menu

ثبت آگهی رایگان

رونق معاملات مسکن فروکش نکرده است

رونق-معاملات-مسکن-فروکش-نکرده-است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه معاملات مسکن فروکش نکرده است، گفت: خواهشاً برخی افراد با اظهارات نابجا دست به ترکیب مسکن نزنند. رشد قیمت مسکن در حد شاخص تورم خوب است و رشد بیش از حد رکود را در این بخش حاکم می کند.

  به گزارش پیام ساختمان، مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که آیا تب معاملات مسکن، در تهران و یا سایر شهرها فروکش کرده است، گفت: طبق آمار سامانه املاک و مستغلات معاملات مسکن فروکش نکرده است و خواهش ما این است که برخی افراد با اظهارات نابجای خود دست به ترکیب مسکن نزنند.
خسروی با اشاره به اینکه این بازی ها از سوی برخی متأسفانه موجب بر هم زدن آرامش بازار مسکن می شود،اظهار داشت: وقتی از سوی اتحادیه املاک اعلام شد رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم بوده به یکباره بانک مرکزی نیز گزارش داد که قیمت مسکن 15 درصد رشد داشته است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اضافه کرد: قطعاً وقتی قیمت مسکن بیش از شاخص نرخ تورم افزایش یابد بازار از رونق دور خواهد شد، چرا که قدرت خرید متقاضیان کاهش می یابد. وی با تأکید بر اینکه مشاوران املاک تصمیمی برای بالا بردن قیمت مسکن ندارند افزود: متأسفانه عده ای راجع به بازار مسکن اظهارنظر می کنند که به هیچ وجه اطلاعاتی از وضعیت و جزئیات بازار ندارند.
 خسروی در پاسخ به این سوال که آیا اظهار نظر مدیرعامل بانک مسکن و یا وزیر راه و شهرسازی از قیمت و پیش بینی در خصوص آینده بازار مسکن می تواند به بازار کمک کند، گفت: بانک مسکن باید در خصوص تعداد وام و تسهیلات اعطایی اظهارنظر کند بنابر این به اعتقاد بنده به غیر از کارشناسان اتحادیه املاک که میزان معاملات و قیمت را هر روز رصد و اعلام می کنند مرکز آمار می تواند در خصوص قیمت مسکن گزارش دهد.
معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه به 19 هزار واحد رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 12.8 درصد افزایش داشته است همچنین در دی ماه متوسط قیمت مسکن شهر تهران پنج میلیون و 150 هزار تومان بود که با رشد 3 و 15 درصدی به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل همراه بوده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×