menu

ثبت آگهی رایگان

بومی سازی فناوری ها ، راه نجات صنعت است

بومی-سازی-فناوری-ها-راه-نجات-صنعت-است

آریان آسانسور فعالیت خود را به عنوان اولین تولید کننده تابلو فرمان میکروپروسسوری آسانسور در ایران از سال 1371 با همکاری متخصصین و مهندسین با تجربه در زمینه تحقیقات ، طراحی الکترونیک، طراحی صنعتی و ساخت تابلوهای کنترل آسانسور آغاز نموده و هم اکنون این شرکت با بیش از ربع قرن سابقه در تولید محصول متنوع بخش قابل توجهی از بازار داخل و خارج را در اختیار دارد.

آریان آسانسور به عنوان اولین شرکت دانش بنیان صنعتی در زمینه آسانسور با تاکید بر تحقیق و توسعه به عنوان محور اصلی دستیابی به اهداف خودکفائی، بهبود کیفیت و انطباق هرچه بیشتر با استانداردهای جهانی همواره سعی در ارتقاء کیفیت در زمینه تولید تابلو فرمان آسانسور خود داشته است.

در این شمار قصد داریم با مهندس دارایی ، معاونت شرکت آریان آسانسور گفتگویی درباره چگونگی دستیابی این شرکت به تولیدات دانش بنیان داشته باشیم.

این کارآفرین صنعت می گوید در سالهای قبل از 1371 در صنعت آسانسور ایران تابلو فرمان های آسانسور با منطق عملکرد رله ای تولید و روانه بازار می شد. از آنجائیکه استفاده از این تکنولوژی در کشورهای پیشرفته، بسیار قدیمی و منسوخ شده بود، این مجموعه با بررسی و مطالعه در واحد تحقیق و توسعه اقدام به تولید اولین تابلو فرمان میکروپروسسوری دیجیتال در ایران نمود. خوشبختانه استفاده از این تکنولوژی روز دنیا در تابلو فرمان ها موجب افزایش ایمنی عملکردی آسانسور گردید و قسمتی از نگرانی های عامه مردم درخصوص ایمنی آسانسور را بر طرف نمود.

مجموعه آریان آسانسور با گذشت 26 سال از شروع کار خود در تلاش بوده است در دوره های زمانی مختلف ،تکنولوژی های روز دنیا را در تابلو فرمان های خود بومی سازی کند. مجموعه آریان آسانسور در آغاز تابلو فرمان های میکروپروسسوری خود را روانه بازار نمود سپس برای تسهیل در عیب یابی و خدمات پشتیبانی، مانیتورینگ را به تابلو فرمان خود اضافه نمود، در ادامه مجموعه آریان آسانسور سیستم نجات اضطراری را که یکی از حیاتی ترین نیازهای آسانسور می باشد را با بهره گیری از دانش واحد تحقیق و توسعه بومی سازی نمود.این مجموعه در راستای کاهش هزینه و افزایش بهره وری آسانسور طرحی را در پیش گرفت که ضمن رعایت اصول ایمنی، ارتباط بین تابلو فرمان و کابین آسانسور کاهش یابد به این شکل که ارتباطات به صورت سریالی صورت پذیرد که از مزایای این طرح می توان افزایش عمر مفید سیستم و نصب آسان آن را نام برد.

این مجموعه در 7 سال اخیر تلاش نمود با بررسی و مطالعه ی 20 شرکت خارجی برتر درایو در دنیا، درایو خاص آسانسور را بومی سازی نماید. امروز مفتخریم که این مجموعه توانسته است محصولی منطبق با استاندارهای روز دنیا و مشابه محصولات با کیفیت خارجی تولید نماید.

این صنعتگر کار آفرین درباره کیفیت و رعایت استانداردهای روز دنیا در محصولات آریان آسانسور می گوید: از آنجایکه این مجموعه بخشی از محصولات خود به سایر کشور ها صادر می نماید علاوه بر رعایت استاندارد های ملی و داخلی، تمامی استانداردهای روز دنیا را با وجود اینکه اجباری برای تولیدات داخلی وجود ندارد رعایت می کند، وی افزود مجموعه آریان آسانسور برای حفظ سهم بالای خود در بازار، علاقه مند به پیاده سازی آیین نامه های استاندارد های روز دنیا در تولیدات مجموعه هستیم.

وی در خصوص مشکلات موجود در بازار با اشاره به بی ثباتی نرخ ارز و رکود حاکم در صنعت ساخت و ساز می گوید،تولیدکنندگان در این شرایط سخت با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و مجبورند برای حفظ حیات در این شرایط مدیریت بحران داشته باشند. در این مقطع زمانی ما تولیدکنندگان از وزارت صنعت ،معدن و تجارت انتظار داریم در شرایط بی ثباتی نرخ ارز، از تولیدکنندگان کشور حمایت ویژه ای داشته باشند. وی افزود در حال حاضر ما تولیدکنندگان نمی توانیم حتی برای یک ماه دیگر برنامه ریزی داشته باشیم لذا از دولت انتظار داریم توجه ویژه و خاصی برای شرکت های همچون شرکت آریان آسانسور که برای بیش از 200 نفر اشتغال زایی دارد داشته باشد.

آقای مهندس دارایی دلایل موفقیت مجموعه آریان آسانسور را برنامه ریزی بلندمدت واحد تحقیق و توسعه برای نوآوری در محصولات و ثبت اختراعات جدید، تولید مهندسی شده و نیمه مکانیزه و مبتنی بر تکنولوژی SMD، خدمات پشتیبانی 24 ساعته آنلاین به مشتری، وجود واحد CRM برای ارتباط بیش از پیش با مشتریان جهت درک نیازهای مشتریان و کیفیت محصولات که سبب ایجاد رضایتمندی خریداران تابلو فرمان و محبوبیت مجموعه آریان آسانسور است. وی در پایان یادآور شد مجموعه آریان آسانسور به منظور ارتقاء کیفیت محصولات و سطح رضایتمندی مشتریان مرتفع ترین برج تست ایران( برج تست آریان آسانسور) را در تاریخ 2 تیرماه 1394 در محل کارخانه شرکت آریان آسانسور واقع در شهرک صنعتی پرند افتتاح و به بهره برداری رساند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×