menu

ثبت آگهی رایگان

کدام بخاری، کدام برند؟

کدام-بخاری-کدام-برند

گروه تاسیسات: با فرارسیدن فصل سرما یکی از دغدغه های مردم چگونگی گرم کردن خانهاست. یک برآورد سر انگشتی در کشور نشان میدهد؛ بخاری گازی بیشتر از 80 درصد لوازم گرمایشی منازل را به خود اختصاص دادهاست. فرقی نمیکند شما بخاری داشته باشید یا اینکه بخواهید یک عدد از این وسایل گرمایشی را تهیه کنید. به هر کیفیت شما نیازمند یک سری اطلاعات هستید که امکان انتخاب بهترین وسیله را برای شما فراهم میکند.

معیار انتخاب بخاری

مهمترین و بدیهی ترین معیار برای انتخاب بخاری، در نظر گرفتن متراژ خانه یا محلی است که قرار است بخاری، گرمابخش آنجا باشد، بنابراین لازم است قبل از خرید بخاری به متراژ ساختمان، فضا و نوع استفاده از یک وسیله گرمایشی توجه کنید.
کارشناسان توصیه میکنند؛ از بخاری دیواری دودکش دار برای ساختمانهای زیر 50 متر مربع در محیط بسته، بخاری بدون دودکش برای زیر 50 متر مربع در محیط نیمه بسته، بخاری 8 تا 12هزار برای بین 50 تا 70 متر مربع و از بخاری 12 هزار به بالا برای بالاتر از 70 مترمربع و همچنین از بخاریهای طرح شومینه برای سالن استفاده شود. برای اینکه بفهمید عددی که به عنوان میزان تولید حرارت روی بخاری نصب شده برای منزل شما مناسب است یا نه، میتوانید این عدد را (که واحدش کالری است) بر عدد 24 تقسیم کنید. از طرف دیگر متراژ خانه تان را در عدد سه ضرب کنید. حاصل ضرب این دو عدد باید با حاصل تقسیم اولی برابر یا نزدیک به آن باشد. برای مثال؛ اگر متراژ سالن منزلتان 70 متر است، حاصل ضرب آن در سه میشود 210. حالا اگر بخاریای که میخواهید بخرید 4800 کیلوکالری گرما تولید میکند، حاصل تقسیم این عدد بر 24 میشود 200 که با 210 اختلاف چندانی ندارد، پس این بخاری، مورد مطلوبی برای منزل شماست. اگر متراژ سالن شما بزرگتر است، میتوانید بخاریهایی با برچسب تولید حرارت 8 تا 9 هزار کالری تهیه کنید.

رده انرژی بخاری

مشخص بودن میزان مصرف انرژی بخاری در سالهای اخیر در کشور به شدت مورد توجه قرار گرفته است تا از این طریق در میزان مصرف انرژی و پرداخت هزینه ها صرفه جویی شود. سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، به صورت مرتب از خط تولید محصولاتی که مصرف انرژی دارند– حتی یخچال- نمونه برداری میکند تا میزان مصرف و به ویژه درصد مصرف بهینه و بازده انرژی را در آنها مشخص کند.
موقع خرید بخاری باید به برخی نکات توجه کنید که یکی از آنها رده انرژی بخاری و بازده خالص تولید گرمای آن است. رده انرژی بخاری با یک برچسب شفاف روی آن مشخص میشود. روی این برچسب رده انرژی را با حروف انگلیسی نشان میدهند که هرچه به ابتدای الفبای انگلیسی نزدیکتر باشد، بازده خالص بخاری بیشتر و هرچه به حروف آخر الفبا نزدیک باشد، بازده خالص آن کمتر است. پس بهتر است بخاریهایی با رده انرژی A،B،C،D،E،F،G تهیه کنید.

با دود یا بیدود؟

از قدیم گفته اند؛ دود نشانه آتش است ولی مهم این است که این آتش کجا و چگونه اتفاق میافتد. در مورد بخاری گازی دقت کنید که اگرچه دود حاصل از احتراق اندک و بدون رنگ است ولی به مراتب خطرناک و مرگ آور میباشد. دودکش را برای همین منظور اختراع کرده اند تا به ایمنی ریه های شما کمک شود. بنابراین چشم بسته گول تبلیغات اولیه شرکتها را نخورید. بخاری بدون دودکش فقط در سالنهای نیمه بسته و به شرط داشتن سیستم ایمنی ODS امکان پذیر است. این سیستم به محض اینکه- به هر دلیل- اکسیژن محیط به 18درصد و پایینتر برسد، جریان گاز ورودی به بخاری را قطع میکند و تا زمانی که ترکیب هوا مناسب نشده و روشن شدن بخاری خطرناک باشد، اجازه روشن کردن آن را هم نمیدهد.

معروفترین برندها

اگر همه موارد بالا را در نظر گرفتید، نوبت به خرید بخاری میرسد. بهتر است بدانید؛ قیمت بخاری در بازار بر اساس چند منطق مشخص تغییر میکند که اصلیترین آنها، حجم بخاری و به نوعی قدرت تولید حرارت است. به طور طبیعی هر چه بخاری بزرگتر و قویتر باشد، ورقههای فلزی به کار رفته و ضخامت رنگ نسوز در آن بیشتر بوده و به همین نسبت هم گرانتر میشود. غیر از این، اغلب پول طراحی قشنگ و متفاوتتر را هم روی قیمت بخاری محاسبه میکنند، اما با پذیرفتن یک اختلاف حدود 5 تا 10هزار تومانی- بدون توجه به مارک شرکت تولیدکننده بخاری گازی– میشود بخاریهای گازی را بر اساس قدرتشان (6، 8، 10، 12، 14 هزار و بیشتر) از لحاظ قیمت دسته بندی کرد.
در پایان شما را با چند نمونه از مهمترین برندهای بخاری گازی در کشور آشنا میکنیم.
الف) نیک کالا: کیفیت بخاریهای گازی نیک کالا امروزه فقط به ظاهر آراسته و طراحی صنعتی آن نیست. در این بخاریها با ارتقای بازدهی حرارتی حدود20 درصد مصرف گاز کاهش یافته و مبلغی که برای خرید بخاری پرداخت شدهاست از طریق صرفه جویی به شما باز میگردد. طراحی بخاری زیبا بوده و استاندارد ملی ایران، استاندارد CE و TSE کیفیت محصول را تایید کرده اند.
ب) لورچ: شرکت لورچ در سال 1356 با تولید آبگرمکن مخزنی نفتی و بخاری نفتی تأسیس و شروع به کار کرد. بعد از آن بلافاصله تولید آبگرمکن گازی را شروع و در سال 1364 بخاری گازی را بر تولیدات خود افزود و در حال حاضر با تولید 16 نوع کالا مشغول به کار میباشد. این شرکت از بهترین مواد اولیه جهت بالا بردن کیفیت خود استفاده نموده و میتوان ادعا کرد که تولیدات این شرکت از بالاترین سطح کیفی در مقابل کالای مشابه برخوردار میباشد. پ) آبسال: بخاری دیواری مدل 463 آبسال قابل استفاده با گاز طبیعی میباشد. این بخاری علاوه بر مصرف کم سوخت بازدهی بسیار زیادی دارد و میتواند در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد. این بخاری تنها میتواند به صورت دیواری نصب شود و به دلیل حجم و وزن کم به راحتی بر روی دیوار نصب شده و فضای کمی را اشغال میکند. بدنه این بخاری دارای پوشش رنگ کورهای میباشد که به روش الکتروستاتیک و تمام اتوماتیک اجرا میشود.
ت) هایلان: این بخاری دارای بازده 99 درصدی بوده و به علت دارا بودن پایه جدا شونده نصب و استفاده آن آسان است، نیازی به برق ندارد و بدون نیاز به جریان برق و با فشار یک دکمه روشن میشود. همچنین مجهز به سیستم ایمنی ODS و سیستم ایمنی نظارت بر شعلهاست و دارای جرقه زن الکتریکی، شیر کنترل و رفلکتور مقعر جهت انتقال حداکثر گرما میباشد. حداکثر قدرت حرارتی بخاری 5 هزار کیلوکالری بر ساعت است. همچنین دارای ابعادی به طول 1/58، عمق 2/49 و ارتفاع 64 سانتی متر میباشد که فشار گاز ورودی آن 178 mmH2O است. این بخاری 10 کیلو گرم وزن دارد و ضمانت خرید آن یک سال است.
ث) آزمایش: محصولات آزمایش با مدرنترین ماشین آلات، زیر نظر کارشناسان خبره و با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه و جدیدترین تکنولوژی توسط افراد مجرب تولید و عرضه میگردد. این محصول تحت لیسانس شرکت LAMINOX ایتالیا و منطبق بر استاندارد اروپایی EN449 تولید میگردد. حسگر OSD در این بخاری با کنترل میزان اکسیژن محیط، در صورتی که میزان اکسیژن به مقدار کمتر از 18 درصدکاهش یابد- که معادل با افزایش گاز منواکسیدکربن میباشد- باعث خاموش شدن بخاری خواهد شد.
ج) اشکان گاز: شرکت اشکان گاز با استفاده از مواد اولیه و تکنولوژی تولید، تلاش میکند تا رضایت مشتریان عزیز را بر آورده سازد. این شومینه دارای هیزم چدنی با ماندگاری و دوام بیشتر میباشد. مواد اولیه و لوازم استفاده شده در بخاری از مرغوبترین نوع بوده و شیر گاز دستگاه BM با لوازم اسپانیایی است.
چ) برفاب: بخاری شومینه برفاب دارای طرحی زیبا، مطابق با انواع دکوراسیون و دارای قدرت گرمادهی فوق العاده 10 هزار کیلوکالری در ساعت میباشد. بخاری به همراه یک سینی زیر جهت قرار دادن مناسب بر روی زمین عرضه میگردد. این محصول در دو رنگ مسی و نقرهای تولید شده است.


انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×