از جمله کرنر، قرنیز، تمام کننده، انواع نبشی نیز از جمله تولیدات تکمیل کننده محصولات این شرکت میباشد. سرعت بالای نصب و قابلیت اجرا روی کلیه سطوح شامل گچ، گچ و خاک، سیمان، ورمیکس، D Panel 3 و سایر سطوح همچنین قابلیت شستشو، مقاومت بالا در برابر رطوبت، مونتاژ سریع، وزن بسیار کم و کیفیت بالا از مزایای محصولات این شرکت است.
کیفیت بالای محصولات نتیجه استفاده از مواد اولیه مرغوب و درجه یک بوده که بدون ترکیب مواد ناخالص، سطح محصولات پلی استایرن را بدون موج و صیقلی نموده و زیبایی طرح روکش را دو چندان مینماید. مهمترین مزیت پلی استایرن خمش پذیری بالای این محصول است که دست طراح را برای اجرای سطوح منحنی شکل باز می گذارد و در تمامی اقلیمها به خاطر سازگاری با شرایط دما و رطوبت قابل استفاده است. وی در ادامه افزود: نرخ متوسط هر متر این کالا با نصب آن حدود 30 تا 32 هزار تومان است.

مناسب برای نمای بیرونی

مالکان کبیری، یکی از مسئولین شرکت خانه ما (آلوک) در مورد محصولات این شرکت گفت: جدیدترین محصول این شرکت چوب پلاست است که ترکیبی از خرده چوبها و پلاستیک می باشد. این محصولات دارای مقاومت بسیار بالا و هزینهای پایینتر از چوب است مثلاً اگر هزینه یک متر مربع چوب با نصب آن 380 هزار تومان باشد ، استفاده از این محصول حدود 94 هزار تومان هزینه دارد. همچنین این متریال ها در مقابل آب مقاوم هستند و به همین دلیل میتوان از آن برای نمای بیرونی نیز استفاده کرد.

نظرات فروشندگان

جلال حکمت ( فروشنده) در مورد برندهای فروشی خود به خبرنگار ما گفت: بیشتر محصولات چوب پلاست و پلی استایرن تولید داخل از کیفیت و تنوع رنگی و مقاومت خوبی برخوردار است. البته همیشه مردم به سراغ برندهایی میروند که شناخته شده است اما در کل تمام برندهای تولید داخل در مقایسه با محصولات وارداتی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و من تمام برندهای داخلی را دارم.
محمد کاظمی ( فروشنده ) در مورد برند فروشی خود به خبرنگار ما گفت: بیشترین برندهای ما از تولیدات پرشین پلاست اسپادانا است و تمام محصولات این شرکت میتوانند با هر کالای مشابه وارداتی رقابت کنند.
اظهارات خریداران مرتضی احمدی ( خریدار) در مورد برند انتخابی خود به خبرنگار ما گفت: من برای منزل خودم از برند تجاری پوشان پلاست استفاده کردم و بسیار از این برند رضایت دارم زیرا این برند نه تنها در ارائه کالای باکیفیت پیشرو است، بلکه با ارائه خدمات و قیمت مناسب توانسته است رضایت خاطر خریداران را فراهم آورد.
کمال جعفری ( خریدار) در مورد برند انتخابی خود گفت: من برای آلاچیق و استخر محوطه خانه ام از محصولات DECOWOOD استفاده کرده و بسیار راضی هستم، چون هم مقاوم و قابل بازیافت است و هم تنوع رنگی بسیار زیادی دارد.
مریم نجات ( خریدار) در مورد برند انتخابی خود گفت: بنده از محصولات چوب پلاست سامان برای دیوار کوب و قرنیز های مطبم استفاده کردم و کاملاً از این برند راضی هستم. دلیل عمده من برای انتخاب این برند بازدید از موزه سینما بود که از این محصول استفاده شده است.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×