menu

ثبت آگهی رایگان

واحدهای آسیب دیده زلزله کرمانشاه تاسال 98 تکمیل می شود

واحدهای-آسیب-دیده-زلزله-کرمانشاه-تاسال-98-تکمیل-می-شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تکمیل واحدهای مسکونی زلزله کرمانشاه به سال 98 کشیده خواهد شد، گفت: برخی از سازمان ها همکاری خوبی برای سرعت بازسازی واحدهای مسکونی ندارند، اما به هر حال سقف واحدهای مسکونی روستایی تا 6 ماه اول سال آینده زده خواهد شد.

  به گزارش پیام ساختمان، علیرضا تابش در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان بنیاد مسکن و دانشگاه تهران در خصوص بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده کرمانشاه، گفت: بر اساس آمار اخذ شده تعداد خانه های تخریب شده مشخص است، بنابراین به ساکنان این واحدهای مسکونی کانکس تحویل داده شده که توسط سپاه ساخته و در روستاها نصب شده است.
وی ادامه داد: ساخت کانکس در شهرها نیز با قراردادی که با ارتش بسته شده است ساخته و نصب شد،بنابراین حدود 10 تا 12 هزار کانکس توسط سپاه و ارتش و حدود 3 هزار کانکس توسط مردم و برخی سازمان ها ساخته و نصب شده است.
تابش تأکید کرد: اگر افرادی برای تحویل این کانکس ها از آمار جا مانده باشند بررسی کرده و به آنها کانکس تحویل خواهیم داد، بنابراین جای نگرانی در این خصوص نیست. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تا 6 ماه اول سال آینده سقف کل واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه زده خواهد شد اما در شهرها به دلیل برخی مشکلات و عدم همکاری از سوی برخی سازمان ها تکمیل واحدهای مسکونی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه به سال 98 کشیده خواهد شد.
وی گفت: تاکنون 30 هزار واحد مسکونی به بانک ها برای اخذ تسهیلات معرفی شده اند و برای 16 هزار واحد مسکونی انعقاد قرارداد صورت گرفته است که از این تعداد 5200 واحد روستایی و 10 هزار واحد تعمیراتی (7 هزار واحد در شهر و 3 هزار واحد در روستاها) هستند، بنابراین اکثریت ساخت واحدهای مسکونی در شهرها بتنی و فولادی و در روستاها فلزی است
 تابش در خصوص واحدهای مسکن مهر آسیب دیده در زلزله کرمانشاه نیز گفت: طراحی واحدهای مسکن مهر بر عهده وزارت راه و شهرسازی است،بنابراین طرح مقاوم سازی این واحدهای مسکونی در اسلام آباد و سرپل ذهاب باید توسط وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته و گزارش آن به بنیاد مسکن ارائه شود تا بنیاد مسکن اقدام به تأمین منابع مالی این واحدها کند.
وی افزود: لذا چون طراحی این واحدهای مسکونی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است از کم و کیف مطالعات و جزئیات تخریب این واحدهای مسکونی اطلاعی نداریم.
 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که از میزان خسارت زلزله در روزهای ابتدایی وقوع این حادثه اعداد متفاوتی ارائه شده بود آیا در حال حاضر با گذشت زمان این گزارش تغییری کرده است یا خیر، گفت: برآورد اولیه بنیاد مسکن در روزهای نخست 700 میلیارد تومان وام و تسهیلات و 280 میلیارد تومان وام بلاعوض بود اما در حال حاضر برآوردها حاکی از افزایش دو برابری این برآوردها می شود یعنی در حال حاضر خسارتی که به اماکن مسکونی وارد شده حدود 2 هزار میلیارد تومان است.
تابش در خصوص انعقاد امضای تفاهم نامه بنیاد مسکن با دانشگاه تهران نیز، گفت: تفاهم نامه ای که امروز میان بنیاد مسکن و دانشگاه تهران امضا شده است در حقیقت قصد دارد تا زمینه امور فنی بازسازی مناطق سانحه دیده کرمانشاه را میان این دو نهاد افزایش دهد.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه کنترل مضاعف و نظارت عالیه در طرح های شهری تهیه شده توسط نظام مهندسی که شامل بررسی نقشه ها و تحلیل و محاسبات سازه خواهد بود توسط بنیاد مسکن و دانشگاه تهران انجام خواهد شد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: کنترل مضاعف و انجام مطالعات مقاومت مصالح، ژئوتکنیک و تحلیل خطر و خطرپذیری با استفاده از نتایج آزمایش های میدانی از جمله موارد تفاهم نامه امروز است.
به گفته وی، بازنگری و تهیه دستورالعمل های لازم جهت ارزیابی سریع ساختمان ها، قبل و پس از سانحه، نظارت عالیه بر عملکرد آزمایشگاه ها، مراکز تولید مصالح، حمل و مصرف ماسه، سیمان و بتن و همچنین نظارت عالیه بر اجرای سازه های جوشی از جمله موارد مهم این تفاهم نامه است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×