menu

ثبت آگهی رایگان

چه نوع مبلمانی بخریم

چه-نوع-مبلمانی-بخریم

گروه معماری و دکوراسیون: برای خرید مبلمان شتاب زده عمل نکنید زیرا تصمیم شتاب زده وقت و پول شما را هدر می دهد. اگر شما برای خرید وسیله مورد نیازتان به اندازه کافی فکر نکرده باشید، با دو مشکل رو به رو می شوید که چندان برای شما خوشایند نخواهند بود. یکی اینکه ممکن است مجبور شوید آنچه را خریده اید، پس بفرستید و دوم اینکه مجبور شوید با وسیله ای زندگی کنید که با آن احساس خوبی ندارید.

در این گزارش ما در خصوص اینکه چگونه و کدام برند مبلمان دلخواه تان را انتخاب کنید و مهم تر از آن اینکه وضعیت بازار مبل ایران از طرح و رنگ گرفته تا قیمت چگونه است.با ما همراه شوید:

مبلمان چوب های سخت گران تر اما مناسب

مسعود بایگانی – فروشنده برند پاک چوب در مورد انواع مبل و نحوه خرید و برند راش به خبرنگار ما گفت: در مجموع دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی.

مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمان گفته می شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آن را روکش می کنند، مانند مبل های نشیمن و کاناپه ها که دارای بالشتک هستند.

مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اطلاق می شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه. هر یک از این دو نوع مبلمان می توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیر چوبی آن در بازار های ایران موجود می باشند. البته بیشتر محصـولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می شوند .چوب سخت به چوب درختانی نظیر؛ ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر؛ کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق می شود. مبلمانی که از چوب های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب های سخت ارزان تر است.

در مورد مبلمان مطالعه کنید

هنگامی که مبلمان می خرید حتماً مطمئن شوید کلیه اطلاعاتی را که فروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار می دهد به خوبی مطالعه کرده اید. اکثر شرکت های سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وینیل و یا سایر مواد مصنوعی استفاده می کنند در شرح محصول قید نمایند. این نوع مواد مصنوعی قادرند تا ظاهر چرمی، چوبی، و مرمری به مبلمان بدهند. در ضمن اگر در برچسب مواد سازنده تنها نام یک نوع چوب به کار رفته باشد، کلیه روکش ها و سطوح مبلمان نیز می بایست از همان چوب ساخته شده باشند.در پایان نیز شرح گارانتی هر گونه اسباب و اثاثیه ای را که می خواهید بخرید به دقت بررسی کنید و ببیند سیاست های شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است.

شرکت پاک چوب با بهترین متریال ها و با گارانتی دو ساله و پنج سال خدمات پس از فروش بهترین کالا را در خدمت مشتری می گذارد. سطح قیمت مبل های پاک چوب از 2 میلیون و 450 هزار تا 6 میلیون و سیصد هزار تومان است و جنس آن از چوب راش و پارچه ترکیه است. نانوسرتکس ها پیشتازان بازار حسن محبی -وارد کننده در مورد برند های وارداتی خود به خبرنگار ما گفت: اکثر خریداران مبل به نام و سابقه برندها هم توجه می کنند و امروزه برندهایی مانند Test، Madrid، Anjella و... مورد توجه خریداران قرار گرفته است.

باتوجه به انتخاب سلیقه ای خریداران، امروزه مبل هایی با پارچه های ترک و نانوسرتکس متقاضی بیشتری نسبت به جنس های کتان و چرم دارند.وی در مورد جنس نانو سرتکس به خبرنگار ما گفت: نانوسرتکس جنس جدیدی از پارچه های روز است که در برابر مواد شیمیایی و هرنوع مایعاتی از خود واکنش نشان نمی دهد و می توان حتی لکه های جوهر روی آنها را هم با یک دستمال خیس از بین برد، بدون آنکه آثاری از خود به جا بگذارد.

محبوبیت مبل های چوبی بهار ترکی

نماینده انحصاری محصولات یاتاش در پاسخ به این سوال که کدام مبل ها محبوبیت دارند ،گفت: این روزها مبل های فلزی محبوبیت خود را از دست داده اند و خریداران آن را به ندرت می پسندند. مبل های فرفوژه هم کمتر خریداری می شوند و مبل های چوبی و به خصوص تشکی محبوبیت بیشتری نسبت به آنها دارند. این مبل ها هم از نظر طول عمر و هم از نظر راحتی و سبکی بسیار بهتر از مبل های فلزی و فرفوژه هستند. مبل های تشکی پارچه ای، اسکلتی چوبی دارند و پارچه آنها از جنس های کتان، چوب و نانو ساخته می شوند.

وی در مورد برند یاتاش به خبرنگار ما گفت: شرکت یاتاش به عنوان اولین تولید کننده بزرگ مبلمان خانگی در کشور ترکیه با 900 نمایندگی داخلی و بیش از 50 نمایندگی خارجی در کشور های دنیا از جمله ایران ، انگلستان ، هلند ، آلمان ، سوئیس ، رومانی ، روسیه و آمریکا و........ حضوری فعال دارد و سهم قابل توجهی از صادرات مبلمان آن کشور را به خود اختصاص داده و از جمله معتبرترین برندهای مبلمان جهان به شمار می رود. یاتاش تنها شرکت مبلمان حاضر و فعال در بازار بورس کشور ترکیه می باشد.

اوج زیبایی مبلمان همراه با کیفیت

مصطفی جعفری -فروشنده برند دوناریه ارس در مورد محصولات و برند خود گفت: دوناریه ارس با محصولات زیبا و به روز وارداتی و تولیدی خود هدفی جز آرامش زندگی ندارد. قیمت محصولات دوناریه ارس در مقایسه با قیمت آن بسیار ناچیز است . مبل ها در اندازه های متفاوتی تولید می شوند و این شــرکت مــوفق بـه اخــذ گــواهینامه 9001:2008 ISO و 10002:2004 ISO از WQA انگلستان گردید.

وی در ادامه افزود؛ مبلمان باید 20درصد زیبایی و 80درصد کیفیت داشته باشد. بسیاری از خریداران لوازم خانگی به علت نداشتن اطلاعات کافی برای تهیه لوازم منزل، بیشتر به ظاهر اجناس اهمیت می دهند و سعی دارند ؛ زیباترین جنس را خریداری کنند، غافل از این مسئله که اگر این لوازم به اندازه کافی مرغوب نباشد بعد از مدتی کوتاه، شکل ظاهری و زیبایی خود را هم از دست خواهد داد. شرکت دوناریه سعی کرده است زیبایی را همراه با کیفیت به اوج برساند . پرفروش های بازار مبل مبل های نانوسرتکس با برندهای معروف (Test، Madrid، Anjella) در همه ابعاد و همه رنگ و همه مدل تولید شده و گران قیمت ترین و درعین حال پرفروش ترین مبل ها هستند. مبل های کلاسیک (L) چون اندازه بزرگی دارند، قیمت بالایی داشته و بیشتر در جنس های چرم دیده می شوند. یک دست مبل چرم اصل spain، 7میلیون تومان قیمت گذاری شده ولی به هر حال با این قیمت، فروش کمی دارند. رنگ های مشکی و کرم قهوه ای چون رنگ های محبوب هستند، قیمت بالاتری نسبت به رنگ های دیگر دارند.

مبلمان مناسب از نگاه خریداران

ناصر شیرجنگ ( خریدار) در مورد برند منتخب خود به خبرنگار ما گفت: اگر یک بار از محصولات گروه هدف استفاده کنید - به بیان عامه- عاشق آن می شوید. قیمت خوب ،تنوع محصولات ، استاندارد و در نهایت طول عمر مفید از مشخصه های این برند است. البته این برند قابلیت رقابت با هر برند خارجی را نیز دارد.

بهاره کاظمی ( خریدار) در مورد برند منتخب خود به خبرنگار ما گفت: من بین برندهای صنایع چوب مقدم و مبل راش مردد هستم. البته کالای ایرانی را به کالاهای خارجی ترجیح می دهم چون هم کیفیت مناسبی دارند و هم اصالت طرح و نقش و رنگ .

خاتون شاپوری- خریدار در مورد برند منتخب خود گفت: من از مبلمان برند وینر استفاده کرده ام و به نظر من تمام خصوصیات یک مبل مناسب را دارد و این برند را به دیگر دوستانم هم معرفی کرده ام .

محمد تقوی ( خریدار ) در مورد برند انتخابی خود به خبرنگار ماگفت: بنده از تمام محصولات صنایع چوب بهار نارنج راضی هستم و این تجربه را در طی سالیان سال کسب کرده ام. تمام محصولات این شرکت محکم ، زیبا و قابل تقدیراست و مهمترین مزیت محصولات بهار نارنج جدای از قیمت آن تنوع شکل و متناسب با هر دکوراسیونی است .

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×