menu

ثبت آگهی رایگان

ایرانی بخرید حتی با قیمت بیشتر

ایرانی-بخرید-حتی-با-قیمت-بیشتر

گروه بازار ساختمان:جالب ترین کالایی که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد شیرآلات بهداشتی است که انواع مختلف آن از واشری و پدالی تا اهرمی و چشمی هم به دلیل جلای فلزی از زیبایی خاصی برخوردار است و تنوع بسیار فراوانی دارد. با این حال زمانی که قصد نوشیدن آب یا شستن صورت را دارید بهداشتی بودن، شیرآلات بهداشتی به ذهن متبادر می شود. اولین مولفه برای خرید شیرآلات هم همین نکته است. در گذشته تنها شیرهای واشری در بازار موجود بود اما اکنون تنوع بسیاری از شیرآلات را در چهار گروه واشری، پدالی، اهرمی و چشم الکترونیکی که به چشمی مشهور شده است، در انواع مدل ها و رنگ ها می توان دید. البته بر اساس کاربری های مختلف تقاضا نیز متفاوت است اما در مجموع قیمت ها به دلیل افزایش هزینه های تولید به ویژه بالا رفتن قیمت برنج با افزایش رو به رو شده است. قیمت ارز نیز در شیر آلاتی که به قطعات وارداتی نیازمندند مانند کارتریچ شیرهای اهرمی تاثیر گذاربوده است.
ناصر هژیر از فعالان بازار شیرآلات معتقد است: این روزها بلایی گریبان بازار را گرفته و آن هم استفاده از سرب نرم در ساخت بدنه داخلی این شیرآلات است که مستقیما در سلامتی انسان تاثیر سوء می گذارد.
رحمان حسینی مدیر تولید یک شرکت تولید کننده شیرآلات بهداشتی در مورد اهمیت استفاده از برنج به جای سرب اظهار داشت: آلیاژ برنج گران تر از سرب است و تولیدکنندگان متخلف تا حد امکان از سرب استفاده می کنند تا هزینه تولید خود را کاهش دهند و می دانند که مشتری هم با نگاه به شیرآلات نمی تواند آن را تشخیص دهد از این رو می توانند محصول غیر استاندارد را ارزان تر بفروشند اما مصرف کننده باید بداند تنها مشکل این شیرآلات غیر بهداشتی بودن آنها نیست واین گونه نیست که سرب وارد آب آشامیدنی می شود و برای سلامتی مضر است بلکه به دلیل ریزش سرب بدنه شیرآلات دچار پوسیدگی می شود از این رو این خریدار است که در بلند مدت زیان واقعی را تجریه می کند.

چرا ایرانی می خرید

حسام نیکو منش فروشنده محصولات بهداشتی ساختمان می گوید: خبر بد این است که اگر در بازار چرخی بزنید با انبوه شیرهای وارداتی مواجه می شوید. خبر خوب هم این است که بخش زیادی از این شیرآلات را کشور چین می سازد و شیرآلات ایرانی به دلیل آنکه باید زیر نظر سازمان استاندارد ساخته شوند از این مشکل مصون هستند. پس با خیال راحت شیرآلات استاندارد ایرانی بخرید حتی با قیمت بیشتر.
بهترین انتخاب برای اماکن عمومی شیرهای پدالی یا غیر لمسی به دلیل عدم نیاز به انرژی مانند برق و باتری در قیاس با شیرهای الکترونیکی از مزایای بیشتری برخوردارند اما آنها هم در هنگام استفاده با مشکلاتی مواجه اند. در مدل های جدید شیرهای پدالی قابلیت هایی مانند تنظیم مقدار و دمای آب سرد و گرم و پدال جمع شونده جهت سهولت نظافت در نظر گرفته شده و بر مزیت های آن افزوده است. این شیرها در مکان هایی مانند مدارس، بیمارستان ها، کلیه مراکز پزشکی ، هتل ها ، مساجد ، رستوران ها، شرکت ها و ادارات قابل استفاده اند.
مامور خرید یک بیمارستان که در بازار به دنبال یافتن بهترین هاست به خبرنگار ما گفت: انواع پدالی و چشمی دارای اهمیت اند چرا که به دلیل عدم تماس دست با شیر، بیماری های واگیردار عفونی و پوستی منتقل نمی شوند و به خاطر سرعت قطع آب در میزان مصرف آب و حتی انرژی نیز صرفه جویی می شود. از این رو برای همه اماکن به ویژه اماکن عمومی بهترین انتخاب هستند.
سهراب مهمان دوست، مدیر فروش یک شرکت تولید کننده شیرآلات چشمی مزیت محصولات خود را در قابلیت تعویض قطعات آن با سایر محصولات می داند وگفت: برای شیرهای چشمی تنها چهار عدد باتری با طول عمر بسیار طولانی کافیست و نیازی به برق یا تعویض مکرر باتری نیست. شیر 300 هزار تومانی اگر چه می توان گفت شیرآلات چشمی بهترین انتخابند اما از نظر اقتصادی با یک مشکل اساسی روبه رو بوده و آن اینکه قیمت آنها در مقایسه با سایر شیرآلات بسیار گران است. برای مثال شرکتی که مدعی است قیمت کالاهایش را در ماه های اخیر افزایش نداده و تنها با کاهش حاشیه سود خود بر تولید ادامه می دهد، قیمت تنها یک پایه شیر ظرف شویی را 3میلیون ریال اعلام می کند.
آرش میر اعتمادی هم که از طرف یک شرکت سازنده مسکن به بازار آمده معتقد است: در شرایطی که قیمت شیرآلات داخلی و نیز انواع استاندارد خارجی بسیار بالاست برخی به انواع ارزان خارجی روی می آورند اما این جا هم یک سوال وجود دارد که آیا این شیرآلات برای سلامتی زیان آور نیستند؟

تنها نیازمند کارتریچ

شاهرخ بهشهری مسئول تاسیسات یک شرکت در باره تعویض شیرهای اهرمی گفت: برخی از مصرف کنندگان با تصور اینکه شیر های اهرمی خراب می شوند آنها را دور می اندازند اما این شیرها مشروط براینکه استاندارد باشند هرگز خراب نمی شوند بلکه بعد از چند سال ( بر حسب استفاده) نیاز به تعویض کارتریچ دارند که مانند مغزی شیرهای واشری می توان آن را تعویض کرد.
سهیل عباسی مسئول خرید یک مجتمع آموزشی نیز معتقد است: کاهش مصرف آب و به دنبال آن کاهش هزینه آب بها برای مصرف کننده دارای اهمیت بالایی است چرا که در اماکن عمومی نمی توان با اجبار یا نظارت از مصرف بهینه آب مطمئن بود. این امر با توجه به افزایش هزینه های آب و گاز به ویژه بعد از هدفمندی یارانه ها از جایگاه بالایی برخوردار است. از این رو در جستجو برای یافتن شیرآلاتی برای کاهش مصرف هستیم. وی از محصولات ایمان راضی است و شیرهای تولیدی چشمه را توصیه می کند.

ارزان برای منازل

با تمام مزایایی که در مورد شیر های جدید مانند اهرمی و چشمی وجود دارد اما قیمت شیر های واشری که برای همه آشنای هستند بسیار ارزان تر است. همچنین شیرآلات واشری به سهولت و با تعویض واشر یا مغزی تعمیر می شوند اما شیرهای اهرمی برای تعمیر به تکنسین نیاز دارند.
شهرزاد اصفهانی که برای خرید شیرآلات منزل در حال ساختش به بازار مراجعه کرده از محصولات آرایانا و نیز ایمان بسیار راضی است.
رامین منصوری نیز معتقد است، به تجریه بر وی اثبات شده که محصولات شرکت نوید بسیار مناسب است. از دیگر برندهای مطرح بازار می توان به رویا تجارت ، درخشان، ایران نوید، فاراب، تهران دوش، پارساب و ایران شیر اشاره کرد.
فرامرز رضایی راد تنها برای خرید شیرآلات جهت تعویض با شیرهای قدیمی منزل اش به بازار آمده و مطمئن است که شیر های واشری را هرگز نخواهد خرید چرا که به سرعت با مشکل و نیاز به تعویض واشر آن مواجه می شود. این متقاضی البته از گرانی شیرهای اهرمی و چشمی نیز بسیار شاکی است چرا به گفته خودش همچنان بر قیمت ها در بازار اضافه می شود.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×