menu

ثبت آگهی رایگان

پنجره UPVC زیبا و سازگار

پنجره-UPVC-زیبا-و-سازگار

گروه بازار ساختمان : مطرح شدنUPVC به عنوان ماده اصلی قاب پنجره های دو جداره و قدرت بلا منازع و غیر قابل انکار این مواد درکاهش میزان اتلاف انرژی درساختمان موجب شده تا بازار این کالا با سودآوری خوبی همراه باشد و اکنون شرکت های بسیاری در زمینه تولید یا واردات پروفیل UPVC و همچنین تولید پنجره های دو جداره با قاب UPVC فعالیت می کنند .
ظاهرا نه تحریم های بانکی و نه محدودیت های تجاری هیچ کدام نتوانسته است بر صنعت تولید درب و پنجره هایUPVC تاثیرگذار باشد و انبوه تقاضا برای خرید پنجره های دوجداره بازاری ایجاد کرده که سرمایه گذاری سودآور در تولید این محصول پر فروش را با سود مناسبی تضمین کرده است . در ادامه به بررسی بازار این کالا می پردازیم .
بازار امروز این کالا از جهات متفاوتی تغییر کرده و در مواردی نیز رشد داشته است . مشکل تک رنگ بودن این کالا اکنون برطرف شده و رنگ های بیشتری را می توان در این بازار دید . همچنین پنجره های جدید مطابق با فناوری روز ارتقا یافته و پنجره ها امکان باز و بسته شدن در دو یا سه جهت را دارند اما در این گزارش در جستجوی نکاتی مهم تر هستیم .

بازار سود آور upvc

مصطفی بنی احمدی که به نظر می رسد از کسب و کار خود راضی است ، می گوید : این صنف از جمله بخش هایی است که همچنان از سودآوری مناسبی برخوردار است و سرمایه گذار می تواند کارگاهی برای تولید به این بخش اختصاص دهد . وی قیمت هر متر مربع قاب کار شدهUPVC همراه با شیشه دو جداره را برای مصرف کننده180 هزار تومان اعلام می کند .
غلام رضا رهجو که مدیر یک شرکت تولید کننده پنجره UPVC است ، به گرمی از ما استقبال کرد و در پاسخ سوالات ما درباره وضعیت تولید UPVCدر داخل کشور گفت : حداقل 100 شرکت در کار تولید پنجره های UPVC با شیشه دوجداره در ایران فعالیت می کنند . همچنین 10 شرکت داخلی نیز اقدام به تولیدپروفیل UPVC می کنند .
وی در خصوص هزینه تولید هر متر مربع پنجره UPVCگفت : برای تولید هر متر مربع پنجره 11 متر طولی پروفیل UPVC لازم است که دو شاخه 6 متری پروفیل UPVC را نیاز دارد ، اما تنها پروفیل نیست بلکه هر قاب پنجره از پیچ ، یراق ، قطعات نگه دارنده فولادی ، شیشه دوجداره و مواد مربوطه مانند گاز آرگون و اسپیسر ها نیز تشکیل شده است و با این حساب 130 هزار تومان تنها هزینه پروفیلUPVCبرای ساخت شکل پنجره است که باید هزینه های پرسنل و هزینه های جانبی دیگر که بر هر کار تولیدی مترتب می شود را نیز به مجموع هزینه های تولید افزود . در نهایت با کسر این موارد از قیمت نهایی ، سود باقی مانده 20هزار تومان در هر متر مربع خواهد بود . با این حال وی تاکید می کند : قطعا این فعالیت با هر میزان گردش مالی که داشته باشد ، ضرر دهی ندارد .
رهجو در پایان تاکید می کند : سود پنجره های دو جداره با قابUPVC و نیز شیشه کار شده در هر متر مربع تنها 20 هزار تومان است و گاهی به این عدد هم نمی رسد . قیمت متفاوت پروفیل upvc آنچه می توان درباره شگفتی این بازار گفت این است که قیمت و کیفیت محصولات تولیدی داخلی و خارجی بسیار متفاوت است ، به گونه ای که ممکن است پروفیل های UPVC تولید داخل قیمتی بالاتر از قیمت محصول وارداتی با همان کیفیت داشته باشند و برخی نیز البته با کیفیت متفاوت ارزان تر هستند . با این حال گران ترین محصول که تقریبا دو برابر قیمت با کیفیت ترین پروفیل های ترکیه را دارد متعلق به کشور آلمان است . این بازار هم بدون مشکل نیست و فعالان این عرصه معتقدند؛ اگر این مشکلات نبود نه تنها قیمت محصولات تولیدی شان افزایش نمی یافت . بلکه سود شان نیز بیش از این مقدار حاضر بود ، اما این مشکلات چه هستند ؟
رضا اصلانی ری شهری ، علت گران شدن پنجره های UPVC را در ماه های اخیر با سه برابر شدن نرخ ارز مرتبط می داند و می گوید : به دلیل نوسان نرخ ارز در سه ماه گذشته قیمت محصولات ما نیز افزایش یافته است ، زیرا ما در بازاری کار می کنیم که به واردات محتاج است و از این رو قیمت ما تابعی از نرخ ارز است . این در حالی است که نرخ دلار در گذشته 1200 تومان بود که اکنون به بالای 3000 تومان رسیده است .
از طرف دیگر مرکز مبادلات ارزی نیز ارز به ما نمی دهد و می گویند ؛ تعهدی در خصوص ارائه ارز به شما نداریم و باید منابع لازم برای خرید های خارجی را تامین کنیم که در حال حاضر همان نرخ فوق است .
مسعود پیراسته از مدیران فروش یک شرکت تولید کننده درباره قیمت پروفیل های موجود در بازار به خبرنگار ما می گوید : هر متر پروفیل تولید داخل از کم ترین کیفیت بین 8 تا 9 هزار تومان قیمت دارد تا با کیفیت ترین پروفیل که قیمت آن متری 15 تا 17 هزار تومان است اما علت گرایش ما به واردات پروفیل آماده این است که پروفیل با کیفیت ترکیه از 11 هزار تومان شروع می شود . قیمت خود پروفیل 8 تا 9 هزار تومان و مابقی هزینه های حمل و نقل و گمرک و …. است . به گفته پیراسته گران ترین پروفیل ها با قیمت 17 هزار تومان به بالا محصول آلمان می باشد .
کامبیز مراد خانی فروشنده پنجره UPVC هشدار می دهد که مصرف کنندگان باید دریافت ضمانت را فراموش نکنند و خطراتی مانند افتادگی قاب و نیز تغییر رنگ و پوسته پوسته شدن ( ریختن رنگ ) UPVC را در میان مدت در نظر داشته باشند .

واردات؛

فرصت یا چالش تولید درب و پنجره های UPVC را می توان به سه بخش پنجره نهایی ، شیشه و پروفیل UPVC و مواد اولیه تولید این کالا ها تقسیم کرد که در این میان تنها شیشه کاملا داخلی است و حتی مواد اولیه آن نیز ایرانی است اما با وجود تولید بخشی از پروفیل UPVC مصرفی در داخل ، از نظر مواد اولیه به واردات وابسته است . شاید یکی از دلایل رونق این بازار امکان واردات پروفیل های خارجی می باشد که بر تنوع کیفی و قیمتی بازار افزوده است . به بیان دیگر بر عکس پروفیل های آلومینیوم که در فهرست ممنوعیت واردات قرار گرفته اند و به این ترتیب یک رقیب جدی این کالا از میدان خارج شده است ، عدم حضور پروفیل UPVC در فهرست کالا های ممنوعیت واردات می تواند نشانه امید بخش برای فعالان این صنف تولیدی باشد . از جمله برند های تولیدی داخلی می توان به همارشتن ، ویستا بست ، سیندژ و ای بی آی و نیز برند های یورو لاین ، وین تِک ( ترکیه ) و دکا ( آلمانی ) اشاره کرد . البته بازار این کالای ساختمانی آزاد بوده و امکان حضور برند های خارجی نیز برای تولید پنجره های UPVC همچنان وجود دارد .
نه تنها مواد اولیه تولید پروفیل UPVC یا خود پروفیل آماده ساخت ترکیه بلکه آن بخش از محصولاتی که درکشور های دیگر مانند آلمان نیز ساخته می شوند از طریق ترکیه واردات می شوند . از طرف دیگر بسیاری از شرکت های تولید کننده پروفیل نیز در ابتدا وارد کننده این محصول بوده و با توجه به کشف موقعیت خوب فعالیت در این زمینه ، اقدام به انتقال ماشین آلات و مواد اولیه به ایران و تولید پروفیل در داخل کرده اند . با این حال برای این دست از محصولات نیز وابستگی به مواد اولیه وارداتی از جمله چالش های مطرح می باشد که می تواند برای ادامه فعالیت این بخش تهدید جدی باشد .


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×